پرچم ایران اسلامی را امام سجاد(ع) در بلندای جهان برافراشتهاند(به جای گفت و شنود)
امروز با سالروز شهادت امام سجاد علیهالسلام همزمان است. امام بزرگواری که همراه با حضرت زینب سلامالله علیها، اجازه ندادند، کربلا در کربلا بماند و آن رخداد سرنوشتساز در تاریخ گُم شود و یا کمرنگ بماند! باید هر دو سوی آن واقعه عظیم، همانگونه که اتفاق افتاده بود، روایت میشد. از یک سو،
فداکاری و ایثار بینظیر حسینبنعلی(ع) و یارانش و از دیگر سو، جنایت بزرگی که دشمنان اسلام در آن واقعه هولناک مرتکب شده بودند. در سوگ آن امام بزرگوار و شهیدمان، این ستون را به روایتی از امام خامنهای شهید در این خصوص، اختصاص میدهیم؛
«شما ببینید خون مطهر حسینبنعلی (علیهالسلام) در کربلا در غربت بر زمین ریخته شد، اما بزرگترین مسئولیتی که بر عهده امام سجاد (علیهالصلاهوالسلام) و زینب کبری (سلاماللهعلیها) قرار گرفت، از همان لحظه اول این بود که این پیام را روی دست بگیرند و به سرتاسر دنیای اسلام آن را، به شکلهای گوناگون، منتقل کنند. این حرکت برای احیاء دین حقیقی و دین حسینبنعلی و آن هدفی که امام حسین برای آن شهید شد، یک امر ضروری و لازم بود. البته اجر الهی برای امام حسین محفوظ بود، میتوانستند او را در بوته سکوت بگذارند، اما چرا امام سجاد(علیهالسلام) تا آخر عمر - سی سال بعد از او، امام سجاد زندگی کردند- در هر مناسبتی نام حسین، خون حسین و شهادت اباعبدالله را مطرح کردند، آن را به یاد مردم آوردند؟ این تلاش برای چه بود؟ بعضی خیال میکنند این کار برای انتقام گرفتن از بنیامیه بود، در حالیکه بنیامیه بعدها از بین رفتند. امام رضا(علیهالسلام) که بعد از آمدن بنیعباس است، چرا به ریّانبنشبیب دستور میدهد مصیبتنامه اباعبدالله را در میان خودتان بخوانید؟ آن وقت که بنیامیه نبودند، تارومار شده بودند. این کار برای این است که راه حسینبنعلی و خون او عَلَم و پرچم حرکت عظیم امت اسلام به سوی هدفهای اسلامی است، این پرچم باید سرپا بماند، تا امروز هم بر سر پا مانده و تا امروز هم هدایت کرده است». ۱۶/۰۴/۱۳۸۳ (در دیدار جمعی از خانوادههای شهدای استان همدان)
و... پرچم ایران اسلامی را که این روزها بر بلندای جهان در فراز است، امام سجاد(ع) برافراشتهاند.