خاک رومانی باز هم هدف حمله قرار گرفت کنسول روسیه اخراج شد
وزارت دفاع ملی رومانی تأیید کرد یک شهپاد در اسکله ۷۸ بندر کونستانسا منفجر شده است.
وزارت دفاع ملی رومانی روز جمعه تأیید کرد یک شهپاد در شهر بندری کونستانسا منفجر شده است. بر اساس بیانیه رسمی این وزارتخانه، انفجار در اسکله ۷۸ بندر رخ داد. گزارشی از تلفات جانی منتشر نشده است. شهپاد مورد نظر «از نوع مورد استفاده در جنگ اوکراین» بوده است. این شهپاد، برخلاف برخی گزارشهای رسانههای محلی، در رزمایشهای اخیر سازمانیافته توسط وزارت دفاع ملی در منطقه دریای سیاه شرکت نداشته است. منطقه مسدود شده و تحقیقات در حال انجام است. این شهپاد برای انفجار برنامهریزی شده بود و متخصصان آتشنشانی مشاهده کردند که یک تایمر روی دستگاه نصب شده که البته به صورت دستی خنثی نشد، زیرا قبل از خنثیسازی، منفجر شد. رئیسجمهور رومانی امروز اعلام کرد کشورش کنسول روسیه را اخراج میکند. 7 خرداد هم باز هم رومانی هدف حمله قرار گرفت که روسیه مسئولیت آن را نپذیرفت.