در مراسم تقدیر از دستاندرکاران پروژه اعلام شد
بهرهبرداری از تونل شهدای غزه نیمه اول 94
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه تونل شهدای غزه (شهید حکیم) پیشرفتی بالای 90 درصد دارد، گفت: با تکمیل این تونل و بهرهبرداری از پلهای کاروانسرای سنگی 1 و 2، رینگ غربی شهر تهران تکمیل میشود.
به گزارش فارس، مازیار حسینی صبح دیروز در مراسم تقدیر و تشکر از دستاندرکاران پروژه تونل شهدای غزه که با حضور شهردار تهران و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری برگزار شد، اظهار داشت: تونل شهید حکیم براساس تصویب شورای شهر تهران به نام شهدای غزه نامگذاری شده و امروز در این تونل جمع شدهایم تا پایان عملیات سیویل را جشن گرفته و از زحمات دستاندرکاران این پروژه تقدیر کنیم.
وی با بیان اینکه تونل شهدای غزه در محور غربی بزرگراه حکیم قرار دارد، افزود: بزرگراه حکیم تا تقاطع بزرگراه آزادگان به بهرهبرداری رسیده بود و از این تقاطع تا مجموعه پلهای کاروانسرای سنگی 1 و 2 در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت که این مسیر حدود 14 کیلومتر است و 17 تقاطع غیرهمسطح را شامل میشود.
حسینی با اشاره به اینکه با بهرهبرداری از مجموعه پلهای کاروانسرای سنگی ورودی جدیدی در غرب تهران ایجاد میشود، گفت: تونل شهدای غزه نیز در این مسیر 14 کیلومتری قرار دارد و با تکمیل آن و تکمیل مجموعه پلهای کاروانسرای سنگی 1 و 2 که حدود 11 کیلومتر است رینگ غربی شهر تهران تکمیل خواهد شد.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه در سال 84 مسیر بزرگراهی شهر تهران 304 کیلومتر بود، تصریح کرد: هم اکنون این مسیر به بیش از 535 کیلومتر رسیده و در همین دوره مدیریت شهری سعی میکنیم 555 کیلومتر مسیر بزرگراهی طرح جامع مصوب را به اتمام برسانیم.
معاون شهردار تهران تصریح کرد: هم اکنون این تونل وارد عملیات هوشمندسازی و تهویه شده و طبق برنامه زمانبندی پیش میرود و امیدواریم با رفع معارضان این مسیر 14 کیلومتری که شامل 17 تقاطع غیرهمسطح است، در نیمه اول سال آینده تحویل شهروندان شود.
حسینی با بیان اینکه تونل شهدای غزه به حفظ محیط شهر تهران کمک کرد، اظهار داشت: در طراحی این تونل سعی کردیم حتی یک درخت برگ سوزنی هم جا به جا نشود و 10 هزار اصله درخت حفظ شد.
حسینی تأکید کرد: پروژه تونل شهدای غزه کاملاً هوشمند است و سنسور آلودگی هوا، هواشناسی، یخزدگی و حتی کنترل سیلاب در این تونل دیده شده است.
وی با بیان اینکه استانداردهای بینالمللی در طراحی تونل دیده شده است، تأکید کرد: استاندارد پیارک 2014 در این پروژه لحاظ شده است.
حسینی در ادامه گفت: سه خط عبوری و یک خط اضطراری این تونل خواهد داشت و با همان عرض بزرگراه وارد تونل میشویم.
وی ادامه داد: تونل کاملاً آب بند است و از علم و دانش روز دنیا در این تونل بهره گرفته شده است.