مرکز دانشجویی حقوق بشر خطاب به بان کی مون:
کشور ارائهکننده قطعنامه بر ضد ایران، بالاترین آمار نقض حقوق بشر را دارد
مرکز دانشجویی حقوق بشر ایران(صلح زیبا) در واکنش به تصویب قطعنامه ضدایرانی در مجمع عمومی سازمان ملل خطاب به بان کی مون، دبیرکل این سازمان، نامهای اعتراضی صادر کرد.
در بخشهایی از این نامه آمده است:
باخبر شدیم، مجموعه نه چندان مستقل زیر نظر شما در تازهترین اقدام خود قطعنامه ضدایرانی را تصویب کرده که بنا بر ادعای نخنما شده آن، حقوق بشر در ایران نقض شده است.
بار دیگر مدعی دروغین حقوق بشر یعنی کانادا در کنار ناقض اصلی حقوق بشر یعنی ایالات متحده آمریکا که سالیان متمادی است چشمان خود را در برابر جنایتهای حقوق بشری متحدین خود از جمله رژیم کودککش صهیونیستی بستهاند، امروزه با مستمسک قرار دادن مباحث حقوق بشری به دنبال پیشبرد اغراض سیاسی خود در قالب این مفهوم میباشند و به بهانه حقوق بشر و آزادی به دنبال دستاندازی و مداخله بیشتر در امور داخلی ایران میباشند.
نکته مضحک و خندهدار درباره این قطعنامه این است که ارائهکننده قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل کشوری است که خود بالاترین آمار نقض حقوق بشر را دارد.
نقض حقوق بومیان در کشور کانادا که اکثر کشورها را به نقض حقوق بشر متهم میکند، از مهمترین موارد نقض حقوق انسانها در جهان امروز است.کانادا روزانه 5/2 میلیون بشکه نفت برای آمریکا میفرستد که هیچگونه پرداخت یا حق امتیازی از فروش این نفت را به بومیان خود نمیدهد. 60 فلز متفاوت و ماده معدنی در کانادا در حالی استخراج میشود که هیچگونه پرداختی از این فروش به بومیان تخصیص داده نمیشود. نرخ بیکاری در بین بومیان در سه منطقه آلبرتا، ساسکاتچیوان و مانیتوبا بین 60 تا 95 درصد است.قانون بومیان کانادا یک قانون قدیمی انگلیسی مربوط به سال 1876 است که حقوق اساسی بشریت را نقض میکند، اما به طور ملموس، اصل 89 این قانون، یک فرد بومی را همانند وضعیت یک کودک و یک دشمن بیگانه محدود کرده است.بانکها و موسسات وامدهنده نمیتوانند هرگونه خانه، ساختمان، زمین یا ملکی که در منطقه بومیان قرار گرفته است را به عنوان وثیقه بپذیرند، در نتیجه این قانون، وام مسکن برای افراد بومی در دسترس نیست.
خانههایی که اکثراً در حوزه دولت نیستند به طور رسمی قابل عرضه در بازار نیستند و این در حالی است که بومیان سراسر کانادا به 80 هزار خانه جدید نیاز دارند و حتی احتیاج دارند تعمیرات و بازسازیهای جدیدی برای خانههای خود انجام دهند.
جناب آقای دبیرکل قطعنامهای که اخیراً در مجمع عمومی تصویب شد، حاصل گزارشات گزارشگر سیاسی و مغرض است که نه از وجاهت قانونی برخوردار است و نه مورد قبول ماست. در مورد برخی از موارد مذکور در قطعنامه، بار دیگر توجه جنابعالی را به بخشی از اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جلب میداریم که مطابق آن اقلیتهای دینی و مذهبی در ایران دارای حقوق شناختهشدهای هستند.در پایان توجه و مطالعه بیشتر جنابعالی در خصوص قوانین حقوق بشری و وضعیت فرهنگی و اجتماعی ایران را خواستاریم تا دیگر شاهد تصویب این گونه قطعنامههای ظالمانه و غیرکارشناسی نباشیم و در این زمینه، این مرکز آمادگی کامل خود را برای هر نوع همکاری منطقی و اصولی اعلام میدارد.
باخبر شدیم، مجموعه نه چندان مستقل زیر نظر شما در تازهترین اقدام خود قطعنامه ضدایرانی را تصویب کرده که بنا بر ادعای نخنما شده آن، حقوق بشر در ایران نقض شده است.
بار دیگر مدعی دروغین حقوق بشر یعنی کانادا در کنار ناقض اصلی حقوق بشر یعنی ایالات متحده آمریکا که سالیان متمادی است چشمان خود را در برابر جنایتهای حقوق بشری متحدین خود از جمله رژیم کودککش صهیونیستی بستهاند، امروزه با مستمسک قرار دادن مباحث حقوق بشری به دنبال پیشبرد اغراض سیاسی خود در قالب این مفهوم میباشند و به بهانه حقوق بشر و آزادی به دنبال دستاندازی و مداخله بیشتر در امور داخلی ایران میباشند.
نکته مضحک و خندهدار درباره این قطعنامه این است که ارائهکننده قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل کشوری است که خود بالاترین آمار نقض حقوق بشر را دارد.
نقض حقوق بومیان در کشور کانادا که اکثر کشورها را به نقض حقوق بشر متهم میکند، از مهمترین موارد نقض حقوق انسانها در جهان امروز است.کانادا روزانه 5/2 میلیون بشکه نفت برای آمریکا میفرستد که هیچگونه پرداخت یا حق امتیازی از فروش این نفت را به بومیان خود نمیدهد. 60 فلز متفاوت و ماده معدنی در کانادا در حالی استخراج میشود که هیچگونه پرداختی از این فروش به بومیان تخصیص داده نمیشود. نرخ بیکاری در بین بومیان در سه منطقه آلبرتا، ساسکاتچیوان و مانیتوبا بین 60 تا 95 درصد است.قانون بومیان کانادا یک قانون قدیمی انگلیسی مربوط به سال 1876 است که حقوق اساسی بشریت را نقض میکند، اما به طور ملموس، اصل 89 این قانون، یک فرد بومی را همانند وضعیت یک کودک و یک دشمن بیگانه محدود کرده است.بانکها و موسسات وامدهنده نمیتوانند هرگونه خانه، ساختمان، زمین یا ملکی که در منطقه بومیان قرار گرفته است را به عنوان وثیقه بپذیرند، در نتیجه این قانون، وام مسکن برای افراد بومی در دسترس نیست.
خانههایی که اکثراً در حوزه دولت نیستند به طور رسمی قابل عرضه در بازار نیستند و این در حالی است که بومیان سراسر کانادا به 80 هزار خانه جدید نیاز دارند و حتی احتیاج دارند تعمیرات و بازسازیهای جدیدی برای خانههای خود انجام دهند.
جناب آقای دبیرکل قطعنامهای که اخیراً در مجمع عمومی تصویب شد، حاصل گزارشات گزارشگر سیاسی و مغرض است که نه از وجاهت قانونی برخوردار است و نه مورد قبول ماست. در مورد برخی از موارد مذکور در قطعنامه، بار دیگر توجه جنابعالی را به بخشی از اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جلب میداریم که مطابق آن اقلیتهای دینی و مذهبی در ایران دارای حقوق شناختهشدهای هستند.در پایان توجه و مطالعه بیشتر جنابعالی در خصوص قوانین حقوق بشری و وضعیت فرهنگی و اجتماعی ایران را خواستاریم تا دیگر شاهد تصویب این گونه قطعنامههای ظالمانه و غیرکارشناسی نباشیم و در این زمینه، این مرکز آمادگی کامل خود را برای هر نوع همکاری منطقی و اصولی اعلام میدارد.