دستور رئیسجمهور برای بازنگری در سیاست تخصیص ارز به کالاهای غیر ضروری
رئیسجمهور خواستار بازنگری در سیاستهای تخصیص ارز از کالاهای غیر ضروری به مایحتاج ضروری شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز سهشنبه رئیسجمهور خواستار بازنگری در سیاستهای تخصیص ارز از کالاهای
غیر ضروری به اقلام ضروری و کالاهای مورد نیاز مردم شده است.
این سیاست در حالی قرار است در دستور کار قرار بگیرد که در مصادیق مختلف در یک سال اخیر شاهد تخصیصهای غیر ضرور ارز به کالاهای صرفا مصرفی و حتی برندهای لوکس بودهایم. علیرغم هشدارهای متعدد کارشناسان مبنی بر رعایت اصول تخصیص ارز به کالاهای ضروریتر و اقلام واسطهای تولید، متاسفانه این سیاست آن طور که باید و شاید رعایت نشد و در یک نمونه شاهد رفع محدودیت ثبت سفارش واردات کالاهای کاملا مصرفی مانند برند لوکس آیفون بودیم.
همین موضوع به یکی از گلوگاههای مهم ارزبری چه در حیطه مسافری و چه در بخش تجاری تلفن همراه تبدیل شد. حالا بعد از شوک ارزی آذر ماه 1404 رئیسجمهور به دنبال سیاستهای بهینه تخصیص ارز است و مسئولان در وزارت اقتصاد، صمت و بانک مرکزی بایستی با سرعت بیشتر وضعیت تخصیص ارز به کالاهای غیر ضروری را مشخص کنند.