کد خبر: ۳۲۶۱۱۳
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۴ - ۲۰:۳۰

جنگنده‌های آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم سوریه را بمباران کردند

ارتش آمریکا از حمله شدید هوایی به مرکز سوریه به بهانه مبارزه با داعش خبر داد.
ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که شامگاه شنبه نقاطی در استان حمص در نزدیکی «تدمر» را با هدف آن‌چه «از بین بردن مخفیگاه‌های داعش» اعلام کرده، هدف حملات هوایی قرار داده است. به گفته سنتکام، در این حمله ۲۰ جنگنده مشارکت داشتند و ۳۵ هدف متعلق به عناصر بازمانده داعش مورد حمله قرار گرفته‌اند. آن‌طور که «فارس» نوشته است، به ادعای سنتکام حمله هوایی اخیر در ادامه پاسخ به حمله داعش در 22 آذر به گشتی‌های آمریکایی انجام شده است، حمله‌ای که موجب کشته‌شدن سه نظامی این کشور شد. طبق بیانیه ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، جنگنده‌های اف16 ارتش اردن نیز در این حمله مشارکت داشتند. ادعای حملات آمریکا به مواضع داعش در سوریه در شرایطی مطرح شده است که «هیلاری کلینتون»، وزیر امورخارجه پیشین آمریکا، به وضوح اعلام کرده بود گروه تروریستی داعش را آمریکا به وجود آورده است.