کد خبر: ۳۲۶۰۹۴
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۴ - ۲۰:۱۷

تلاش برای ورود باشگاه‌های حرفه‌ای به ورزش توان‌یابان

رئیس فدراسیون جانبازان و توان‌یابان از تلاش برای ورود باشگاه‌های حرفه‌ای به تیم‌داری در این حوزه خبر داد.
جلیل کوهپایه‌زاده درباره تعداد کم تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ‌های برتر والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر گفت: ما لیگ برتر والیبال را داریم که با حضور چهار تیم برگزار می‌شود و البته رقابت‌های دسته یک و دو را هم داریم. تعداد تیم‌ها در لیگ برتر کمتر است و در دسته یک و دو نسبتاً بد نیست، اما کم شده است. دلایل متعددی برای این کاهش وجود دارد. ما امسال با فدراسیون‌های مربوطه از جمله والیبال، بسکتبال، تیراندازی با کمان، تیراندازی و وزنه‌برداری و... نشست‌هایی داشتیم تا از فضای رقابت‌های باشگاه‌های آنها برای حمایت از رشته‌های پارا کمک بگیریم که البته در این کار خیلی موفق نبودیم. یکی دو باشگاه مثل استقلال جلو آمدند، اما آن چیزی که فکر می‌کردیم، نشد. امسال از الان برنامه‌ریزی کرده‌ایم که باشگاه‌ها در بودجه‌های سالیانه خود این موضوع را ببینند.
رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان عنوان کرد: به همه باشگاه‌هایی که تا امروز با ما همکاری داشتند، یک لوح تقدیر بابت حمایت‌شان از ورزش معلولین تقدیم می‌کنیم و آن را با یک دعوتنامه برایشان می‌فرستیم تا در بودجه سال جدید، تیمداری در رشته معلولین را ببینند. همچنین در لایحه جامع باشگاه‌داری این موضوع دیده شده که باشگاه‌های حرفه‌ای که در ورزش معلولین سرمایه‌گذاری کنند، بتوانند واجد یک‌سری مزیت‌ها شوند. حتی در متن دیگری این‌گونه اجبار شده که برای تصویب یا تمدید پروانه‌هایشان بتوانند یک تیم باشگاهی معلولین را هم حمایت کنند. ما این کار را شروع کردیم و حتی با بخش مدیریت باشگاه‌ها در وزارت ورزش هم صحبت کردیم که در آیین‌نامه‌ها منافعی را برای آنهائی در نظر بگیرند که برای معلولین می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند.