کد خبر: ۳۲۴۰۶
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰

نامه‌ای که تنش و اختلاف در سازمان سینمایی دولت را برملا کرد(اخبار ادبی و هنری)

انتشار نامه محمدرضا جعفری جلوه رئیس سابق بنیاد فارابی درباره دلیل کناره‌گیری‌اش از این بنیاد، بار دیگر وجود اختلاف و گسست در میان مدیران سازمان سینمایی دولت را بروز داد؛ مسئله‌ای که پیش از این و در حین برگزاری سی‌و دومین دوره جشنواره فیلم فجر نیز درباره نحوه نمایش فیلم‌های حامی فتنه پیش آمده بود.


جعفری جلوه در این نامه نوشته است: «به صدا و سیما باز می‌گردم چون دیگر در سینما امکان حضور مؤثر برایم میسر نیست. نمی‏‌توانم در فارابی ادامه دهم، دلیل آن هم روشن است، که اگرچه همواره معتقد و مهیا برای چابک‏‌سازی و نوسازی بوده‌‏ام اما با طرح‏‌های بی‏‌توجه به اقتضائات صحنه عمل در سینمای کشور تحت عنوان کوچک‌سازی و در اصل برای تجزیه و تنزل بنیاد سینمایی فارابی با آن اعتبار و جایگاه جهانی‏‌اش موافق نیستم ضمن آنکه کاملاً مغایر با عهد و پیمان اولیه‏‌مان بوده است. حال ظاهراً مانعی بر سر راه تصمیماتم! لذا علی‌رغم شوق بسیار به ایفای نقشی که در خدمت به ارزش‌آفرینی سینماگران عزیز، از طیف‌های مختلف داشته‌ام و دیگر امکان چنین خدمتی نیست، برای همه آرزوی موفقیت دارم، به ویژه برای عزیزانی که یک سال قبل در بدو ورودم ابراز محبت و شوق بسیار کردند و در یک ماه گذشته به سبب احتمال بازگشتم به صدا و سیما مستمراً خواهان ادامه حضورم در سینما بودند هر کجا باشم در اندیشه ایشانم.»