نامهای که تنش و اختلاف در سازمان سینمایی دولت را برملا کرد(اخبار ادبی و هنری)
انتشار نامه محمدرضا جعفری جلوه رئیس سابق بنیاد فارابی درباره دلیل کنارهگیریاش از این بنیاد، بار دیگر وجود اختلاف و گسست در میان مدیران سازمان سینمایی دولت را بروز داد؛ مسئلهای که پیش از این و در حین برگزاری سیو دومین دوره جشنواره فیلم فجر نیز درباره نحوه نمایش فیلمهای حامی فتنه پیش آمده بود.
انتشار نامه محمدرضا جعفری جلوه رئیس سابق بنیاد فارابی درباره دلیل کنارهگیریاش از این بنیاد، بار دیگر وجود اختلاف و گسست در میان مدیران سازمان سینمایی دولت را بروز داد؛ مسئلهای که پیش از این و در حین برگزاری سیو دومین دوره جشنواره فیلم فجر نیز درباره نحوه نمایش فیلمهای حامی فتنه پیش آمده بود.
جعفری جلوه در این نامه نوشته است: «به صدا و سیما باز میگردم چون دیگر در سینما امکان حضور مؤثر برایم میسر نیست. نمیتوانم در فارابی ادامه دهم، دلیل آن هم روشن است، که اگرچه همواره معتقد و مهیا برای چابکسازی و نوسازی بودهام اما با طرحهای بیتوجه به اقتضائات صحنه عمل در سینمای کشور تحت عنوان کوچکسازی و در اصل برای تجزیه و تنزل بنیاد سینمایی فارابی با آن اعتبار و جایگاه جهانیاش موافق نیستم ضمن آنکه کاملاً مغایر با عهد و پیمان اولیهمان بوده است. حال ظاهراً مانعی بر سر راه تصمیماتم! لذا علیرغم شوق بسیار به ایفای نقشی که در خدمت به ارزشآفرینی سینماگران عزیز، از طیفهای مختلف داشتهام و دیگر امکان چنین خدمتی نیست، برای همه آرزوی موفقیت دارم، به ویژه برای عزیزانی که یک سال قبل در بدو ورودم ابراز محبت و شوق بسیار کردند و در یک ماه گذشته به سبب احتمال بازگشتم به صدا و سیما مستمراً خواهان ادامه حضورم در سینما بودند هر کجا باشم در اندیشه ایشانم.»