110 اتوبوس برقی جدید در راه تهران است
شهردار تهران با بیان اینکه با تأمین ارز صورتگرفته 110 اتوبوس برقی از چین در راه تهران است، نسبت به تأمین ارز برای سایر اتوبوسهای برقی قرارداد با چین ابراز امیدواری کرد.
علیرضا زاکانی درباره واردات اتوبوسهای برقی به تهران و مشکل تأمین ارز، به خبرگزاری تسنیم گفت: تأمین ارز جزو ثابت هر پروژهای است که قرار است از خارج کشور صورت گیرد و یک امر قطعی و قهری است. دولت زحمت خود را کشیده و در حال کمک است اما به واسطه تعدد درخواستها دولت با محدودیتهایی مواجه است، در حال پیگیری این موضوع هستیم که در قاعده دولت نیز این موضوع در اولویت قرار گیرد.
زاکانی تصریح کرد: در حال حاضر 390 اتوبوس در خدمترسانی است و 110 دستگاه اتوبوس نیز از دو هفته گذشته به سمت کشور انتقال پیدا کرده تا به ناوگان اتوبوسرانی افزوده شود. تأمین منابع این تعداد اتوبوس به سرانجام رسید و اکنون به دنبال تأمین منابع برای واردات 2هزار اتوبوس برقی باقیمانده هستیم. امیدواریم بتوانیم در ماههای آینده و پیش از پایان سال، تأمین ارز اتوبوسها از سوی دولت انجام شود.
گفتنی است، پیش از این، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران اعلام کرده بود ورود اتوبوسهای برقی به تهران که قرار است از محل قرارداد شهرداری با چین تأمین شود، به دلیل تأمین ارز با مشکل مواجه شده است.
تکمیل خط 7 مترو تا پایان سال
سخنگوی شهرداری تهران درباره توسعه و افتتاح ایستگاههای جدید مترو اعلام کرد: با افتتاح ایستگاههای «سرباز» و «تختی» تا پایان سال، خط 7 مترو تکمیل میشود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالمطهر محمدخانی در نشست خبری درباره روند ساخت ایستگاههای باقیمانده مترو و پروژههای عمرانی نیز گفت: در ماه آینده افتتاح ایستگاه سرباز و بعد از آن ایستگاه تختی را بهعنوان آخرین ایستگاه خط 7 در پایان سال خواهیم داشت و پرونده خطوط هفتگانه تهران بسته میشود. فقط یک ورودی جدید به ایستگاه 17شهریور باقی میماند که بهار سال آینده افتتاح خواهد شد. دو بخش توسعهای نیز در بخش جنوبی خط 6 وجود دارد که امیدواریم ایستگاه متروی حرم مطهر نیز اوایل سال آینده افتتاح شود. در بخش فنی و عمران نیز همچنان اصلاح تقاطعها را خواهیم داشت. علاوهبر این، پروژه یادگار امام نیز تا پایان سال بهرهبرداری خواهد شد و افتتاحهای متعدد و خوبی از جمله پروژه شهید شوشتری و شهید بروجردی در پیش است.
وی درباره آرامستانهای جدید تهران نیز اظهار داشت: ظرفیت بهشتزهرا(س) همچنان قابل قبول است و پر نشده است، اما به دلایل متعددی باید آرامستانهای جدید در دستورکار قرار گیرد. ایجاد آرامستان جدید فقط بهمنظور پر شدن ظرفیت بهشتزهرا(س) نیست.