kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۳۳
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۰

ایران انفجارات تروریستی در کابل و لبنان را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان انفجارات تروریستی در شهرهای کابل و هرمل لبنان را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان انفجارات تروریستی در شهرهای کابل و هرمل لبنان را به شدت محکوم کرد.
مرضیه افخم، انفجار تروریستی در شهر کابل پایتخت افغانستان را که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان افغانی و نیز اتباع و دیپلمات‌های خارجی و از جمله نماینده صندوق بین‌المللی پول و تعدادی از کارکنان دفتر سازمان ملل شد، به شدت محکوم کرد.
افخم تاکید کرد: توسل به اقدامات خشونت‌بار و تروریستی در راستای اخلال در روند تثبیت و تعمیق ثبات و امنیت افغانستان و کارشکنی در روند سیاسی این کشور قابل ارزیابی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز اطمینان کرد که دولت و مردم افغانستان با هوشیاری و حفظ انسجام و همبستگی خود این شرایط حساس را در مسیر توسعه کشور خود با موفقیت پشت سرخواهند گذاشت.
همچنین مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حادثه تروریستی پنجشنبه گذشته در شهر هرمل واقع در شمال شرقی لبنان که منجر به شهادت سه نفر و مجروح شدن 27 نفر از شهروندان این شهر شد و همچنین شلیک 20 موشک به منطقه بقاع (اطراف هرمل، راس بعلبک، عرسال...)‌ در شرق لبنان که منجر به کشته شدن 8 نفر از جمله 6 کودک در شهر عرسال و مجروح شدن جمعی از مردم بی‌گناه شد را به شدت محکوم کرد.
افخم در این باره افزود: جمهوری اسلامی ایران این اقدامات تروریستی را در جهت منافع رژیم صهیونیستی و دشمنان مردم شریف لبنان می‌داند و از همه طوایف، جریان‌ها و گروه‌های سیاسی لبنان دعوت می‌کند که ضمن خویشتنداری با هوشیاری مراقب تحرکات دشمنان لبنان که هدف آنها ایجاد فتنه بین فرزندان این کشور و بی‌ثبات ساختن لبنان است، باشند.