رونق فعالیت دلالان در سینمای مستند
یک مستند ساز درباره نقش واسطهها در تهیه کنندگی سینمای مستند، گفته است: با حذف واسطهها از این حوزه و شناختن تهیه کنندگان واقعی در سینمای مستند و همچنین واگذار کردن امتیاز پخش به صورت حرفه ای به خود تهیه کننده میتوان به آینده سینمای مستند امیدوارتر بود.
یک مستند ساز درباره نقش واسطهها در تهیه کنندگی سینمای مستند، گفته است: با حذف واسطهها از این حوزه و شناختن تهیه کنندگان واقعی در سینمای مستند و همچنین واگذار کردن امتیاز پخش به صورت حرفه ای به خود تهیه کننده میتوان به آینده سینمای مستند امیدوارتر بود.
پژمان مظاهری پور درباره مخاطبان سینمای مستند، تصریح کرد: سینمای مستند مخاطبان خود را دارد. برای مثال در سینما حقیقت سالن ها مملو از جمعیت بود که این خود نشان از اهمیت این بخش برای مخاطبان دارد، اما همانطور که نمی شود اثر یک نقاش درجه یک را در گوشه خیابان به فروش رساند فیلم های مستند را نیز نمی شود در هر سالنی به نمایش گذاشت. البته در حال حاضر خانه هنرمندان، پردیس قلهک، و... نمایش فیلم مستند را انجام می دهند که باید گسترش پیدا کند. من معتقدم هرچیزی باید در زمان و مکان خود اتفاق بیفتد، فیلم مستند نیز باید در سالن های خاص برای مخاطبان خاص خود به نمایش گذاشته شود.
وی در گفت وگو با سینماپرس خاطر نشان کرد: مهمترین بحث در سینمای مستند داشتن سرمایه است، این نبود سرمایه موجب بیکاری و بیکاری فیلمسازان نیز موجب از رونق افتادن سینمای مستند میشود، فیلمسازان مطرحی هستند که طرح برای تولید دارند اما به دلیل نداشتن سرمایه قادر به ساخت فیلم خود نیستند، بنابراین عدم وجود این سرمایه مهمترین دلیل کاهش کیفیت در سینمای مستند شده است.