اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای احیای تالاب «قره قشلاق» بناب
فرماندار بناب از اختصاص ده میلیارد ریال برای احیای تالاب قره قشلاق بناب خبر داد.
بناب- خبرنگار کیهان:
ولیالله فرجاللهی در حاشیه بازدید از تالاب قره قشلاق بناب با بیان اینکه بارندگیهای اخیر توانست قسمت زیادی از تالاب 22 هزار هکتار قره قشلاق بناب را سیراب کند؛ گفت: با اختصاص اعتبارات دولتی دوستداران طبیعت را برای احیای این تالاب بیشتر امیدوار کرد.
وی افزود: از مبلغ اختصاص یافته تاکنون 3 میلیارد و 250 میلیون ریال برای احداث دکل دیدهبانی و سایر اقدامات حفاظتی اختصاص یافته است.
فرجاللهی با تاکید بر اجرای راه دسترسی گردشگران به نقاط دیدنی و محل زیست پرندگان نادر که در نیمه دوم هر سال تا اواخر خرداد در این تالاب زندگی میکنند، خواستار نهایی شدن و اجرای طرح سایت پرندهنگری در این تالاب شد.
وی اظهار کرد: 153 گونه پرنده از نقاط مختلف اروپا و آسیا به این تالاب مهاجرت میکنند که با ایجاد سایت پرندهنگر رونق گردشگری را در منطقه شاهد خواهیم بود.
رئیس اداره دامپزشکی بناب نیز با اشاره به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشورهای اروپایی و آسیایی از پایش دقیق و منظم منطقه خبر داد و گفت: اکیپهای دامپزشکی به همراه حفاظت محیط زیست علاوه بر تالاب، روستاهای منطقه را نیز تحت نظر دارند.
مهدی حامی از شهروندان و ساکنین روستاهای منطقه خواست در صورت مشاهده لاشه هرگونه پرنده آن را سریعا به اداره دامپزشکی تحویل و موضوع را گزارش کنند.
وی افزود: بر اساس پایشهای انجام شده توسط این اداره و حفاظت محیط زیست خوشبختانه مورد مشکوکی مشاهده نشده است.
ولیالله فرجاللهی در حاشیه بازدید از تالاب قره قشلاق بناب با بیان اینکه بارندگیهای اخیر توانست قسمت زیادی از تالاب 22 هزار هکتار قره قشلاق بناب را سیراب کند؛ گفت: با اختصاص اعتبارات دولتی دوستداران طبیعت را برای احیای این تالاب بیشتر امیدوار کرد.
وی افزود: از مبلغ اختصاص یافته تاکنون 3 میلیارد و 250 میلیون ریال برای احداث دکل دیدهبانی و سایر اقدامات حفاظتی اختصاص یافته است.
فرجاللهی با تاکید بر اجرای راه دسترسی گردشگران به نقاط دیدنی و محل زیست پرندگان نادر که در نیمه دوم هر سال تا اواخر خرداد در این تالاب زندگی میکنند، خواستار نهایی شدن و اجرای طرح سایت پرندهنگری در این تالاب شد.
وی اظهار کرد: 153 گونه پرنده از نقاط مختلف اروپا و آسیا به این تالاب مهاجرت میکنند که با ایجاد سایت پرندهنگر رونق گردشگری را در منطقه شاهد خواهیم بود.
رئیس اداره دامپزشکی بناب نیز با اشاره به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشورهای اروپایی و آسیایی از پایش دقیق و منظم منطقه خبر داد و گفت: اکیپهای دامپزشکی به همراه حفاظت محیط زیست علاوه بر تالاب، روستاهای منطقه را نیز تحت نظر دارند.
مهدی حامی از شهروندان و ساکنین روستاهای منطقه خواست در صورت مشاهده لاشه هرگونه پرنده آن را سریعا به اداره دامپزشکی تحویل و موضوع را گزارش کنند.
وی افزود: بر اساس پایشهای انجام شده توسط این اداره و حفاظت محیط زیست خوشبختانه مورد مشکوکی مشاهده نشده است.