رشد 200 درصدی اعزام ناوگان اتوبوسرانی به مرز مهران
مدیرکل حمل و نقل و پایانههای استان تهران از تشکیل ستاد اعزام زائرین به عتبات عالیات (کربلا و نجف) در مرز مهران خبر داد.
حمیدرضا شهرکی ثانوی در خصوص اعزام ناوگان برای زائرین اربعین حسینی گفت: در راستای تسهیل سفر و جابهجایی زائران و با برنامهریزیها و هماهنگیهای لازم با صنوف حمل و نقل و سازمان پایانهها و پارک سوار شهرداری تهران مقدمات اجرایی اعزام زائران انجام شد.
وی در خصوص وضعیت اعزام زائران اربعین حسینی به مرز مهران اظهار داشت: شروع اعزام زائران در مرز مهران از تاریخ 10 آذر ماه با اعزام 35 دستگاه اتوبوس آغاز و به 238 دستگاه روزانه رسید که تا پایان روز 17 آذر جمعا 791 دستگاه اعزام داشتهایم. وی افزود: شرکتهای حمل و نقل بینالمللی نیز طی 10 روز گذشته تعداد 55 دستگاه اتوبوس به تعداد 1500 نفر مسافر سرویس مستقیم از تهران به کربلا داشتهاند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانههای استان تهران افزود: سرویس مستقیم روزانه و عادی از پایانههای مسافربری به ایلام و مهران روزانه 3 دستگاه بوده که با برنامهریزیهای صورت گرفته در حال حاضر شرکتهای حمل و نقل توانایی اعزام 300 سرویس اتوبوس به مرز مهران را به صورت روزانه دارند.
وی افزود: با استفاده از همه امکانات موجود و هماهنگیهای لازم با صنوف و سازمان پایانه شهرداری، نظارت و کنترل بر ناوگان حمل و نقل عمومی جادهای و نیز خدمات پایانهای جهت ارائه خدمات به مسافران انجام گرفته است.
شهرکی ثانوی در خصوص میزان اتوبوس اعزامی به مرز مهران در مقایسه با سال گذشته گفت: تاکنون در مقایسه با سال گذشته تعداد ناوگان اعزامی بالغ بر 200 درصد رشد داشته است.
وی یادآور شد: بر اساس آمارهای اعلام شده حدود 800 هزار نفر زائر از طریق مرزهای کشور به عراق اعزام خواهند شد. وی درباره چگونگی و نوع سرویسهای اعزامی گفت: از کل سرویسهای اعزامی 15 درصد اتوبوسها VIP و بقیه از اتوبوسهای ویژه هستند.