محدودیت در سرویسدهی بخش جنوبی خط یک مترو طی امروز و فردا به علت عملیات بهسازی
قائممقام عملیات شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه از اعمال محدودیت در سرویسدهی خط یک در امروز و فردا خبر داد.
به گزارش شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه، رضا حشمتی گفت: ایمنی تردد قطارها، اساس ارائه خدمات پایدار و مطمئن به شهروندان است. از همینرو شرکت بهرهبرداری مترو تهران همواره در تلاش است تا با اجرای برنامههای منسجم نگهداری و بهسازی زیرساختها، سطح کیفی خدمات خود را ارتقاء دهد.
حشمتی افزود: با توجه به گذشت چند دهه از بهرهبرداری خط یک، بازسازی و بهسازی خطوط ریلی این مسیر در دستورکار قرار گرفته است. عملیات بهسازی از ابتدای سال جاری آغاز شده و در قالب فازهای اجرائی مختلف در حال انجام است. وی با اشاره به ادامه روند بهسازی در روزهای آتی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامهریزی صورتگرفته، در روزهای پنجشنبه و جمعه، ۱۶ و ۱۷ مردادماه، بهمنظور اجرای عملیات عمرانی، سرویسدهی قطارها در بازه ایستگاهی علیآباد تا پایانه جنوب بهصورت موقت متوقف خواهد شد. قائممقام عملیات شرکت بهرهبرداری مترو تهران توضیح داد: طی این دو روز، جابهجایی مسافران در دو بخش انجام میشود؛ قطارها از ایستگاه تجریش تا پایانه جنوب و نیز از کهریزک تا علیآباد در حال سرویسدهی خواهند بود. همچنین، با هماهنگی انجامشده با شرکت اتوبوسرانی تهران، ناوگان اتوبوس بهصورت رایگان در مسیر ایستگاههای علیآباد و پایانه جنوب مستقر خواهد بود تا مسافران از طریق این وسایل نقلیه عمومی، مسیر خود را ادامه دهند. حشمتی ادامه داد: مسافرانی که قصد عزیمت از تجریش به کهریزک را دارند، در ایستگاه پایانه جنوب از قطار پیاده شده و از طریق اتوبوسهای مستقر در مجاورت ایستگاه، به ایستگاه علیآباد منتقل میشوند و سپس ادامه مسیر تا کهریزک از طریق مترو انجام میشود. در مسیر بالعکس نیز، مسافرانی که از کهریزک به سمت تجریش در حال حرکت هستند، در ایستگاه علیآباد پیاده شده و با اتوبوس به پایانه جنوب انتقال مییابند تا از آنجا با قطار به مسیر خود ادامه دهند.