کد خبر: ۳۱۵۹۴۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۴ - ۲۱:۳۱
در اختتامیه «بازیستا» مطرح شد

کاری که این نوجوانان انجام دادند گره‌های اساسی کشور را باز می‌کند(اخبار ادبی و هنری)



اختتامیه اولین رویداد ملی بازی‌نامه‌نویسی «بازیستا» با معرفی برگزیدگان این رویداد، برگزار شد.
محمدرضا امام‌قلی، دبیر رویداد ملی بازی‌نامه‌نویسی «بازیستا»، ضمن بیان گزارشی از روند برگزاری «بازیستا»، گفت: در «بازیستا» به بازی صرفاً به عنوان سرگرمی نگاه نکردیم. از ابتدا هدف ما این بود که هسته اصلی این رویداد نوجوانان و جوانان کشور باشند و این بچه‌ها با همت و انگیزه خود توانستند این اتفاق بزرگ را رقم بزنند. حضور نزدیک به ۳۸۰۰ نفر شرکت‌کننده از سراسر ایران و دریافت حدود ۳ هزار اثر، نشان از شور و هیجان بالای این رویداد داشت. در مجموع ۴۴۴ گروه در بازیستا ثبت‌نام کردند که در نهایت ۱۵ بازی رومیزی و ۱۷ بازی محیطی و اتاق فرار به مرحله نهائی راه پیدا کردند. در ادامه مراسم اختتامیه، سید امیر جاوید قائم‌مقام رئیس حوزه هنری در امور بین‌الملل خطاب به نوجوانان و جوانان حاضر گفت: کارهای شما بسیار عالی بود و برای ما روحیه‌بخش بود. حسرت خوردم که در دوران نوجوانی چنین فرصت‌هایی نداشتم. ممکن است نوجوانان فکر کنند کارشان تأثیری در مسائل بزرگ مانند جنگ ندارد، اما باید بدانید همین کاری که شما در «بازیستا» انجام می‌دهید، می‌تواند گره‌های اساسی جنگ‌های پیش‌رو را باز کند. دنیا همین مسیر را طی می‌کند. سناریوهای جنگ آینده نیازمند بازی‌های تأثیرگذار است که می‌تواند تصمیم‌سازان را برای مواجهه با موقعیت‌های مختلف آماده کند. شما قهرمانان واقعی هستید که می‌توانید با فکر و ایده‌های بزرگ، آینده کشور را بسازید و تأثیرگذار باشید.
علی جانباز مدیر حوزه هنری کودک و نوجوان، نیز در بخش دیگر آیین اختتامیه اولین رویداد ملی بازی‌نامه‌نویسی «بازیستا» گفت: در حوزه هنری کودک و نوجوان همتی صورت گرفته تا به مسئله بازی به طور ویژه توجه کنیم. بازی رومیزی یکی از سرگرمی‌های ارزشمند است که می‌تواند ما را به جلو ببرد، چرا که زیرساخت فنی مناسبی در این حوزه داریم و در زمینه گرافیک و چاپ نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و جزو کشورهای مطرح جهان هستیم. اما در حوزه بازی‌های دیجیتالی تاکنون نتوانسته‌ایم به اندازه کافی فعال باشیم. سینما مدیومی است که توانسته چندین هنر را در خود جای دهد و با مخاطب تعامل برقرار کند؛ من بر این باورم که بازی‌های رومیزی و ویدیویی این قابلیت را دارند که چندین صنعت مختلف را به هم متصل کنند. همچنین ما در حوزه صادرات بازی‌ها به کشورهای منطقه نیز ظرفیت خوبی داریم و به نسبت از برخی رقبای منطقه جلوتر هستیم. می‌توانیم با کشورهای دیگر تعامل و تبادل داشته باشیم.
در آیین اختتامیه رویداد ملی «بازیستا» همچنین برگزیدگان معرفی شدند.