کد خبر: ۳۱۲۹۷۳
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۴ - ۲۰:۳۲
ایتالیا

منع استفاده از تلفن همراه در ساعات آموزش دبیرستان‌ها

طبق دستورالعمل جدیدی که توسط وزارت آموزش ایتالیا صادر شده است، این کشور ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس را از سال تحصیلی آینده شامل دانش‌آموزان دبیرستانی نیز خواهد کرد.
به گزارش ایسنا، وزیر آموزش ایتالیا این دستورالعمل را امضا کرد که مقررات قبلی ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در طول ساعات درس و مدرسه در مدارس ابتدائی را گسترش می‌دهد و اکنون دانش‌آموزان دبیرستانی را نیز شامل می‌شود.
«جوزپه والدیتارا» در بیانیه‌ای گفت: این اقدام فوری است. با توجه به تأثیر منفی استفاده بیش از حد یا نادرست از تلفن‌های هوشمند بر سلامت، رفاه و عملکرد تحصیلی نوجوانان، همان‌طور که به وضوح توسط مطالعات علمی نشان داده شده است، دیگر نمی‌توان آن را به تعویق انداخت.
او افزود که تعداد فزاینده‌ای از مطالعات و سازمان‌های بین‌المللی بر لزوم اتخاذ سیاست‌هایی برای مقابله با «روندهای نگران‌کننده» تأکید کرده‌اند.
به گزارش آناتولی، طبق این دستورالعمل، استفاده از تلفن همراه فقط در موارد استثنایی مجاز خواهد بود، مانند زمانی که به عنوان ابزار کمکی برای دانش‌آموزان دارای معلولیت یا مشکلات یادگیری خاص استفاده شود، یا زمانی که نیازهای شخصی آنها را توجیه کند.
همچنین استفاده از تلفن همراه در چارچوب برنامه درسی مدارس، به‌ویژه در برنامه‌های آموزش فنی متمرکز بر فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، مجاز خواهد بود. والدیتارا پیش از این در ژوئیه ۲۰۲۴ دستورالعملی صادر کرده بود که استفاده از تلفن همراه را در مدارس ابتدائی و راهنمایی در طول ساعات درسی و در طول روز مدرسه ممنوع می‌کرد و از سال تحصیلی ۲۰۲۴-۲۰۲۵ لازم‌الاجرا بود.
یونسکو: همه تغییرات به منزله پیشرفت نیستند
در همین حال اخیرا یونسکو، آژانس آموزش، علم و فرهنگ سازمان ملل متحد گفت: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد استفاده بیش از حد از تلفن همراه با کاهش عملکرد آموزشی مرتبط است و سطح بالای استفاده از صفحات نمایش، تأثیر منفی بر ثبات عاطفی کودکان دارد.
این سازمان اعلام کرد درخواست برای ممنوعیت استفاده از تلفن‌های هوشمند، پیام روشنی را ارسال می‌کند که فناوری دیجیتال به عنوان یک کل از جمله هوش مصنوعی، باید همیشه تابع «دیدگاه انسان‌محور» آموزش باشد و هرگز جایگزین تعامل چهره به چهره با معلمان نشود. یونسکو به سیاستگذاران در مورد استقبال نادرست از فناوری دیجیتال هشدار داد و استدلال کرد که تأثیر مثبت آن بر نتایج یادگیری و کارایی اقتصادی می‌تواند اغراق‌آمیز باشد و فناوری جدید، همیشه بهتر نیست. همه تغییرات به منزله پیشرفت نیستند. فقط به این دلیل که کاری را می‌توان انجام داد، به این معنی نیست که باید انجام شود.