حمله به ساختمان صدا و سیما موج محکومیتها و تجلیل از «صدای غیرت»(اخبار ادبی و هنری)
در پی حمله روز دوشنبه ۲۶ خرداد به ساختمان شیشهای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در تهران که به رژیم صهیونیستی نسبت داده شده، موجی از واکنشها و محکومیتها از سوی نهادهای رسمی، شخصیتهای فرهنگی و هنری و همچنین مردم به راه افتاده است. این تهاجم که منجر به شهادت سه تن از کارکنان رسانه ملی، خانم معصومه عظیمی، آقای نیما رجبپور و مهندس جوادپور، و زخمی شدن چند تن دیگر شد، با پاسخ متقابل ایران در قالب مرحلهای جدید از عملیات «وعده صادق ۳» همراه بود.
این اقدام با محکومیت شدید نهادهای داخلی مواجه شد. شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما با صدور بیانیهای، این حمله را اقدامی «وحشیانه» و ناشی از «استیصال رژیم صهیونیستی» خواند. سازمان سینمایی کشور نیز آن را «تلاشی برای خاموشکردن صدای حقیقت و مقاومت ملت ایران» توصیف کرد و مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی نیز تأکید کرد که «صدای حقیقت خاموش نشدنی است». ابوالفضل همراه، بازیگر و کارگردان، این عمل را «اوج قساوت و نامردی» خواند و تأکید کرد که چنین اقداماتی صدای رسانه را خاموش نخواهد کرد.
یکی از برجستهترین جنبههای این رویداد، عملکرد خانم سحر امامی، گوینده شبکه خبر، در لحظه حمله بود. حفظ آرامش و ادامه اجرای خبر توسط وی در آن شرایط بحرانی، بازتاب گستردهای داشت و به نمادی از مقاومت رسانهای تبدیل شد. در همین راستا، جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) با عنوان «صدای غیرت»، به این اقدام اختصاص یافت و در آن بیتی از شاهنامه فردوسی نقش بست: «شگفت آمدش گفت از ایران سپاه/ چنین دختر آید به آوردگاه.»
در درون رسانه ملی نیز، علی بخشیزاده، معاون صدا، با حضور در استودیوهای رادیو، ضمن قدردانی از روحیه جهادی کارکنان، رادیو را «سنگری برای دفاع از حقیقت و جبهه آگاهی» توصیف کرد و افزود: «این رسانه، رسانه سربازان متعهدی است که سنگر را ترک نمیکنند. صدای ایران، صدای پایداری است و تا آخر میماند.»