در دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد با معاون رئیسجمهور مطرح شد
ضرورت تسریع در احیای طرحهای راکد و حل مشکل آبرسانی روستاها
یاسوج- خبرنگار کیهان:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت حل مشکل آبرسانی روستاها، احیای طرحهای متوقفشده و توسعه انرژیهای تجدیدپذیر با حمایت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم رئیسجمهور تاکید کرد.
یداله رحمانی با حضور حجتالاسلام سید محمد موحد نماینده کهگیلویه بزرگ، محمد بهرامی نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و شاهینی رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی در جلسه با عبدالکریم حسینزاده معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیسجمهور به بررسی مسائل مهم استان پرداختند.
استاندار در این نشست با اشاره به مشکل آبرسانی در مناطق روستایی و عشایری استان گفت: در بسیاری از روستاها و مناطق عشایری، آب آشامیدنی تنها از طریق تانکر قابل تأمین است و نیازمند اختصاص تانکرهای حمل آب برای این مناطق هستیم.
رحمانی با بیان اینکه برای هر شهرستان چند طرح یا واحد غیر فعال و راکد شناسایی و مورد حمایت قرار خواهند گرفت، گفت: این طرحها بهتفکیک شهرستانهای استان تنظیم و در صورت تأیید نهائی، اجرائی خواهند شد.
استاندار با اشاره به ضرورت توسعه انرژیهای تجدیدپذیر افزود: با توجه به چالشهای تأمین انرژی، راهاندازی پنلهای خورشیدی در روستاها در دستور کار قرار دارد. حمایت از تعاونیهای محلی برای نصب این پنلها علاوهبر ایجاد اشتغال، به تأمین پایدار برق منجر خواهد شد.
حسینزاده، معاون توسعه روستایی رئیسجمهور نیز در این نشست گفت: با توجه به ظرفیتهای بالای کهگیلویه و بویراحمد، موافقت خود را با برنامههای پیشنهادی استاندار اعلام میکنیم و از اجرای این طرحها حمایت خواهیم کرد.