با حضور رئیس بنیاد مستضعفان و وزیر آموزشوپرورش
عملیات اجرائی احداث ۱۱۵۱ کلاس درس استاندارد آغاز شد
مراسم پایان مدارس ناایمن سنگی و آیین آغاز عملیات اجرائی احداث هزار و ۱۵۱ کلاس درس استاندارد با حضور رئیس بنیاد مستضعفان و وزیر آموزشوپرورش برگزار شد.
به گزارش ایسنا، رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم پایان مدارس ناایمن سنگی و آیین آغاز عملیات اجرائی احداث هزار و ۱۵۱ کلاس درس استاندارد و اولین دوره آموزشی توانمندسازی مربیان اردوهای دانشآموزی بنیاد مستضعفان با تأکید بر اهمیت آموزش و فضای مناسب برای دانشآموزان گفت: اگر آینده این کشور را فرزندانمان میسازند، باید این فرزندان در فضائی شایسته و درخور، رشد کنند زیرا مدرسه، مکانی مقدس برای شکلگیری شخصیت و باورهای نسل آینده است.
حسین دهقان با تأکید بر شعار رئیسجمهور در زمینه جمعآوری مدارس کپری و سنگی ادامه داد: در مسیر تحقق این شعار گام برداشتهایم و معتقدیم که این کار شدنی است. امروز خیرین مدرسهساز در نقاط مختلف کشور حتی در مناطقی که دانشآموز کمی دارند، در حال ساخت مدرسهاند.
حرکت ملی برای ساخت مدارس استاندارد
وزیر آموزشوپرورش نیز در این مراسم با بیان اینکه همت بنیاد مستضعفان بر این بود که یکی از ریشهایترین چالشهای نظام آموزشی کشور را با کمک سازمان نوسازی مدارس و سازمان برنامه و بودجه حل کند، آغاز این نهضت با محوریت بنیاد مستعضفان را نویدبخش برکت و خیر بیشتر دانست و گفت: این گام مؤثر، زمینهساز تحولی پایدار در مسیر توسعه عدالت آموزشی خواهد بود.
علیرضا کاظمی با تأکید بر نقش بنیاد امام رضا(ع) در مراسم پایان مدارس سنگی و آغاز عملیات اجرائی هزار و ۱۵۱ کلاس درس در رفع یکی از مهمترین چالشهای نظام آموزشی کشور، به وضعیت نامطلوب برخی مدارس اشاره کرد و افزود: وجود مدارس سنگی دیگر قابل تحمل نیست.
کاظمی از حرکت ملی برای ساخت مدارس استاندارد با مشارکت بنیاد امام رضا(ع)، ستاد اجرائی فرمان امام(ره)، سپاه، نیروی انتظامی و خیرین خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر هزاران مدرسه استاندارد در کشور در حال ساخت است. وی با بیان اینکه ستاد اجرائی فرمان امام بیش از هزار مدرسه کانکسی را اصلاح کرده و سپاه پاسداران حدود ۷هزار مدرسه را تحت پوشش قرار داده است، ادامه داد: کمک بیش از ۱۸هزار میلیارد تومان هزینهکرد خیرین مدرسهساز در سال گذشته نشانه حرکت و تحولآفرینی است.
وزیر آموزش وپرورش با تأکید بر اهمیت کیفیت آموزش گفت: در کنار استانداردسازی فضاها و تجهیزات، نقش مدیران و معلمان به عنوان مهمترین بخش کیفیت آموزش مورد توجه قرار گرفته است.