آغاز ثبتنام سرویس مدارس در سامانه «سپند» از اول خرداد
سرپرست اتحادیه حملونقل مسافر شهری کشور گفت: ثبتنام والدین برای دریافت خدمات سرویس مدرسه در سامانه پایش ناوگان دانشآموزی (سپند) برای سال تحصیلی
۱۴۰۵-۱۴۰۴ از اول خردادماه آغاز میشود.
به گزارش اتحادیه حملونقل مسافر شهری کشور، مسعود کاظمی از شروع ثبت درخواست والدین دانشآموزان برای سرویس مدرسه خبر داد و اظهار داشت: این امر براساس مصوبات آئیننامه اجرائی حملونقل دانشآموزی مصوبه شهریور ۱۴۰۲ هیئت وزیران و به منظور ساماندهی و نظارت بر فعالیت سرویس مدارس و ارتقای سطح ایمنی تردد دانشآموزان انجام میشود. ثبت درخواست والدین جهت دریافت خدمات سرویس مدرسه در سامانه پایش ناوگان دانشآموزی (سپند) برای سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ از اول خردادماه سال جاری آغاز میشود.
کاظمی با اشاره به ماده ٢٧ این آئیننامه عنوان کرد: به منظور برنامهریزی و تأمین ناوگان مورد نیاز حملونقل دانشآموزی، والدین موظفند تا ابتدای تیرماه پس از اطلاعرسانی مدارس، اقدام به ثبت درخواست خود در سامانه سپند کنند.
وی در ادامه به تبصره ۱۰ ماده یک این آئیننامه اشاره کرد و افزود: سامانه سپند به استناد آئیننامه هیئتوزیران به منظور اجراء ساماندهی، مدیریت و نظارت یکپارچه و مستمر بر عملکرد تمامی دستگاههای متولی، شرکتها و رانندگان مجاز حملونقل دانشآموزی، اولیاء متقاضی حملونقل (سرویس) و همچنین تجمیع و بهروزرسانی و پایش اطلاعات مربوط به صورت برخط توسط وزارت کشور ایجاد شده است.
سرپرست اتحادیه حملونقل مسافر شهری کشور بیان کرد: ثبتنام در این سامانه به صورت الکترونیکی انجام میشود و والدین دانشآموزان میتوانند با مراجعه به آدرس https://irtusepand.ir نسبت به ثبتنام و انتخاب سرویس مورد نظر خود اقدام کنند. کاظمی در ادامه گفت: در سامانه سپند، همچنین اطلاعات مربوط به رانندگان، خودروها و مسیرهای سرویس مدارس به طور کامل ثبت و در دسترس والدین قرار میگیرد. همچنین به منظور افزایش سطح کیفیت و ایمنی این حوزه، امکان نظارت برخط بر نحوه سرویسدهی ناوگان نیز در این سامانه فراهم شده است.
وی تأکید کرد کرد: استفاده از سامانه سپند برای ثبتنام سرویس مدارس الزامی است و رانندگان و پیمانکاران نیز موظف به ثبتنام در این سامانه و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح میباشند.