فرانشیز خدمات بستری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی «رایگان» شد
مدیرکل بهداشت و درمان کمیته امداد از رایگان شدن فرانشیز بستری مددجویان در مراکز دولتی و دانشگاهی برای مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی، رزمندگان معسر و زنان سرپرست خانوار معسر خبر داد.
مجتبی احمدلو در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به بند ج ماده ۷۳ قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت، گفت: هیئت دولت در ۲۸ اسفندماه سال ۱۴۰۳، فرانشیز بستری مددجویان در مراکز دولتی و دانشگاهی را برای مددجویان کمیته امداد، سازمان بهزیستی، رزمندگان معسر و زنان سرپرست خانوار معسر رایگان و برای سایر گروهها در دهک یک تا سه، ۲ درصد فرانشیز و برای سایر دهکها ۱۰ درصد فرانشیز اعلام کرده است که با اجرای کامل این قانون توسط سازمان بیمه و مراکز درمانی، دغدغه مردم هنگام ترخیص در هزینههای بستری رفع خواهد شد.
احمدلو درخصوص هزینه خدمات سرپایی نیز توضیح داد: مطابق مصوبه هیئت دولت در سال جاری، فرانشیز سرپایی برای مددجویان کمیته امداد ۱۵ درصد است و علاوهبر این، فرانشیز پزشک خانواده برای مددجویان شهری نیز ۲۷ هزار تومان درنظر گرفته شده است. وی با اشاره به اقدام دیگر امداد در راستای حمایت از خانواده نیز بیان داشت: غیر از اینکه دولت خدمات ناباروری را تحت پوشش بیمه قرار داده است، کمیته امداد در صورتی که مددجویان این نهاد مشمول هزینه باشند برای ارائه خدمات درمان ناباروری تا ۵۰ میلیون تومان کمک میکند.