چمران:
تهران پیشتاز نوسازی بافت فرسوده در کشور و جلوتر از میانگین تعیینشده است
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بر اساس قانون هرساله باید میزانی از بافت فرسوده نوسازی میشد، گفت: در تهران از میزانی که قانون مشخص کرده جلوتر هستیم.
به گزارش پایگاه خبری شهر، مهدی چمران در حاشیه جلسه روز یکشنبه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سال گذشته وزارت نفت باید رقمی برای خودروهای برقی پرداخت میکرد که عملیاتی شد، تصریح کرد: وام بدون بهره برای رانندگان تاکسی در نظر گرفته شد و رقمی که وزارت نفت معتقد بود باید بر اساس پیمایش و تدریجی پرداخت شود را از طریق یک صندوق پرداخت میکنند. اگر به خارج کردن خودروهای فرسوده از ناوگان پرداخته شود، اتفاق خوبی خواهد بود.
چمران با بیان اینکه کرایه مترو و اتوبوس بر اساس پیمایش بوده و مشخص است، یادآور شد: برای تاکسیها نیز شماره تماسی پیشبینی شده که در صورت تخلف، شهروندان اطلاع دهند؛ هرچند به عقیده من برای تاکسیهای خطی مشکلی وجود ندارد. برای تاکسیهای گردشی نیز باید سامانه وجود داشته باشد که مردم از این طریق کرایه خود را پرداخت کنند و دردسری برای مسافر و راننده وجود نداشته باشد. بخشی از این سامانه اجرائی شده و منتظریم تکمیل شود. اضافه دریافت نیز در ساعات اوج ترافیک براساس سامانه انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه براساس قانون هرساله باید میزانی از بافت فرسوده نوسازی میشد، اضافه کرد: در تهران از میزانی که قانون مشخص کرده جلوتر هستیم. مجلس شورای اسلامی پس از ما در دوره دوم شورا تصویب کرد که ۵۰درصد تخفیف عوارض در بافت فرسوده اعمال شود و این در حالی بود که ما عوارض و جرائم را به صفر رساندیم تا برای نوسازی تشویق شوند. رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: منطقه ۱۵ رتبه اول را در نوسازی بافت فرسوده دارد. به هر شکل تهران از دیگر شهرها و میانگین تعیین شده جلوتر است. در برههای معیارهایی برای بافت فرسوده در نظر گرفته شد که بر اساس آن، بافت گستردهتر شد. برای بافت ناپایدار که شرایط خطرناکی هم دارد، برنامهریزیهایی صورت گرفت. در هر صورت ما بیش از ۱۲درصد نوسازی بافت فرسوده را عملیاتی کردیم.