kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۸۲۱۹
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۴ - ۲۱:۵۸
یک سینماگر:

رسانه‌ها مسئولیت مهمی در ترغیب جامعه به سرمایه‌گذاری در تولید به‌جای خرید ارز و طلا دارند(اخبار ادبی و هنری)

 
 
 
یک تهیه‌کننده و کارشناس سینما معتقد است که رسانه با ترغیب متولیان و مردم به سرمایه‌گذاری در تولید به‌جای برخی فضاهای غیرتوسعه‌ای مانند طلا، ارز و یا مسکن مهم‌ترین نقش را در عملیاتی ساختن شعار سال ایفا می‌کند.
سعید الهی کارشناس سینما و رسانه، تهیه‌کننده و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با کیهان، گفت: منطق حاکم بر فعالیت‌های رسانه‌ای می‌گوید که رسانه در نخستین گام با ترغیب متولیان و مردم به سرمایه‌گذاری در تولید به‌جای برخی فضاهای غیرتوسعه‌ای مانند طلا، ارز و یا مسکن، مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند. به اعتقاد این سینماگر؛ دومین گام عمق‌بخشی به شعار مورد نظر و انتشار دیدگاهها و نظرات کارشناسان و مدیران مرتبط در رسانه‌ها به جهت آگاهی دادن به مردم و در عین حال تشویق نخبگان به عنوان رهبران فکری جامعه برای تبلیغ موارد سرمایه‌گذاری و آسیب‌های ناشی از فعالیت‌های غیرتولیدی است. الهی ادامه داد: رسانه‌ها به ویژه از نوع جمعی و دیداری و شنیداری و یا فضاهای مجازی در سومین‌ گام می‌توانند همزمان نسبت به نهادینه‌سازی این شعار و به تعبیری فرهنگ‌سازی پیرامون آن در بین آحاد هموطنان اقدام کنند.
تهیه‌کننده مستند تحسین شده «قوی‌دل» همچنین گفت: در این مسیر ابزار هنری نیز بخشی از رسانه‌ها به حساب می‌آیند و بی‌تردید هنرمندان با مسئولیت اجتماعی خود می‌توانند از خلاقیت خود در تولید محتواها بهره گرفته و برای تحقق شعار سال کمک مضاعفی از خود ارائه دهند.
وی اظهار کرد: از مصادیق تلاش جامعه هنری همین بس که محتواهای مجازی با فرم‌های جذاب، طراحی گرافیک پرمغز و معنا در انتقال انواع پیام‌ها و یا حتی تولید فیلم و سریال با موضوع سرمایه‌گذاری در تولید می‌تواند یاری‌بخش مسئولین امر باشد.