وزارت رفاه اعلام کرد
جزئیات استفاده از کالابرگ الکترونیک
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام جزئیات اعطای کالابرگ الکترونیک اعتباری، تصریح کرد که این اعتبار تا پایان خردادماه قابل استفاده است.
به گزارش خبرگزاری فارس؛ مرحله اول طرح کالابرگ الکترونیکی با واریز اعتبار به حساب سرپرستان خانوار تحت پوشش سازمانهای حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) آغاز شد. در این مرحله از طرح، خانوارهای مشمول میتوانند از اعتبار تخصیصی برای خرید کالاهای اساسی استفاده
کنند.
واریز اعتبار کالابرگ الکترونیکی به حساب سرپرستان خانوارهای تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد این طرح با هدف حمایت از معیشت خانوارهای مشمول و تقویت سبد غذایی دهکهای اول تا هفتم اجرا میشود. بر این اساس، دهکهای اول تا سوم به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و دهکهای چهارم تا هفتم به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اعتبار دریافت خواهند کرد. این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروههای لبنیات، پروتئین و خواروبار اختصاص مییابد.
ویژگیهای طرح کالابرگ الکترونیک
طرح کالابرگ الکترونیک ویژگیهایی دارد. مشمولان میتوانند متناسب با نیازشان کالاهای تعیینشده را (حداقل سه نوع کالای مختلف) خریداری کنند. محدودیتی در مقدار خرید هر کالا وجود ندارد و در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابهالتفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود.
مانده اعتبار در صورت استفاده نکردن کامل از اعتبار مرحله اول، به دوره بعد منتقل خواهد شد. مشمولان میتوانند خریدهای خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست. خریداران میتوانند محصولات تولیدکنندگان مختلف را از گروههای کالایی مدنظر انتخاب کنند و اعتبار کالابرگ الکترونیک تا پایان خردادماه ۱۴۰۴ قابل استفاده است.
طرح کالابرگ الکترونیک در بیش از ۲۳۰ هزار فروشگاه عمده، خرده و ۱۳ فروشگاه زنجیرهای (افق کوروش، اتکا، ترقی، جانبو، دیلی مارکت، رفاه، گندم، محسن، مینومارت، هایپراستار، هایپر فامیلی، هفت و وال مارکت) اجرا میشود. علاوهبر این، خرید اینترنتی از طریق «اسنپمارکت» و «دیجیکالا» نیز امکانپذیر است. مشمولان این طرح میتوانند برای مشاهده فروشگاهها و اطلاع از مانده اعتبار خود، اپلیکیشن «شما» را از خدماتدهندگانی چون «بازار»، «مایکت» و سایت shoma.sfara.ir دریافت و نصب کنند.
همچنین امکان استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* فراهم شده است. مرکز تماس ۶۳۶۹ -۰۲۱ آماده پاسخگویی به سؤالات و درخواستهای مشمولان طرح است. البته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای هموطنان پیامکی مبنی بر افزایش یا برداشت اعتبار یا لینک برنامه ارسال نمیکند و به هموطنان توصیه میشود از ورود به لینکهای نامعتبر پرهیز کنند.
همزمان با اجرای طرح کالابرگ مشمولان میتوانند تا سبد کالاهای اساسی شامل لبنیات، پروتئین و خواروبار را از میان ۲۳۰ هزار فروشگاه و پلتفرمهای آنلاین انتخاب کنند.