رسوایی کانون کارگردانان در تبریک به نامزدی فیلم ضدایرانی و ضداسلامی! (اخبار ادبی و هنری)
کانون کارگردانان خانه سینما با انتشار بیانیهای، نامزدی یک فیلم ضدایرانی و ضداسلامی در اسکار را تبریک گفت!
در ریاکاری کانون کارگردانان خانه سینما همین بس که در بیانیه خودشان هیچ اشارهای به نامزدی یک انیمیشن تولید ایران با نام «در سایه سرو» در بخش بهترین انیمیشنهای کوتاه نکردهاند اما به یک فیلم سیاسی محصول آلمان علیه ایران تبریک گفتهاند!
در بیانیه کانون کارگردانان که با ادبیاتی آماتور و ابتدائی تنظیم شده، آمده است: «در زمستان سرد و بیباران و غبارآلود و در لابهلای تحقیر کارگردانهای خانهنشین با فروشهای چند صد میلیاردی چند فیلم خندان از آن سوی آبها خبر آمد که فیلمی ایرانی از آلمان در آمریکا نامزد اسکار شده است. خبر خوشحالکنندهای بود. اما اگر همان زمان که فیلمهای سینمای متفکر به دلیل تفکر با مشکل نمایش مواجه شده بودند، جامعه سینمایی کنار این فیلمها قرار میگرفت و دفاع میکرد از نمایش این فیلمها امروز دانه انجیر معابد از ایران نامزد جایزه اسکار شده بود.» علاوهبر اینکه این بیانیه از لحاظ ویرایشی دچار مشکل است، جای سؤال است که چرا کانون کارگردانان برای نامزدی فیلمی بیانیه تبریک صادر کرده که نه تنها یک فیلم ایرانی نیست، بلکه یک فیلم ضعیف و فاقد ساختار سینمایی در جهت فروپاشی ملی و حمله به نهاد خانواده و همچنین روایتگری علیه دین اسلام محسوب میشود. ضمن اینکه اگر عمیق به مسئله بنگریم، فیلم جدید محمد رسولاف هم مانند دیگر آثار او، حتی از کمدیهای سخیف سالهای اخیر سینمای ما هم مبتذلتر و درواقع نوعی توهین به ساحت سینمای نجیب ایران است. یعنی کانون کارگردانان اگر واقعا دلسوز ایران و سینمای ایران است، باید علیه اسکار بیانیه صادر کند که چرا یک اثر ضدِ سینما که حتی نام هنر سینما را هم خدشهدار میکند را صرفا به خاطر اهداف سیاسی دولت ترامپ، نامزد اسکار اعلام کرده است.