kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۴۴۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴
لاریجانی در دیدار رئیس قوه‌ قضائیه قطر:

بحران‌های اخیر در منطقه به ضرر کشورهای اسلامی است

رئیس مجلس کشورمان تاکید کرد: دشمنان امت اسلامی با ایجاد اختلافات فرقه‌ای سعی دارند از قدرت امت اسلامی بکاهند.


علی بن الفطیس المری رئیس قوه قضائیه قطر  روز گذشته با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
طی این دیدار لاریجانی با اشاره به توانمندی‌های دو کشور در عرصه‌های گوناگون، گفت: فرصت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری میان ایران و قطر وجود دارد که باید با گفت‌وگو و رایزنی‌های مستمر از آن‌ها به نفع دو ملت استفاده کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش بحران‌های اخیر در منطقه را به ضرر کشورهای اسلامی دانست و افزود: دشمنان امت اسلامی با ایجاد اختلافات فرقه‌ای سعی دارند از قدرت امت اسلامی بکاهند.
وی در همین راستا ادامه داد: باید با همفکری، ارتقاء سطح همکاری‌های سیاسی،‌ دیدارهای منظم و ایجاد وحدت میان کشورهای اسلامی جلوی هرگونه اختلافی را گرفت.
لاریجانی در پایان توسعه همکاری‌های پارلمانی، قضائی و تسهیل در امر روادید تجار و بازرگانان دو کشور را فرصتی برای گسترش همکاری‌های بیشتر فیمابین دانست.
در ادامه این دیدار علی بن‌الفطیس المری رئیس قوه قضائیه با ابراز خرسندی از روند رو به رشد ارتباطات میان قطر و جمهوری اسلامی ایران، گفت: همواره روابطی پایدار و برادرانه میان دو کشور وجود داشته و امیر و مقامات عالی‌رتبه قطر بر توسعه مناسبات دو جانبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند.
گفتنی است همچنین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با علی بن فطیس المری، رئیس قوه قضائیه قطر دیدار و گفت‌و‌گو کرد.