kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۴۳۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴
پاسخ عجیب به تحقیق و تفحص

کارمندان وزارت صنعت به دلیل همکاری با مجلس اخراج شدند!

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از وزارت صنعت در جلسه علنی دیروز مجلس از اخراج کارمندانی که با مجلس در زمینه این تحقیق و تفحص همکاری داشتند، خبر داد.


احمد امیرآبادی نماینده مردم قم و رئیس هیئت تحقیق و تفحص از وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد واردات کالاهای اساسی در صحن علنی پارلمان در تذکری آیین‌نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی رئیس نهاد قانون‌گذاری کشورمان اظهار داشت: پس از انجام تحقیق و تفحص از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت، کارمندانی که با مجلس در زمینه این تحقیق و تفحص همکاری داشتند، اخراج شدند.
وی برهمین اساس از مجلس خواست این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این تذکر گفت که این مسئله پیگیری خواهد شد.
گفتنی است 20 آبان ماه سال جاری محمدمهدی برومندی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در جلسه علنی مجلس گزارش کمیسیون متبوعش درباره تحقیق و تفحص از وزارت صنعت، معدن و تجارت پیرامون واردات کالاهای استراتژیک را قرائت کرد.
رئیس هیئت تحقیق و تفحص از وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت و گو با کیهان درباره جزئیات این خبر گفت: روند تخلفات مطرح شده در گزارش هیئت تحقیق و تفحص مجلس در دولت یازدهم نیز ادامه دارد و با متخلفین در ارگان‌هایی چون بانک مرکزی هیچ برخوردی نشده است.
احمد امیر آبادی ادامه داد: این تخلفات هر چند در دولت سابق صورت گرفته ولی روند همچنان ادامه دارد و  ما تصمیم داریم که از طریق قوه قضائیه تخلفات را پیگیری کنیم .
وی گفت: دولت به جای اینکه متخلفین را برکنار کند این کار را انجام نداده و تنها برخی از آنان را جابه جا کرده و در عوض کارکنانی که با مجلس همکاری کرده‌اند را اخراج نموده است.
عدم پاسخگویی بانک مرکزی در قبال جذب سرمایه‌های خارجی
۱۶ نفر از نمایندگان مجلس در تذکری خواستار توضیح علت عدم پاسخگویی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص نحوه جذب تسهیلات منابع مالی خارجی (فاینانس) شدند.
تذکرات کتبی نمایندگان و مسئولان اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس (سوم آذر ماه 93) از سوی هیئت رئیسه قرائت شد که در یکی از این تذکرات سید مهدی هاشمی، محمدرضا رضایی کوچی، نبی‌الله احمدی، منصور آرامی، محمد فیروزی، محمدابراهیم محبی، علی‌اکبر آقایی، کمال علیپور، حسین خسته‌بند، عباس فلاحی‌ باباجان، سید بهلول حسینی، محمد دامادی، احمدعلی مقیمی، احمد جباری، حمیدرضا پشنگ‌، حسین محمدزاده نمایندگان تهران، جهرم، داراب، بندرعباس، نطنز، سنقر، سلماس، قائم‌شهر، بندرانزلی، اهر، میانه، ساری، بهشهر، بندرلنگه، خاش و دره‌گز خواستار توضیح علت عدم پاسخگویی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص نحوه جذب تسهیلات منابع مالی خارجی (فاینانس) شدند.
ادامه بررسی طرح احکام دائمی لوایح بودجه‌های سنواتی
نمایندگان مجلس موضوع واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش غیردولتی را مجدداً برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع دادند.
مجلس همچنین شرکت‌های دولتی را مکلف کرد حداقل یکبار در طول سال‏‌های برنامه‌های توسعه از طریق سازمان حسابرسی نسبت به انجام حسابرسی عملیاتی و ارائه آن به مجمع عمومی اقدام کنند.
نمایندگان از سوی دیگر ضوابط جدیدی را برای پیشنهاد پروژه‌های عمرانی در لوایح بودجه‌های سنواتی تعیین کردند.
خبر دیگر اینکه نمایندگان مجلس با سهام‌دار شدن و عضویت اعضای هیئت علمی آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با اطلاع مدیریت دانشگاه موافقت کردند.
نطق‌های پیش از دستور
ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز در مجلس در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی با بیان اینکه پرداخت قطره‌ چکانی مطالبات بلوکه شده ایران در مذاکرات امتیاز تلقی نمی‌شود، گفت: چنانچه عدم موفقیتی در مذاکرات رخ دهد، عامل اصلی آن زیاده‌خواهی آمریکاست.
محمد اسماعیل‌نیا نماینده مردم کاشمردر مجلس نیز در نطق خود با بیان اینکه قابلیت‌های بی‌شماری در کشور وجود دارد، گفت: اگر تنها گیاهان دارویی کشور را مدیریت کنیم، نیازی به فروش نفت خام نداریم.
محمد‌رضا خان‌محمدی نماینده مردم ابهر نیز در نطق خود گفت: آقای رئیس‌ جمهور مستحضر باشید در بعضی از وزارتخانه‌ها و معاونت‌های ریاست جمهوری مکاتبات نمایندگان یا بی‌پاسخ است و یا به نقاط کور و نامعلوم ارجاع می‌شود، حضور رابطان دولت در مجلس در جهت تعامل با نمایندگان کم است.
خان‌ محمدی اضافه کرد: با وجود ادعاهای برخی افراد در رسانه‌ها مبنی بر زیاده‌خواهی نمایندگان، اکثر نمایندگان قادر به تعیین وقت ملاقات با معاونان و بعضی از وزرا نیستند و احساس می‌شود در تعامل با نمایندگان مجلس و دولت نیاز به توجه عادلانه است.
بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد  نیز با بیان اینکه نکند قرار است تمدید مذاکرات سریالی باشد، گفت: عده‌ای همیشه به بهانه خستگی مردم، زندگی در کنار ظالم را توجیه می‌کنند.