باقری کنار رفت، مرادی در رده پایه مشغول به فعالیت شد
معرفی قهرمان المپیک به عنوان سرمربی تیم ملی وزنهبرداری سلیمی: سختترین تصمیم دوران ورزشیام را گرفتم
قهرمان المپیک 2012 لندن پس از معرفی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی وزنهبرداری گفت: سختترین تصمیم دوران ورزشیام را گرفتم چرا که موفقیت فدراسیون با نتایج تیم ملی بزرگسالان سنجیده میشود.
پس از استعفای نواب نصیرشلال از سرمربیگری تیم ملی وزنهبرداری، نام بهداد سلیمی به عنوان سرمربی تیم ملی مطرح بود و بالاخره فدراسیون وزنهبرداری دیروز (چهارشنبه) به صورت رسمی اعلام کرد بهداد سلیمی از این پس هدایت تیم ملی را برعهده میگیرد. علی جباری هم به عنوان دستیار سلیمی همکاری خواهد کرد. ضمن اینکه طی روزهای آتی یک مربی دیگر به کادر فنی تیم ملی بزرگسالان اضافه خواهد کرد.
قهرمان المپیک لندن، سمت نایبرئیسی فدراسیون را برعهده دارد و نماینده ورزشکاران در هیئت اجرائی کمیته ملی المپیک نیز است.سلیمی همچنین یک دوره مربیگری پیشرفته بینالمللی را به مدت سه ماه در مجارستان گذرانده است. هدایت تیم ملی ایران پیش از این بر عهده نواب نصیرشلال بود و او بعد از قهرمانی جهان ۲۰۲۴ بحرین از سمت خود کنارهگیری کرد. مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا چین که اردیبهشت سال آینده برگزار میشود، اولین تجربه سلیمی به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان خواهد بود.
سهراب مرادی سرمربی جوانان و نوجوانان شد
همچنین سهراب مرادی قهرمان المپیک ریو به عنوان سرمربی نوجوانان و جوانان منصوب شد. همچنین جواد نادری و علی نصرتی، به عنوان مربی به فعالیت خود در این دو رده ادامه خواهند داد. در بخش بانوان هم با تصمیم فدراسیون وزنهبرداری، سیده الهام حسینی، مینا عصفوری و ابریشم ارجمندخواه به عنوان مربیان تیم ملی بانوان منصوب شدند و دور جدید تمرینات دختران وزنهبرداری زیر نظر این سه مربی برگزار خواهد شد.
سلیمی: سختترین تصمیم را گرفتم
دیروز اما بهداد سلیمی پس از معرفی به عنوان سرمربی تیم ملی وزنهبرداری به سایت این فدراسیون گفت: قبل از هر چیز میخواهم از اعضای محترم کمیته فنی و شخص سجاد انوشیروانی که به بنده اعتماد کردند و من را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کردند تشکر میکنم. خسته نباشید میگویم به نواب نصیرشلال و کادر پرتلاشش که از ابتدای سال گذشته برای تیم ملی وزنهبرداری زحمت کشیدند و اتفاقات خوبی را رقم زدند. همچنین رخصت میطلبم از بزرگان رشته وزنهبرداری در مسئولیت جدید.
قهرمان جهان و المپیک با اشاره به اینکه پذیرش مسئولیت سرمربیگری تیم ملی، یکی از سختترین تصمیمات او در دوران ورزشیاش بود، افزود: بیشک سرمربیگری در تیم ملی وزنهبرداری مسئولیت سنگینی است، چراکه موفقیت یا عدم موفقیت فدراسیون پرافتخار وزنهبرداری، قبل از هر چیز با نتایج تیم ملی بزرگسالان سنجیده میشود و ما باید سخت تلاش کنیم تا نتایجی که به دست میآید در سطح انتظارات بالای مردم از رشته مدالآور وزنهبرداری باشد. قرارداد من با فدراسیون وزنهبرداری تا پایان بازیهای آسیایی ناگویای ژاپن خواهد بود و با توجه به پایان دوره ریاست فدراسیون در آن مقطع، ادامه همکاری منوط میشود به عملکرد ما و آینده مدیریتی فدراسیون.
سلیمی درباره دستیارانش نیز گفت: علی جباری انتخاب من برای حضور در تیم ملی بود، اما طی صحبتی که با انوشیروانی داشتم، شاخصهایی را در نظر گرفتیم تا دیگر مربی تیم ملی بزرگسالان، پس از همفکری با رئیس فدراسیون انتخاب و معرفی شود. من در جلسات کمیته فنی برنامه زمانبندی خود را ارائه کردم و با توجه به در پیش بودن رقابتهای قهرمانی بزرگسالان آسیا و مسابقات مهمی چون بازیهای کشورهای اسلامی و رقابتهای جهانی بزرگسالان در نروژ، قصد داریم از اواسط بهمن اردوهای تیم ملی را آغاز کنیم. اولویت نخست ما در تیم ملی کسب نتایج خوب در بازیهای کشورهای اسلامی و رقابتهای جهانی است و بعد از آن برای ساختن یک تیم آماده جهت حضور در بازیهای آسیایی حرکت میکنیم. در این مسیر با توجه به اینکه بسیاری از نفرات ما در رده سنی جوانان هستند، قصد داریم با هماهنگی کادر فنی تیمهای ملی نوجوانان و جوانان، به جوانترها بیشتر میدان بدهیم تا انشاءالله یک تیم جوان و پر امید را در ناگویا روی تخته بفرستیم. امیدوارم با دعای خیر مردم و حمایت مسئولان، در این مسئولیت بزرگ سربلند باشیم.
سلیمی در پایان درباره انتخاب سهراب مرادی به عنوان سرمربی تیمهای ملی نوجوانان و جوانان گفت: من خودم عضو کمیته فنی بودم و زمانی که نام سهراب مرادی مطرح شد همه از حضور این قهرمان بزرگ و عنواندار استقبال کردیم. او طی سالهای اخیر در زمینه مربیگری هم فعالیت داشته و با تجربیاتی که از دوران قهرمانیاش دارد، میتواند در مسئولیت جدید موفق باشد. شک ندارم با یک تعامل خوب بین ما و کادر فنی جوانان و نوجوانان، شاهد بهترین عملکرد و بالاترین بازدهی از جوانان آیندهدار وزنهبرداری کشور خواهیم بود.