kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۴۱۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴
فرمانده کل سپاه در همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی:

نباید عزت و اقتدار را در بیگانگان جست‌وجو کرد

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: : اگر مسئولین روی مؤلفه‌های اصلی قدرت و اقتدار ملی تمرکز کنند، شرایط خیلی عوض می‌شود.


سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  روز گذشته در همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی بسیج، در دانشگاه تربیت مدرس گفت: بسیج در همه عرصه‌های اجتماعی نقش تعیین‌کننده و اساسی داشته و دارد.
دشمن روی تهدید و فشار
 و جنگ اقتصادی متمرکز است
وی افزود: بعد از عرصه‌های امنیتی و نظامی، نقش بسیج در عرصه سازندگی تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز است.
جعفری ادامه داد: دشمن روی تهدید و فشار و جنگ اقتصادی متمرکز است تا مقاومت مردم را دچار تردید کند.
فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: رابطه مردم و رهبری انقلاب، یک رابطه دلی است و پیام 9 دی بعد از فتنه نیز همین بود.
ایستادگی روی اصول و ارزش‌ها
 مؤلفه اصلی قدرت ماست
وی با بیان اینکه برخی مسئولین شاید توجه نمی‌کنند که ایستادگی روی اصول و ارزش‌ها، مؤلفه اصلی قدرت ماست، خاطرنشان کرد: مشکل دیگر ما بی‌توجهی نسبت به مؤلفه‌های اصلی قدرت در نظام جمهوری اسلامی است.
فرمانده کل سپاه ادامه داد: زیر بار زور نرفتن و باورهای دینی و اقتدار طلبی مردم ایران، مؤلفه قدرت است نه بحث‌های اقتصادی و نفت.
نباید عزت و اقتدار را در بیگانگان
 و دشمنان جست‌وجو کنیم
 وی با بیان اینکه نباید عزت و اقتدار را در بیگانگان و دشمنان جستجو کنیم بلکه این امر در ایران و دست خداست، اظهار داشت: اگر مسئولین روی مؤلفه‌های اصلی قدرت و اقتدار ملی تمرکز کنند، شرایط خیلی عوض می‌شود. فرمانده کل سپاه تصریح کرد: تسلیم شدن آمریکایی‌ها در برابر اقتدار ایران، در رفتارشان در منطقه و مذاکرات معلوم است و ملاحظات دشمن در مقابله با ایران کاملا حس می‌شود. البته زیاده‌روی‌هایشان در برخی موارد، به خاطر خوی درنده‌شان است.
جنگ ما فتح فلسطین را
 به دنبال خواهد داشت
جعفری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز کل منطقه سرزمین‌های اشغالی تحت پوشش موشک‌های مقاومت است و این یعنی سقوط رژیم صهیونیستی که البته به اینجا ختم نمی‌شود و فتح نهایی حتما به وقوع خواهد پیوست.
فرمانده کل سپاه تاکید کرد: جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت.
جعفری افزود: عده‌ای باور ندارند که ملت ایران به خاطر جایگاه مستقلش و ایستادگی در برابر سلطه‌گران مورد تهاجم‌ها و فشارهاست نه به خاطر پیشرفت‌های هسته‌ای و اگر این باور را داشته باشیم، ممکن است طور دیگری مذاکره کنیم.
فرمانده کل سپاه تصریح کرد: توجه به رفاه، اقتصاد و معیشت بدون توجه به ارزش‌های اعتقادی و فرهنگی مردم مسئله‌ایست که ما به آن توجه نداریم. مردم ما حاضرند برای حفظ اقتدار و ارزش‌های خود، فشار اقتصادی را تحمل کنند.
هیچ سلاحی نیست
 که نتوانیم بسازیم
سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش «طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی بسیج» گفت: اقتصاد مقاومتی، سرفصلی راهبردی است که امروز بسیج برای خود و مقابله با تهدیدات اقتصادی اتخاذ کرده است.
وی با اشاره به تحریم‌های همه‌جانبه غرب علیه جمهوری اسلامی خصوصا در حوزه نظامی، تصریح کرد: با وجود تحریم نظامی، هیچ سلاحی نیست که نیروهای مسلح ما توان ساخت آن را نداشته باشند.
نقدی ادامه داد: باختگی و ضعف برخی مسئولین و اینکه گفتند در شعب ابی‌طالبیم بهانه‌ای شد تا بگویند به بیرون و رفع تحریم‌ها نگاه کنیم وگرنه اقتصادمان به مشکل می‌خورد. امیدواریم خودباوری به مسئولین بازگردد.
به جهنم که توافق نمی‌کنند
 و تحریم می‌کنند
رئیس سازمان بسیج تصریح کرد: اگر غیرت داشته باشیم، می‌دانیم که نیازی به خارج نیست. به جهنم که توافق نمی‌کنند و تحریم می‌کنند. با بستن شیرهای نفتمان آنها را فلج کنیم.
نقدی با بیان اینکه امروز بخش اعظم نفت و گاز جهان زیرپای سربازان امام خامنه‌ای‌ قرار دارد، افزود: نیازی به این نیست که نفتمان را به آنها بدهیم و منت امکانات را بکشیم. این ما هستیم که باید آنها را تحریم کنیم. وی با بیان اینکه مسئولین از ظرفیت بسیجیان استفاده کنند، گفت: بسیج ثابت کرد با همین امکانات، می‌توان نیازهای کشور را رفع کرد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: تمرکز به جای اینکه روی فضای مذاکرات باشد، باید به سمت پایگاه‌ها و مراکز تولید داخلی برود.
بسیج ظرف 2سال
 صد هزار شغل ایجاد کرده است
نقدی گفت: دولت با استفاده از ظرفیت مردم در عرصه اقتصادی، فتح‌المبین‌ها را ایجاد کند.
وی ادامه داد: از مسئولین می‌خواهیم به جای اشکال و اشتباهی که گفتند در شعب ابیطالبیم، روحیه خود را کسب کنند و بدانند همان‌طور که تحریم‌ها 30 سال اثر نکرد، از این به بعد هم اثر نمی‌کند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: بسیج بدون تحمیل یک ریال به دولت، ظرف 2سال، صدهزار شغل ایجاد کرد.
به گزارش فارس، نقدی در پایان اضافه کرد: امیدواریم آنها که چشمشان فقط به مذاکرات است و توجهی به تولید داخل ندارند، بیدار شوند.