kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۳۸۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵

حوادث کوتاه از کشور


    توقیف 376 کیلو تریاک
سرویس شهرستان‌ها: جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر عبور یک محموله مواد مخدر از سیستان‌وبلوچستان از مسیر رودبار به کهنوج اکیپ‌هایی از پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، پلیس مبارزه با مواد مخدر کهنوج و پلیس امنیت شهرستان رودبار جنوب، مسیرهای احتمالی را تحت کنترل قرار دادند.
سرهنگ ناظری افزود: ماموران انتظامی در عملیاتی مشترک ضمن اجرای کمین در یکی از مسیرهای روستایی شهرستان رودبار، یک دستگاه خودرو پژو 405 با 2 سرنشین را شناسایی کردند که سرنشینان خودرو به محض روبرو شدن با ایست و بازرسی پلیس، اقدام به تیراندازی کرده و متواری شدند.
وی ادامه داد: در این عملیات، ماموران انتظامی با برتری آتش و ناکام گذاشتن قاچاقچیان، خودرو آنان را توقیف کردند و در بازرسی از خودرو اشرار مسلح 376 کیلوگرم تریاک، یک قبضه سلاح ممنوعه و مقادیری مهمات کشف شد.
قاچاق هروئین به مقصد نرسید
قزوین - فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر قزوین از کشف 2 کیلوگرم هروئین در این استان خبر داد.
ولی وندایی افزود: ماموران متهم را شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند و در اقدامی اطلاعاتی از موعد ورود یک محموله مواد مخدر توسط قاچاقچی مواد به استان آگاه شدند.
وی ادامه داد: قاچاقچی عمده مواد مخدر به همراه 2 کیلوگرم هروئین در اقدام غافلگیرانه پلیس در شهرک چوبیندر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.
قاتل خاموش حادثه‌ساز شد
کرمانشاه - فارس: رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه از فوت یک نفر از ساکنان شهرک دولت‌آباد شهرستان کرمانشاه بر اثر استنشاق گاز مونوکسید‌کربن خبر داد.
به گفته صادقی این حادثه روز گذشته رخ داد.
مرگ شهروند افغان
سمنان - خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی سمنان گفت: مرد 30 ساله شهروند افغانستان که به منظور ورود غیرمجاز به شهر سرخه این استان سوار کامیون حامل کود مرغ شده بود، با باز شدن ناگهانی در خودرو به بیرون پرتاب و به شدت مصدوم شد.
سرهنگ پیوندی افزود: مصدوم به بیمارستان کوثر سمنان منتقل شد اما در اثر شدت جراحات روز یکشنبه درگذشت.
قاتل مادربزرگ دستگیر شد
فارس - بروجرد: فرمانده انتظامی شهرستان بروجرد گفت: در پی وقوع یک فقره قتل موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
علیرضا دلیری افزود: ماموران بلافاصله به محل اعزام شده و پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد، مقتول توسط نوه خود به قتل رسیده است.
وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع اکیپی از کارآگاهان پلیس آگاهی به منظور شناسایی و دستگیری عوامل قتل فعالیت خود را آغاز و محل اختفای قاتل را شناسایی کردند.
دلیری با اشاره به اینکه قاتل در کمتر از 3 ساعت در مخفیگاه خود دستگیر شد، تصریح کرد: وی در بازجویی‌های اولیه انگیزه قتل را نداشتن تعادل روحی و روانی عنوان کرده است.
واژگونی اتوبوس در محور یاسوج - یزد
یاسوج - واحد مرکزی خبر: مسئول روابط عمومی معاونت درمان و مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری در محور یاسوج - یزد خبر داد و گفت: در اثر این حادثه 40 سرنشین، به همراه راننده و مهماندار مجروح شدند.
قنبری افزود: مجروحان به مراکز درمانی منتقل شدند و وضعیت 2 نفر از آنها وخیم است.
پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد نقص فنی خودرو و سالم نبودن سیستم ترمز و بارندگی را علت این حادثه اعلام کرد.
توقیف هروئین قبل از توزیع
اراک - فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر هشت کیلوگرم هروئین را قبل از توزیع در شهر اراک از دو قاچاقچی مواد مخدر کشف و ضبط کردند.
محمدحسنی افزود: عوامل عملیات ویژه این پلیس مخفیگاه متهمان را شناسایی و تحت مراقبت نامحسوس قرار دادند که در نهایت در عملیاتی غافلگیرانه دریکی از خیابان‌های شهر اراک خودروهای متهمان متوقف و از داخل یکی از آنها مقدار 8 کیلوگرم هروئین کشف و ضبط شد.
به گفته وی هر 2 متهم دستگیر و به منظور سیر مراحل قانونی به همراه مواد مکشوفه تحویل مقام قضایی شدند.
برخورد با سوداگران مرگ
بروجرد - فارس: فرمانده انتظامی بروجرد گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر جابه‌جایی مقادیری موادمخدر، ماموران پلیس این فرماندهی رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
دلیری افزود: ماموران با اکیپ ویژه در ورودی شهر بروجرد مستقر و با مشاهده خودرو پژو 405 حامل مواد مخدر آن را توقیف و سوداگران مرگ را دستگیر کردند.
وی ادامه داد در بازرسی از این خودرو مقدار 20 کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.
دلیری تصریح کرد: 2 قاچاقچی مواد مخدر به همراه خودرو و مواد مکشوفه تحویل مراجع قضایی شدند.
کشف 40 تن قند غیر استاندارد
کرمانشاه - فارس: مدیرکل استاندارد کرمانشاه گفت: بیش از 40 تن قند غیراستاندارد در یکی از واحدهای تولیدی این استان کشف و توقیف شد.
نیازی افزود: کارشناسان مربوطه ضمن شناسایی مقدار قابل توجهی قند مشکوک در یکی از واحدهای تولیدی استان، ضمن توقیف فرآورده مذکور، اقدام به نمونه‌برداری و ارسال به آزمایشگاه کردند.
به گفته مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه پس از انجام آزمایش‌های مربوطه مشخص شد فرآورده‌های مذکور فاقد کیفیت لازم برای استفاده مردم است.
وی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و اجرای قوانین جاری سازمان ملی استاندارد با حضور کارشناسان این اداره کل و مسئولان واحد تولیدی در محل، واحد مذکور توقیف شد.