kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۳۷۵
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵
به علت بازسازی خطوط ریلی

حرکت 50 درصد قطارهای مسیر تهران - جنوب لغو شد

حرکت 50 درصد قطارهای مسیر تهران - جنوب به علت اجرای عملیات بازسازی خطوط ریلی تا اطلاع بعدی لغو شده است.


مدیر روابط عمومی راه‌‌آهن لرستان به ایرنا گفت: اکنون عملیات بازسازی 12 کیلومتر از این خطوط آغاز شده که تا پایان انجام آن، حرکت بخشی از قطارهای سراسری و محلی لغو شده است.
حسین علی مریدی بیان کرد: در این ارتباط حرکت قطارهای سراسری شوشتر - مشهد، خرمشهر - مشهد و اهواز - تهران لغو شده که با این وضعیت، جابه‌جایی مسافران در این مسیرها روزانه حدود سه هزار و 500 نفر کاهش یافته است.
وی ادامه داد: اکنون حرکت قطارهای سراسری اندیمشک - تهران، اهواز - تهران و اهواز - مشهد روزانه در محدوده ریلی لرستان و در مسیر تهران - جنوب برقرار است.مریدی گفت: حرکت قطارهای محلی دورود - سپیددشت و اندیمشک - دورود نیز لغو شده و تنها قطار محلی برای جابه‌جایی مسافران، چم سنگر - دورود است.
وی با اشاره به اینکه روزانه حدود یک هزار و 200 مسافر توسط این قطار جابه‌جا می‌شوند، اظهار کرد: بخشی از این مسافران مردم عشایری و روستایی هستند که امکان جابه‌جایی آنان در این مدت توسط خطوط ریلی وجود ندارد.مریدی گفت: مردم منطقه به منظور جابه‌جایی در این مسیر باید از قطارهای سراسری استفاده کنند که به دلیل توقف نکردن آنها در بین ایستگاه،‌ باید یک ایستگاه قبل یا بعد از مقصد مورد نظر خود از قطار خارج شوند.