kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۳۷۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳

شبکه‌های اجتماعی نگرانی جدید والدین آمریکایی

بر اساس یک تحقیق جدید در آمریکا تنها 26 درصد والدین نسبت به استفاده از فرزندانشان از شبکه‌های اجتماعی احساس نگرانی نمی‌کنند.


به گزارش گاردین، در یک تحقیق انجام شده در موسسه امنیت اینترنتی آمریکا، نگرش والدین نسبت به استفاده فرزندشان از فناوری‌های جدید و فعالیت‌های آنلاین آنها مورد بررسی قرار گرفت. یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد بیشترین نگرانی‌‌های والدین در این کشور در ارتباط با استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. در واقع به اعتقاد اکثر والدین آمریکایی شبکه‌‌های اجتماعی از بین فعالیت‌های دیگر اینترنتی مضرتر و خطراتشان بیشتر از مزایای‌شان است.
بنا به این گزارش، 43 درصد والدین معتقد بودند تاثیرات منفی این شبکه‌ها بیشتر از فواید آن است و 31 درصد معتقد بودند که آسیب‌ها و فواید شبکه‌های اجتماعی برابر است و تنها 26 درصد اعتقاد به فواید بیشتر این شبکه‌ها نسبت به مضرات آنها داشتند.
بر اساس یافته‌های این مطالعه از بین 53 درصد والدینی که فرزندانشان در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشتند، بیش از سه چهارم آنها (78 درصد) حساب کاربری فرزندشان را چک می‌کردند. همچنین از این میان سه چهارم والدین نگران محتواهای غیراخلاقی شبکه‌های اجتماعی بودند و از بابت انتشار مسائل شخصی فرزندشان در این محیط‌ها نگرانی داشتند. این موضوعات شامل تبلیغات تجاری نیز می‌شد. در ارتباط با تلفن‌های هوشمند نیز بیش از 70 درصد والدین پیغام‌های فرزندانشان را بررسی می‌کردند و 45 درصد والدین تعداد پیغام‌های فرزندشان را محدود کرده بودند. علاوه بر این حدود 53 درصد خانواده‌ها از سیستم کنترل محتوای نامناسب اینترنتی استفاده می‌کردند و 47 درصد استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل را توسط فرزندانشان ممنوع کرده بودند.
موسسه امنیت اینترنتی آمریکا به والدین پیشنهاد کرده تا از سیستم‌های کنترل محتوای اینترنتی استفاده کنند و روش‌های دیگر را کنار بگذارند.