نماینده مجلس:
120 هزار میلیارد ریال یارانه بخش صنعت هنوز پرداخت نشده است
نماینده مردم اهواز، حمیدیه و باوی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: 120 هزار میلیارد ریال یارانه بخش صنعت هنوز پرداخت نشده است.
به گزارش ایرنا، «سیدشریف حسینی» در نشست هماندیشی دانشجویان با نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: مجلس شورای اسلامی 30 درصد از درآمد یارانهها را برای بخش تولید مصوب کرد که از مجموع رقم مزبور برای بخش صنعت تاکنون ریالی پرداخت نشده است. وی اضافه کرد: شرایطی که صنعت ما در آن قرار دارد ایدهآل و خوب نیست؛ بخشی از این مسئله به تحریمها و بخش دیگر به مسائل داخلی برمیگردد.
حسینی اظهار کرد: انحراف 46 درصدی مورد بحث بانک مرکزی و وزارت کار سابق در دولت پیشین نشان میدهد که سیر سرمایهگذاریها به جای تولید به سمت واسطهگری میرود و در وضعیت فعلی هم روال این چنین است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت کشور در این شرایط توان رقابتی ندارد، اگر عوارض هم برداشته و درها باز شود حمایت نکردن از صنعت باعث ایجاد شرایطی شده که خودروسازان داخلی توان رقابت با رقبای خارجی خود را ندارند.
این نماینده مجلس افزود: صنعت کشور در بخشهایی از جمله صنایع دفاعی رشد خوبی داشته اما در مجموع این بخش شرایط ایدهآلی را ندارد. وی ادامه داد: صنعت کشور نیاز به تزریق سرمایه در گردش از سوی دولت دارد و مجلس مصوبات خود در این بخش را دنبال میکند.