kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۰۸۵۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۴
آموزش‌ و پرورش:

مصوبه کنکور تغییری نداشته تأثیر ۶۰ درصدی امتحانات نهائی «قطعی» است

 
 
 
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش گفت: دانش‌آموزان با اطمینان خاطر بدانند هیچ تغییری در مورد کنکور امسال گرفته نشده است.
محسن زارعی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش برای افزایش میانگین معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهائی، اظهار داشت: برای این کار باید برنامه منسجمی در نظر گرفته شود؛ ابتدای سال بخشنامه‌ای مبتنی بر تحلیل نتایج امتحانات سال گذشته در نظر گرفته شد تا برنامه‌ریزی‌های امسال براساس آن انجام شود و نشان دهد عملکرد دانش‌آموزان در چه دروسی ضعیف و در چه موضوعاتی اشکال داشتند تا در جهت رفع آن قدم برداشت؛ همچنین بر لزوم توانمندسازی همکاران و تقویت دانش‌آموزان بر موضوعات درسی باید تمرکز شود.
زارعی با اشاره به موضوع «راهنمای عمل» به عنوان مبنایی برای طراحی سؤالات آزمون‌های نهائی در جهت افزایش میانگین نمرات دانش‌آموزان، افزود: لازم است با همکاری سازمان پژوهش و دبیرخانه‌ها بسته‌های آموزشی برای همکاران و دانش‌آموزان تولید شود که چارچوب سؤالات آزمون نهائی را توضیح دهند و ارزشیابی‌های مستمر و آزمون‌های نوبت اول بر اساس همین چارچوب راهنمای عمل طراحی شود تا دانش‌آموزان نسبت به آزمون‌های نهائی آشنایی
پیدا کنند.
وی همچنین به موضوع تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر تکلیف وزارت آموزش‌وپرورش تولید سوابق تحصیلی مشخص است. امسال تغییری در مصوبه کنکور ایجاد نخواهد شد زیرا تغییرات قبل از شهریور باید اتفاق بیفتد و اطلاع‌رسانی انجام شود.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش با بیان اینکه تاثیر ۶۰درصدی سوابق تحصیلی برای کنکور قطعی است عنوان کرد: برای پایه یازدهم ۲۰درصد و برای پایه دوازدهم تاثیر ۴۰درصدی سوابق تحیصلی لحاظ است لذا دانش‌آموزان با اطمینان خاطر بدانند هیچ تغییری در تصمیم امسال گرفته نشده و تمام فرآیندهای آزمون نهائی در خود آموزش‌وپرورش اتفاق می‌افتد و سهم آنها کاملاً محفوظ است.
زارعی با بیان اینکه بخشنامه‌ امتحانات نوبت اول ارسال شده است، گفت: امتحانات برای پایه دوازدهم، کسانی که درس افتاده دارند از دوم دی‌ماه آغاز می‌شود، سایر پایه‌ها نیز توصیه شد تا ۲۴ دی‌ماه برنامه‌ریزی آزمون را
انجام دهند.