kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۹۶۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱
عضو مجلس قانونگذاری فلسطین:

سخنان رهبر معظم انقلاب ایران درباره تسلیح کرانه باختری باید عملی شود

عضو مجلس قانونگذاری فلسطین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره تسلیح کرانه باختری گفت: بایستی این مسئله عملی شود.


«مشیر المصری» با اشاره به تجاوزات اخیر صهیونیست‌ها در شهر قدس اشغالی گفت: صهیونیست‌ها براساس یک برنامه از پیش طراحی شده علیه مسجدالاقصی اقدام می‌کنند. آنان می‌خواهند این مسجد را از بین ببرند. تظاهرات و اقدامات مردم فلسطین در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها جرقه‌های انتفاضه سوم این ملت یعنی انتفاضه مسجدالاقصی است و این تنها گزینه فلسطینیان در برابر این تجاوزات است.
المصری درباره دعوت چندماه قبل رهبر معظم انقلاب برای مسلح کردن ساکنان کرانه باختری رود اردن گفت: این‌چنین موضع‌گیری جای تقدیر و تشکر دارد. این مسئله باید جامه‌عمل پوشانده شود و مردم فلسطین و به‌ویژه ساکنان کرانه باید مسلح شوند. آنان می‌توانند در برابر دشمن صهیونیست به پیروزی دست پیدا کنند و معادله جدیدی را در خاورمیانه رقم بزنند. این ملت توانایی آن را دارد که تمام مانعی که تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی در پیش پای آنان قرار داده‌اند، از بین ببرند.
به گزارش تسنیم، این عضو دفتر سیاسی حماس در پایان به سکوت مجامع بین‌المللی و برخی کشورهای عربی و اسلامی در قبال تجاوزات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی اشاره کرد و درباره چگونگی پایان این بحران گفت: ملت‌ها و کشورهای اسلامی و عربی باید به وظیفه خود در قبال قدس و فلسطین پایبند باشند. اکنون آنها مردم فلسطین را در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی تنها رها کرده‌اند درحالی که حفظ و حراست این مسجد وظیفه تمام مسلمانان است. ملت ما عهد بسته است که در راه جهاد، انقلاب و مقاومت پایدار باشد تا فلسطین را آزاد کند.