kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۹۶۲
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱

کوتاه اقتصادی



* معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گردهمایی معاونان عمران و محیط زیست شرکت شهرکهای صنعتی سراسر کشور از تصویب دستورالعمل راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی خصوصی در کشور خبر داد. سید محمد علی سیدابریشمی گفت: شهرک‌های صنعتی خصوصی می‌توانند در رشد صنعتی کشور به سازمان کمک کنند و ما از ایجاد این شهرک‌ها حمایت می‌کنیم. وی درباره کیفی‌سازی شهرک‌های صنعتی، افزود: اولویت سازمان کیفی‌سازی شهرک‌های صنعتی است و فازهای بعدی باید با مطالعه و کار کارشناسی آغاز شود.
* دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: استاندارد ملی پنیر خامه‌ای با چربی گیاهی باطل شده است.به گزارش سازمان ملی استاندارد ایران، در راستای تحقق اهداف این سازمان، پیشنهاد ابطال استاندارد ملی فرآورده پنیر خامه‌ای با چربی گیاهی به شماره 13525 از سوی دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی مطرح شد و در یکهزار و سیصد و هفتاد و چهارمین کمیته ملی خوراک و فرآورده‌های کشاورزی به تصویب اعضاء رسید. با ابطال این استاندارد، هیچ گونه پروانه کاربرد نشان استاندارد ملی ایران در خصوص محصول مذکور صادر نخواهد شد. همچنین بر این اساس استفاده از چربی‌های گیاهی از جمله روغن پالم در این فرآورده ممنوع است.
* اولین جلسه شورای تدوین برنامه پنج ساله ششم سازمان تأمین اجتماعی با حضور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، معاونین رفاه اجتماعی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران ارشد سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد. سید تقی نوربخش بر مشارکت فعال سازمان تأمین اجتماعی در تدوین برنامه پنج ساله ششم تأکید کرد و گفت: تعیین چگونگی تسویه بدهی دولت به تأمین اجتماعی، نظام چند لایه بیمه‌ای و موارد مربوط به حوزه سلامت را از جمله مهمترین مسائلی برشمرد که در قانون برنامه ششم توسعه مورد توجه سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد و در این موارد دیدگاه‌های کارشناسی این سازمان به مبادی تصمیم‌گیری کشور منتقل می‌شود.
* بانک پاسارگاد برای دومین سال متوالی به عنوان سرآمدترین سازمان ایرانی در تعالی منابع انسانی شناخته شد. خسرو رفیعی مشاور مدیر عامل و مدیر روابط عمومی این بانک ضمن اعلام این خبر گفت: در ششمین دوره جایزه ملی تعالی منابع انسانی که در تاریخ 27 آبان 1393 برگزاری شد، بانک پاسارگاد با کسب رتبه نخست و دریافت نشان برنز 4 ستاره، به عنوان سرآمدترین سازمان ایرانی برگزیده شد. وی ادامه داد: این در حالی است که بانک پاسارگاد در سال گذشته نیز با کسب رتبه نخست و دریافت نشان برنز 3 ستاره به عنوان سازمان سرآمد در بین کلیه سازمان‌های شرکت کننده شناخته شده بود.
* با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین با پیش شماره‌های 5513، 5514، 5517، 5570 الی 5579، 4681 الی 4689 از امروز به مدت 72 ساعت بااختلال همراه است.
* مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: با توجه به تمهیدات صورت گرفته در زنجیره تأمین، این گروه صنعتی از اول امسال تا 21 آبان ماه، بیش از 365 هزار دستگاه سواری و وانت تولید کرده که برابر با کل تولید سال گذشته این گروه است.
هاشم یکه‌زارع گفت: این میزان تولید نشان دهنده 95 درصد رشد نسبت به تولید همین دوره زمانی در سال گذشته و دو درصد رشد نسبت به برنامه تولید مصوب است.