کد خبر: ۲۹۸۸۸۴
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱

اتخاذ تمهیدات لازم از سوی وزارت امور خارجه برای خدمات کنسولی به هموطنان مقیم آلمان

نشست شورای معاونان وزارت امور خارجه با دستور کار بررسی وضعیت خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم آلمان، متعاقب اعلام وزارت خارجه آلمان مبنی بر مخالفت با ادامه فعالیت کنسولگری‌های کشورمان در شهرهای فرانکفورت،‌هامبورگ و مونیخ، عصر روز شنبه 12 آبان با حضور سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه برگزار شد.
 
 
سرویس سیاسی-
 
در این نشست، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تصمیم اعلام‌شده از سوی وزیر خارجه آلمان برای توقف فعالیت کنسولگری‌های کشورمان در آلمان، این اقدام را عجیب و غیرقابل توجیه توصیف کرد و آن را موجب زحمت و مشقت برای ایرانیان مقیم آلمان و دیگر متقاضیان خدمات کنسولی و روادید دانست.
عراقچی در عین حال تاکید کرد که وزارت امور خارجه خود را موظف به اتخاذ همه تدابیر ممکن و تمهیدات لازم برای اطمینان از برخورداری ایرانیان مقیم آلمان از خدمات کنسولی مورد نیاز می‌داند و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نخواهد ورزید‌. 
در ادامه این نشست، بعد از گزارش معاونت کنسولی، مجلس و امور ایرانیان، مجموعه تدابیری برای جلوگیری از اختلال در خدمات‌دهی به هم‌وطنان ایرانی مقیم آلمان اندیشیده شد و مقرر گردید اقدامات لازم برای تسهیل فرآیندهای مربوط به ارائه خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم آلمان از طریق تجهیز و تقویت سامانه‌های برخط کنسولی و تقویت نمایندگی‌های هم‌جوار از جمله سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در برلین، برن، لاهه، وین، پراگ و بروکسل برای ارائه خدمات کنسولی به هموطنان عزیز صورت گیرد.