kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۸۷۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲
در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی

بالگرد سورنا و پهپاد ابابیل 3 رونمایی شد

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی با رونمایی از ۴ بالگرد تجاری، محیط‌بانی، آموزشی و تحقیقاتی ساخت داخل در کیش آغاز به کار کرد.


هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و سازمان هوایی در کیش آغاز به کار کرد.
این نمایشگاه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری افتتاح شد.
در این نمایشگاه از ۴ بالگرد تجاری، محیط‌بانی، آموزشی و تحقیقاتی ساخت داخل رونمایی شد و قرار است در ۴ روز برگزاری این نمایشگاه از دستاوردهای مختلفی رونمایی شود.
رونمایی از پهپادهای تجاری در سه کلاس وزنی کوچک، متوسط و بالگردی از جمله برنامه‌های ویژه دومین روز برپایی این نمایشگاه است.
رونمایی از سیمولاتور تولید داخل در سومین روز از برگزاری این دوره از نمایشگاه انجام می‌شود.
جدیدترین پهپاد ایرانی با نام ابابیل ۳ رونمایی شد
 همچنین جدیدترین پهپاد ساخت صنایع دفاعی با نام «ابابیل 3» در نمایشگاه صنایع هوایی و فضایی کیش به نمایش گذاشته شد.
این پهپاد با موتور 4 سیلندر بنزینی، مداومت پرواز 8 ساعته و قابلیت پرواز تا عمق 250 کیلومتری می‌تواند تصاویر را به صورت همزمان به ایستگاه‌های کنترل زمینی و یا هر پلت‌فرم دیگر ارسال کند.
این پهپاد ساخت صنایع هسا از بدنه کاملا کامپوزیت برخوردار بوده و توانایی پرواز در ارتفاع 15 هزار پایی را دارد.
همزمان با این رونمایی، شبیه‌ساز پهپاد ابابیل 3 که قابلیت استفاده در دیگر پهپادهای مشابه را نیز دارد، به نمایش درآمد.
 همچنین دیگر محصول رونمایی شده اولین بالگرد پیستونی چهار نفره ایرانی به نام سورنا تولید شرکت پشتیبانی و نوسازی هلیکوپترهای ایران (پنها) جهت آموزش، گشت‌زنی، استفاده در حوادث و ماموریت‌های سازمان هلال احمر ساخته شده است.
به گزارش ایرنا، این بالگرد با شرایط اقلیمی ایران از لحاظ ارتفاع تا 14 هزار پا قابلیت پرواز داشته و بدنه این بالگرد از کامپوزیت و دارای 300 اسب بخار قدرت موتور است.