kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۸۴۰۸
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶
همزمان با منهدم کردن منطقه صنعتی عکا

حزب‌الله لبنان از ساکنان 25 شهرک خواست فورا خانه‌های خود را ترک کنند

 
 
 
سرویس خارجی-
حزب‌الله لبنان دیروز همزمان با حمله پهپادی دقیق و موفق خود به یک منطقه صنعتی- نظامی در نزدیکی «عکا» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی، پیامی را صادر کرد و در آن خواستار «تخلیه فوری» 25 شهرک صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی شد.
«بنیامین نتانیاهو»ی دیوانه، که نخست‌وزیری رژیم آپارتاید اسرائیل را بر عهده دارد، بر ادامه جنگ و استفاده از روزهای مانده به انتخابات آمریکا اصرار دارد؛ البته در طرف مقابل حزب‌الله لبنان نیز باکی ندارد و مروری بر پرونده میدان، این مسئله را هویدا می‌کند. صرف‌نظر از نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، به نظر می‌رسد لبنان با تشدید تنش شدید توسط رژیم آپارتاید مواجه خواهد بود؛ چراکه نتانیاهو حدس می‌زند که بقای دولت کنونی آمریکا، او را تحت فشار قرار خواهد داد تا خود را کنترل کند؛ برای همین او می‌خواهد برای روز 5 ژانویه (15 آبان- روز برگزاری انتخابات) دستاوردی(!) داشته باشد. به هر حال این روش می‌تواند نتیجه معکوس هم بدهد!
به این مهم هم باید توجه کرد که، جنبش محبوب حزب‌الله، با تغییر شیوه حملات خود، دیگر همه نقاط اراضی اشغالی را هدف مشروع خود می‌داند. در همین رابطه دیروز خبر رسید این جنبش در پیامی تصویری از ساکنان 25 شهرک صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی خواسته است تا سریعاً آنجا را تخلیه کنند. 
در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است که این شهرک‌ها به مکان استقرار نظامیانی تبدیل شده است که به لبنان حمله می‌کنند و بر این اساس این شهرک‌ها به اهداف نظامی و مشروع نیروی هوائی و موشکی مقاومت اسلامی تبدیل شده‌اند. این در ادامه همان سیاستی است که 4 شهر شمالی اراضی اشغالی (صفد، عکا، طبریه و حیفا) را به شهر ارواح تبدیل کرده و طبق برآوردی 500هزار صهیونیست را از این 4 شهر آواره کرده است.
حمله دقیق به صنایع نظامی در عکا
همزمان دیروز منابع رسانه‌ای از حمله پهپادی موفق حزب‌الله لبنان به منطقه صنعتی در نزدیکی عکا در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. مقاومت اسلامی لبنان در نخستین بیانیه روز یکشنبه خود اعلام کرد: «مجاهدین مقاومت اسلامی در حمایت از ملت ثابت‌قدم فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها و در دفاع از لبنان و ملت آن، صبح روز یکشنبه، با اسکادرانی از پهپادهای مسلح به شرکت صنایع نظامی یودیفات در جنوب‌شرق عکا حمله کردند و آن را مستقیما مورد اصابت قرار دادند.» رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد که: «حزب‌الله با دقت به کارخانه مونتاژ قطعات هوانوردی در منطقه صنعتی بارلیو در غرب عکا ضربه زد.» برخی دیگر از رسانه‌های صهیونیستی نوشتند که این حمله دست‌کم چهار زخمی برجای گذاشته است. 
برخی رسانه‌های عبری اما با گرفتن مجوز توانستند گوشه‌ای از نتایج این حمله را رسانه‌ای کنند. طبق این گزارش‌ها، کارخانه مورد اصابت قرار گرفته، قطعات یدکی هواپیماها تولید می‌کرد. منابع رسانه‌ای همچنین ویدئویی را از جولان آزادانه پهپاد حزب‌الله در آسمان «نهاریا» قبل از اصابت به این کارخانه منتشر کرده‌اند. حزب‌الله همچنین از حمله خود به پایگاه اسرائیلی «الناعوره» در شرق العفوله با یک اسکادران پهپادهای تهاجمی خبر داد. گفتنی است، منابع رسانه‌ای عبری پیش‌تر گزارش داده بودند که یک پهپاد حزب‌الله به یک کارخانه در منطقه صنعتی «بار لیو» واقع در حدفاصل شهرهای اشغالی عکا و صفد اصابت کرده است.
حادثه امنیتی سخت 
با تلفات سنگین
همچنین منابع عبری‌زبان از وقوع حادثه امنیتی سخت برای نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان و درگیری‌های شدید در این منطقه خبر دادند. رسانه‌های اسرائیلی دیروز را «روزی بسیار سخت برای ارتش در جنوب لبنان» عنوان و تأکید کردند که پنج نظامی دیگر این رژیم کشته شدند. بخش سانسور نظامی ارتش رژیم اشغالگر قدس، تاکنون اجازه انتشار جزئیات این حادثه امنیتی را نداده است. علی‌رغم این سانسورها ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت و زخمی شدن حدود ۲۰ نظامی صهیونیست در کمین رزمندگان حزب‌الله اذعان کرد. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «رزمندگان مقاومت اسلامی امروز نظامیان رژیم صهیونیستی را در شهرک حولا با موشک هدایت‌شونده هدف قرار داده و شماری را کشته و برخی دیگر را زخمی کردند.» همچنین سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حمله اخیر حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی، ۷۵ موشک به سمت الجلیل شلیک شده است.
یدیعوت آحارونوت: حزب‌الله سرزنده است
اما روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» با توجه به حملات گسترده جنبش حزب‌الله لبنان پس از شهادت دبیرکل محبوب آن نوشته است که با گذشت تقریبا یک ماه از حمله زمینی ارتش رژیم اسرائیل به لبنان، نشانه‌های سرزندگی و پویایی در حزب‌الله همچنان دیده می‌شود و تا این لحظه مبارزات شدید در جنوب لبنان ادامه دارد. پیش از این نیز «امیر بوخبوط»، تحلیلگر رژیم صهیونیستی، اذعان کرده بود که ارتش رژیم اشغالگر در مقابله با پهپادهای پرتاب‌شده به سمت سرزمین‌های اشغالی ضعف دارد و حوادث متعدد از جمله پنهان شدن اخیر یک پهپاد حزب‌الله از رادارها گواه این مدعا است.
مقاومت سطح تنش را بالاتر می‌برد
روزنامه الاخبار لبنان نوشت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه جنگ و استفاده از روزهای مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برای اجرای تمام طرح‌های خود اصرار دارد و در این راستا احتمالا لبنان با تشدید تنش توسط این رژیم مواجه خواهد شد. به نظر می‌رسد مقاومت بر تغییر سریع مواضع دشمن حساب باز نمی‌کند و به همین دلیل تصمیم گرفته سقف تقابل را بالا برده و وارد مرحله جدیدی از فشار بر تل‌آویو شود. مقاومت این مسئله را با افزایش روند حمله به پایگاه‌های نظامی در نزدیکی شهرک‌ها نشان داد؛ در واقع مقاومت برای تشدید تنش 
آماده می‌شود.
در طرف دیگر، در حمله هوائی رژیم صهیونیستی به گذرگاهی در مرز لبنان و سوریه بیش از ۱۰ تن شهید و زخمی شدند. «ایاد علوش»، مدیر این گذرگاه، گفت: «طی فعالیت عادی این گذرگاه دشمن اسرائیلی به صورت ناگهانی افرادی را که از خاک لبنان وارد سوریه می‌شدند هدف قرار داد. 
این حادثه منجر به زخمی شدن هشت تن از کارکنان گذرگاه و آسیب‌های مادی به گذرگاه و اطراف آن شد.» منابع خبری روز یکشنبه از حملات رژیم صهیونیستی به اطراف شهرک «مرجعیون» در نزدیکی مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی خبر دادند. شبکه خبری اسکای‌نیوز عربی گزارش داد که رژیم صهیونیستی سه حمله به اطراف شهرک «مرجعیون» در نزدیکی مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی انجام داد و درنتیجه آن ۶ تن شهید شدند.
مقاومت عراق
همچنین در طرف دیگر میدانِ ضدصهیونیستی، مقاومت اسلامی عراق- که در این روزها در حمایت از مقاومت لبنان در میدان حضور پُررنگی دارد- اعلام کرد که برای دومین‌بار طی شب‌شنبه یک منطقه مهم در بلندی‌های اشغالی جولان سوریه را هدف قرار داد. عملیات مقاومت اسلامی عراق همچنین یک منطقه حیاتی در‌ام‌الرشراش واقع در ایلات اشغالی را نیز دربر گرفته است. حملات این رزمندگان عراقی با استفاده از چند پهپاد صورت گرفت.
رزمایش یمنی‌ها
نیروهای مسلح یمن با انتشار تصاویری از برگزاری رزمایشی تحت عنوان «لِیَسُوءُوا وُجُوهَکُمْ» (تا محزون کنند چهره‌های شما را) و شبیه‌سازی مقابله با چهار موج حمله بزرگ در دریا و خشکی خبر داد. به گزارش ایسنا، نیروی دریایی و زمینی نیروهای مسلح یمن در چارچوب نبرد فتح موعود و جهاد مقدس در حمایت از ملت فلسطین و لبنان و یک سال پس از آغاز عملیات «طوفان‌الاقصی»، رزمایش تاکتیکی را در ساحل غربی این کشور برگزار کردند.