kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۸۳۰۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۸
پیام رزمندگان حزب‌الله به مردم لبنان:

نگران نباشید، فقط کمی صبر کنید ما مثل کوهیم و دشمن را در هم می‌کوبیم

مجاهدان حزب‌الله لبنان به «شریف‌ترین و گرامی‌ترین و پاک‌ترین مردم» (مردم لبنان) پیام فرستاده و به آنها اطمینان دادند که حال‌شان خوب است، چون کوه استوارند و در عین حال پیروزی با آنهاست، فقط باید کمی صبر کنند...
 
 
 
سرویس خارجی-
 
حزب‌الله لبنان روزهایی را بدون رهبر خود «سیدحسن نصرالله» و جانشین احتمالی او، «سید‌هاشم صفی‌الدین»، سپری کرده و بسیاری از فرماندهانِ ارشدِ میدانی خود را نیز از دست داده است، اما در همین روزهای سخت نشان داده که استراتژی‌های کلان حزب‌الله را در غیاب رهبران خود به صورتی منضبط پی ‌می‌گیرد و این یعنی، رهبری این جنبش قدرتمند و محبوب را کسانی در اختیار گرفته‌اند. حزب‌الله چهار شهر شمالی در سرزمین‌های اشغالی یعنی (طبریه، صفد، عکا و حیفا) را، در همین روزهای سخت، تبدیل به شهرهای وحشت کرده و 500هزار صهیونیست را آواره کرده است تا صهیونیست‌ها در عمل متوجه شوند که هرچه بر شدت حملات خود بیفزایند با شدتی بیشتر واکنشش را خواهند دید. به هر حال، روشن است که زیر فشار سنگینی که رژیم آپارتاید اسرائیل سعی دارد بر حزب‌الله وارد کند، مردمِ حامی و دوستدار این جنبش در لبنان نگران مجاهدان خود هستند. 
مجاهدان حزب‌الله برای خنثی‌سازی عملیات سنگین رسانه‌های دشمنان داخلی و خارجی لبنان طی پیامی تصویری از میدان، خطاب به «شریف‌ترین، گرامی‌ترین و پاک‌ترین مردم» (مردم لبنان) تأکید کردند: «ما مثل کوه‌ هستیم که می‌شناسید، تانک‌ها و سربازان اشغالگر را در خاک کشور می‌سوزانیم و نابود می‌کنیم.» مجاهدان به خون تمام شهیدان و به رنج هر مجروح و به صبر و عذاب مردم سوگند یاد کردند که این پرچمی که در دست دارند، نمی‌افتد. آنها متعهد شدند: «بین ما و دشمن روزها و میدان جنگ است و میان ما و شما پیروزی موعود.» طبق گزارش العهد، مجاهدان به مردم لبنان این را هم گفتند که: «پیروزی چیزی جز یک ساعت صبر نیست.» رزمندگان مقاومت آنها را به کمی صبر و تحمل دعوت کردند تا 
«به میدان‌ها برگردند». 
مبارزان، مردم را مقاوم و امانتِ پاک‌ترین شهید یعنی سیدحسن نصرالله، دبیرکلِ شهید حزب‌الله، توصیف کردند. آنها در پیام خود به «عزیزان سید شهید» تأکید کردند صداها و پیام‌های مردم را می‌شنوند و اشاره کردند که از ابتدای مقاومت به روحیه بالای آنها عادت کرده‌اند. آنها تأیید کردند که مجاهدان نیز درود شریف‌ترین مردم و سخنان مهربانانه و صمیمانه آنها را شنیده و «از زیر هر درخت و از کنار هر صخره» از آنها تشکر می‌کنند. حالا با مروری بر عملیات اخیر حزب‌الله، «کوه‌» بودنِ اعضای آن را در عمل خواهیم دید. بخوانید:
گزارش سختی را دریافت کردیم!
رسانه‌های رژیم صهیونیستی دیروز اعلام کردند که گزارش‌های اولیه و سختی را از منطقه «مسکاف عام» در شمال سرزمین‌های اشغالی دریافت کرده‌اند. این رسانه‌ها اعلام کردند که حزب‌الله لبنان محل حضور نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «مسکاف عام» در شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است و... حزب‌الله لبنان بدون توقف این منطقه اشغالی را هدف قرار می‌دهد و شماری از نظامیان صهیونیست نیز زخمی شده‌اند. این رسانه‌ها بیان کردند که نیروهای امدادی ارتش رژیم صهیونیستی در تلاش هستند زیر آتش حزب‌الله، نظامیان صهیونیست زخمی‌شده را از «مسکاف عام» خارج کنند. آنها البته طبق معمول کشته‌هایشان را سانسور کردند!
اعلام تلفات‌ در زمان سانسور!
سانسور رژیم آپارتاید اسرائیل در اعلام تلفات و خسارت‌های حملاتِ مقاومت بسیار سنگین است. علی‌رغم این سانسور سنگین گاهی خبرهایی نیز از زیر تیغ سانسور رد می‌شوند. منابع رسانه‌ای پنجشنبه اعلام کردند که در درگیری‌های ۲۴ساعت گذشته با نیروهای حزب‌الله در جنوب لبنان، ۷ نظامی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیدند. منابع عبری‌زبان همچنین از زخمی‌شدن بیش از ۲۰ نظامی خبر دادند. ساعاتی بعد، به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به کشته‌شدن 4 نظامی اشغالگر و زخمی‌شدن شدید 6 نظامی دیگر در نبردهای جنوب نوار غزه اذعان کرد. بعد از آن، منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی از تلفات جدید ارتش این رژیم در نبردهای جنوب لبنان خبر دادند. این رسانه‌ها گزارش دادند که ۵ نظامی صهیونیست دیگر در نبردهای جاری در جنوب لبنان به هلاکت رسیده‌اند. 
حملات بعدی و بعدی...
منابع رسانه‌ای روز پنجشنبه از حمله موشکی دقیق حزب‌الله لبنان به نهاریا و مناطق دیگر در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. در پی حمله موشکی حزب‌الله آژیرهای خطر در ۱۷ نقطه در شمال سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمده است. ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد که حدود ۵۰ موشک و راکت به سمت نهاریا و مناطق اطراف آن پرتاب شده است. بنابر اعلام حزب‌الله لبنان، پایگاه صنایع نظامی زوفولون در شمال حیفا نیز با تعداد زیادی موشک مورد اصابت قرار گرفت. تعداد زیادی موشک نیز شهر اشغالی صفد در شمال سرزمین‌های اشغالی را مورد اصابت قرار داده است.
دیروز جمعه نیز در پی به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در حیفا و عکا و کریوت، حزب‌الله لبنان اعلام کرد که پایگاه «کرمل» در جنوب حیفا را موشک‌باران کرده است. مقاومت اسلامی لبنان گفت هدف قرار دادن پایگاه کرمل در حمایت از نوار غزه و مقاومت آن و دفاع از لبنان و مردمش و در چارچوب «عملیات خیبر» و با ندای «لبیک یا نصرالله» در پاسخ به حملات و کشتارهای صورت‌گرفته توسط دشمن اسرائیلی انجام شد. مقاومت اسلامی لبنان تأکید کرد که «مجاهدان ما، روز جمعه، پایگاه کرمل را با موجی از موشک‌ها بمباران کردند.» 
حزب‌الله در دومین بیانیه‌اش گفت که تجمع نیروهای دشمن اسرائیلی در شهرک المناره را هم با شلیک موشکی هدف قرار داده است. حزب‌الله لبنان در سومین بیانیه روز گذشته خود اعلام کرد که مجاهدین مقاومت اسلامی در حمایت از مردم ثابت‌قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها و در دفاع از لبنان و مردمش صبح روز جمعه مقر «حبوشیت» را موشک‌باران کردند. منابع رسانه‌ای گزارش دادند که یکی از موشک‌های شلیک‌شده از سمت لبنان به «کریات یام» واقع در شمال حیفای اشغالی اصابت کرده است. همچنین، یگان پدافند هوائی مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که با شلیک موشک‌های زمین به هوا با یک فروند جنگنده و یک پهپاد هرمس۴۵۰ رژیم صهیونیستی در حریم هوائی جنوب لبنان مقابله کرده است.
وال‌استریت‌ژورنال: حزب‌الله قدرتمند است
رسانه آمریکاییِ وال‌استریت‌ژورنال اما با اشاره به همین عملیات‌های موفق و متعدد حزب‌الله نوشت: با وجود حملات رژیم صهیونیستی به حزب‌الله لبنان، این جنبش «انعطاف‌پذیر، قدرتمند و استوار» باقی‌مانده است و نبرد در جنوب لبنان برای اشغالگران بسیار دشوار و پیچیده است. وال‌استریت‌ژورنال با اشاره به تحولات اخیر از جمله «ضربات اسرائیل به ساختار رهبری حزب‌الله» گزارش کرد که مقاومت لبنان می‌تواند «مرگبارترین جنگ در لبنان» را به جنگی «طولانی و فرسایشی» علیه رژیم صهیونیستی تبدیل کند.
مقاومت عراق همچنان وسط میدان
مقاومت اسلامی عراق نیز، پنجشنبه صبح، از انجام ۲ عملیات پهپادی علیه اهداف حیاتی رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد. ساعاتی بعد، مقاومت در بیانیه‌ای از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی رژیم صهیونیستی در منطقه «غور اردن» خبر داد. بعد از آن نیز، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که به یک هدف حیاتی در جنوب اراضی اشغالی حمله کرده است. دیروز صبح نیز، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که رزمندگانش با استفاده از پهپادها ۲ بار هدفی حیاتی را در اراضی اشغالی هدف قرار دادند.
تظاهرات میلیونی مردم یمن
خبر دیگر آنکه ساکنان استان‌های یمن به ویژه صنعا برای چهل‌وهشتمین هفته متوالی در حمایت از مردم غزه به خیابان‌ها آمدند. به گزارش العالم، استان‌های صعده، ریمه، مارب، اب، عمران، تعز، حجه، ذمار و الجوف یمن روز جمعه شاهد تظاهرات بسیار گسترده در حمایت از مردم فلسطین با شعار حمایت از غزه و مسجدالاقصی بود. آنها تصاویر سیدحسن نصرالله، یحیی سنوار، سید‌هاشم صفی‌الدین و... را در تجمعات خود حمل می‌کردند.
سایر رویدادها
رهبر انصارالله یمن با اشاره به شهادت رئیس شورای اجرائی حزب‌الله گفت: «دشمن امیدوار است با ترور رهبران مقاومت، هدف سیطره بر امت را تحقق بخشد اما این سرابی بیش نیست و دشمن ناتوان از درک تاریخ است.»
رئیس‌جمهور فرانسه ضمن انتقاد از حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، خواستار برقراری آتش‌بس در این کشور شد.
نخست‌وزیر لبنان در اظهاراتی بر ضرورت برقراری فوری آتش‌بس در این کشور و در پیش گرفتن راه‌حل دیپلماتیک برای حل‌وفصل مشکلات با رژیم صهیونیستی شد.
وزارت بهداشت لبنان از افزایش شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به لبنان به ۲هزار و ۵۹۳ شهید خبر داد.
حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای حمله رژیم صهیونیستی به محل اقامت خبرنگاران در جنوب این کشور را محکوم کرد. وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد: «از ابتدای حمله اسرائیل به لبنان ۱۱ خبرنگار شهید و هشت دیگر از آنها زخمی‌ شده‌اند.»
حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای شهادت «حسین علی هزیمه» مسئول ستاد اطلاعات خود را تأیید کرد.
گردان‌های حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای با بیان اینکه رئیس شورای اجرائی حزب‌الله لبنان یکی از پرچمداران مقاومت بود، تأکید کرد که ترور رهبران مقاومت هیزمی برای شعله‌ور ماندن آتش مقاومت در منطقه است. جنبش حماس نیز در پیامی به مناسبت شهادت رئیس شورای اجرائی حزب‌الله لبنان، این ترورها را در زمینه از بین‌بردن مقاومت و پایداری در برابر رژیم صهیونیستی، بی‌تاثیر ارزیابی کرد.
تلویزیون سوریه، شامگاه پنجشنبه، از شنیده‌شدن صدای انفجار در حومه دمشق خبر داد.
ارتش اشغالگر دیروز- جمعه- به بمباران گذرگاه مرزی «جوسیه» بین لبنان و سوریه اذعان کرد و مدعی شد که زیرساخت‌های نظامی حزب‌الله را هدف قرار داده است.