kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۷۸۸۹
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵
گزارش خبری کیهان

صهیونیست‌ها ازحمله حزب‌الله به خانه نتانیاهو با پهپادهای غیرقابل شناسایی خبر دادند

رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند حزب‌الله لبنان حملات خود را به نقاط بی‌سابقه‌ای کشانده است. منابع عبری‌زبان دیروز از حمله حزب‌الله به خانه نتانیاهو خبر دادند. گفته می‌شود که این حمله با پهپاد غیرقابل شناسایی صورت گرفته و هیچ یک از پدافندهای رژیم صهیونیستی موفق به شناسایی و رهگیری آن نشده‌اند.
 
 
 
سرویس خارجی-
 
با شهادت سید حسن نصرالله، هیچ ضعف یا عقب‌نشینی از سوی جنبش حزب‌الله لبنان دیده نمی‌شود. بر عکس، این جنبش جسورتر، دقیق‌تر و تهاجمی‌تر شده است. این یعنی، ساختار این جنبش، اولا متکی به فرد نیست، ثانیا اصولی و قدرتمند است. مقاومت لبنان نشان داده است که 
«یواش یواش»! پیشروی می‌کند و حملات خود را به مرور سنگین‌تر و پیچیده‌تر می‌کند. 
رسانه‌های عبری زبان صبح دیروز از انفجار یک پهپاد در شهر «قیصریه» در جنوب «حیفا» واقع در اراضی اشغالی خبر دادند. بر اساس این گزارش، در جریان انفجار این پهپاد مدرن، چندین تن زخمی شدند. منابع شبکه العربی گزارش دادند، پهپاد حزب‌الله که صبح دیروز وارد اراضی اشغالی شده بود به ساختمان محل اقامت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برخورد کرده است. تعبیر خبرنگار شبکه العربی از حمله حزب‌الله به مقر نتانیاهو این بود: «یک رویداد تاریخی و بی‌سابقه!»
 شبکه «الشرق» سعودی نیز در خبری فوری از هدف قرارگرفتن خانه «بنیامین نتانیاهو» خبر داد. برخی منابع گفته‌اند که این حمله با پهپاد غیرقابل شناسایی و غیر قابل رهیگیری صورت گرفته است. همان پهپادی که حدود یک هفته پیش، پایگاه سری تیپ گولانی را چنان هدف قرار داد که، حیرت همه را برانگیخت. تعداد زیادی از نیروهای این تیپ ویژه کشته و تعداد بیشتری نیز زخمی شدند. صهیونیست‌ها درباره این پهپاد گفتند، ناگهان ناپدید شد و ناگهان هدف قرار داد!
تدابیر شدید امنیتی برای تمام مقامات رژیم
روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد که بعد از هدف قرار گرفتن خانه نتانیاهو تدابیر امنیتی برای محافظت از مقامات این رژیم افزایش یافته است. این روزنامه گزارش داد که دفتر نتانیاهو از افشای مکان وی در زمان انفجار این پهپاد در قیصریه خودداری کرد. این روزنامه نوشت یک پهپاد در فاصله ۷۰ کیلومتری لبنان پرواز کرد و مستقیماً به ساختمانی در قیصریه برخورد کرد و ترکش‌های آن نیز به ساختمان مجاور اصابت کرد. این اقدام بیانگر گسترش ترس و وحشت در میان مقامات صهیونیست نسبت به وقوع عملیات علیه آن‌ها به شمار می‌رود.
واکنش نتانیاهو و دفترش
شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع در دفتر بنیامین نتانیاهو مدعی شد که نخست‌وزیر این رژیم به همراه همسرش در زمان حمله در منزل خود نبوده‌اند. شبکه المسیره نیز به نقل از دفتر نتانیاهو گزارش داد: «این پهپاد به محل اقامت نتانیاهو در قیصریه اصابت کرد اما او در آن زمان در آنجا حضور نداشت.» گفتنی است، رسانه‌های عبری زبان گزارش داده بودند که در ابتدا نهادهای نظامی این رژیم دستور داده‌ بودند خبر هدف قرار گرفتن خانه نتانیاهو منتشر نشود! 
به نقطه ضعف‌ها اعتراف کنیم!
آن‌طور که مهر نوشته است، بیشتر رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند: «صبح نا آرام و به شدت متشنجی را آغاز کردیم. حملات ادامه داشته و قطع نمی‌شوند... حزب‌الله لبنان با این حمله به ترور السنوار واکنش نشان داد. این واکنش را طی صبح دیدیم... صدها پهپاد تاکنون وارد حریم هوائی ما شده‌اند و این یک نقطه ضعف برای تل‌آویو است که باید به آن اذعان کند.» سایت عبری زبان والا نیز اذعان کرد: «پهپادی که به خانه نتانیاهو اصابت کرد و منفجر شد تمام مدت توسط بالگردهای نظامی اسرائیل رصد می‌شد اما با این حال این حمله صورت گرفت.» در رسانه‌ها تصویری جالب از عبور پهپاد حزب‌الله از کنار بالگرد آپاچی رژیم صهیونیستی بدون اینکه این بالگرد کاری بتواند کند، منتشر شده است.
تغییر روش حزب‌الله
شبکه عبری زبان «کان» در واکنش به این حمله پهپادی نوشت: «حزب‌الله روش خود را از طریق به پرواز درآوردن چندین پهپاد به صورت همزمان تغییر داده است. همین مسئله باعث می‌شود کار برای سیستم‌های رهگیری سخت شود... حزب‌الله سطح عملیات خود را یک درجه افزایش داده و آنچه که شاهدش بودیم یک واقعه به شدت دراماتیک محسوب می‌شود.» روزنامه عبری زبان معاریو نیز اذعان کرد که «این سومین حادثه است که در آن پهپادهایی از سمت لبنان می‌توانند وارد عمق اسرائیل شوند.» 
بی‌بی‌سی: این توان اطلاعاتی حزب‌الله بود
همچنین بی‌بی‌سی گزارش داد که حمله پهپادی حزب‌الله از لبنان به خانه نتانیاهو، بسیاری از صهیونیست‌ها را نگران کرده است و... «این حمله نشان می‌دهد که حزب‌الله اطلاعاتی از مکان‌های مهم و استراتژیک اسرائیل دارد و پهپادهایش این توانایی را دارند که از سیستم دفاع هوائی اسرائیل عبور و به هدف اصابت کنند.» تارنمای صهیونیستی «حدشوت بزمان» نیز نوشت: «حزب‌الله تهدید کرد و تهدیدش را عملی کرد... حزب‌الله لبنان تلاشی را برای کشتن نتانیاهو با حمله پهپادی انجام داد...»
حملات سنگین از حیفا تا....
این، تنها اقدام روز گذشته حزب‌الله لبنان علیه صهیونیست‌ها نبود. این جنبش ساعاتی پس از اعلام رسمی خبر شهادت یحیی سنوار، حملات سنگینی را علیه اراضی اشغالی آغاز کرد. در یک گزارش منابع صهیونیست از شلیک «صدها موشک و پهپاد» از جنوب لبنان به اراضی اشغالی و کشته و زخمی شدن ۱۵ صهیونیست بر اثر آن خبر دادند. رادیو رژیم صهیونیستی به تلفات این رژیم در الجلیل، خلیج حیفا و عکا اعتراف کرد. 
منابع عبری گزارش دادند ساختمان‌هایی در حیفا به دنبال شلیک موشک‌ها از جنوب لبنان هدف قرار گرفتند. این منابع اعلام کردند ده‌ها موشک از جنوب لبنان فقط به سمت الجلیل غربی شلیک شد و آژیرهای هشدار در حیفا و خلیج حیفا و ۲۰ شهرک و شهر در الجلیل نیز به صدا درآمد. 
به گفته منابع یک ساختمان نیز در «کریات آتا» واقع در خلیج حیفا هدف حملات موشکی قرار گرفت. همچنین ۲۰ موشک به کریوت در شمال تل‌آویو شلیک شد. 
تعدادی از موشک‌های حزب‌الله لبنان به ساختمان‌هایی در شهرک شلومی در الجلیل غربی نیز اصابت کردند و گفته می‌شود تعدادی در این حملات زخمی شده‌اند. 
رسانه‌های عبری از زخمی شدن ۱۴ تن بر اثر شلیک موشک‌ها در الجلیل غربی و الکریوت خبر دادند. اورژانس رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد بر اثر ترکش‌های موشکی که از جنوب لبنان شلیک شد یک نفر در عکا کشته شد. ارتش رژیم اسرائیل در شبکه ایکس (توئیتر سابق) گزارش داد صبح روز شنبه ۱۹ اکتبر (۲۸ مهر) حزب‌الله لبنان حدود ۵۵ موشک به سمت حیفا و شمال اسرائیل شلیک کرد. برخی از منابع مجموع موشک‌های حملات دیروز را بالغ بر 100 موشک شمرده‌اند. همچنین منطقه زوفولون در شمال شهر حیفا با حمله موشکی گسترده‌ای هدف قرار گرفت؛ تجمع نیروهای دشمن صهیونیستی در شهرک زرعیت نیز با حمله‌ای موشکی هدف قرار گرفت؛ پایگاه دریایی رأس الناقورة، هدف بعدی حزب‌الله بود که با موشک در هم کوبیده شد. صهیونیست‌ها آمار خسارات و تلفات واقعی خود را همیشه به شدت سانسور می‌کنند.
سایر رویدادها
سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله پهپادی به یک کشتی در حال حرکت به سمت بنادر واقع در فلسطین اشغالی خبر داد: «با یاری خداوند با چندین پهپاد کشتی MEGALOPOLIS را در دریای عرب هدف قرار دادیم. این کشتی به دلیل نقض قانون ممنوعیت ورود به بنادر واقع در فلسطین اشغالی از سوی شرکت مالکش هدف قرار گرفت.»
رسانه‌های وابسته به جنبش انصارالله یمن از حملات هوائی آمریکا و انگلیس به حدیده خبر دادند.
مقاومت اسلامی عراق روز شنبه اعلام کرد نقطه‌ای نظامی را در شمال اراضی اشغالی مورد هدف قرار داد. ساعاتی بعد، مقاومت عراق اعلام کرد، شنبه، ۲ عملیات ضدصهیونیستی اجرا کرده و یک هدف حیاتی رژیم صهیونیستی را در جولان اشغالی سوریه و یک هدف نظامی رژیم صهیونیستی را شمال فلسطین اشغالی هدف حمله پهپادی قرار داده است.
واحد مدیریت خطرات فجایع در کابینه لبنان اعلام کرد، آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی علیه این کشور از هشتم اکتبر ۲۰۲۳ (16 مهر 1402) تاکنون به ۲۴۱۸ نفر رسیده است.