kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۷۸۱۱
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۹
کیهان بررسی می‌کند

دولت‌های حامی اسرائیل در منطقه هزینه سنگین خیانت خود را خواهند پرداخت

بررسی روند تحولات در یک سال گذشته نشان می‌دهد، برخی از کشورهای منطقه با وجود محکومیت‌های کلامی، با حمایت شرم‌آور خود از اسرائیل در عمل، شریک جرم این رژیم در جنایات بی‌پایان آن هستند.
 
 
 
سرویس سیاسی-
 
در حالی که بیش از یک سال از شروع جنگ ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه می‌گذرد و در شرایطی که لبنان در هفته‌های اخیر شاهد شدید‌ترین حملات از سوی جنایتکاران صهیونیست هست، سکوت همراه با حمایت برخی از کشورهای منطقه، لکه ننگ بزرگی را بر دامان آنان و در تاریخ غرب آسیا برجای گذاشته است.
  معادله سود و شرافت
اسرائیل در حالی به نسل‌کشی در غزه و جنایت جنگی در لبنان مشغول است که برخی از کشورهای عربی و اسلامی منطقه در ناجوانمردی تمام، سود را بر شرافت برگزیدند.
کشورهایی که خون به ناحق ریخته شدن زنان و کودکان فلسطینی و لبنانی را دیدند ولی دلارهای اسرائیلی به قدری آنان را فریفته بود که در زمانی که در قلب آمریکا و اروپا فریاد تظلم‌خواهی فلسطین بلند شد، وجدان‌های آنان بیدار نشد.
کشورهایی که دلارهای اسرائیلی، تعصب عربی و علقه اسلامی‌شان را کاملا از بین برده است.
سید عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن به زیبایی خیانت کشورهای عربی و اسلامی منطقه را این‌گونه عنوان می‌کند: «وضعیت نوار غزه مایه ننگ جامعه بشری و بالاتر از همه برای امت اسلامی است. اگر حمایت‌های لازم اعراب از مردم فلسطین و رزمندگان وجود داشت، اوضاع با آنچه که هست متفاوت بود. ما سطح حمایت آمریکا و غرب از اسرائیل را می‌بینیم و در مقابل شاهد بی‌توجهی اعراب در قبال مردم فلسطین هستیم.»
یک سال جنایت اسرائیل در فلسطین و لبنان در شرایطی صورت گرفت، که این رژیم با اطمینان خاطر از سرسپردگی برخی از کشورهای منطقه و سود هنگفت برخی دیگر از کشورها در معاملات با اسرائیل، از عدم واکنش عملی آنان در قبال خود اطمینان داشت.
نگاهی کوتاه به پرونده عادی‌سازی روابط اعراب و اسرائیل، تشکیل گروه I2U2 (اسرائیل، هند، امارات و آمریکا) و پروژه «آی مِک» نشانگر این است که آنان بیش از اینکه از نسل‌کشی در غزه و جنایات اسرائیل ناراحت باشند، از طوفان الاقصی و محور مقاومت به دلیل برهم زدن نقشه‌های خائنانه و منفعت‌طلبانه‌شان ناراحت هستند.
در کنار سرسپردگی قسمتی از کشورهای منطقه، سودهای هنگفت میلیون دلاری و میلیارد دلاری کشورهای منفعت‌طلب نیز به خونی دیگر در رگ‌های جنایتگری‌های اسرائیل بدل گشته است.
این دسته از کشورها گرچه برای سالیان دراز خود را مهم‌ترین حامی جهان اسلام در غرب آسیا و شمال آفریقا معرفی می‌کردند ولی در یک سال گذشته حاضر به قطع ارتباط تجاری خود با اسرائیل به عنوان یکی از مهم‌ترین ممر‌های حیات این رژیم، نشدند.
بدون شک گرچه تفاوت‌های بسیاری میان سرسپردگی حاکمان برخی از کشورهای حوزه خلیج ‌فارس و منفعت‌طلبی برخی دیگر از کشورهای منطقه است ولی شریان تجارت آنان با اسرائیل، دل‌های مسلمانان را از آنان آزرده کرده است. 
مسلمانان گرچه امیدی به بیداری وجدان خفته برخی از حکام سرسپرده حاشیه خلیج ‌فارس نداشته و ندارند ولی هنوز به مقابله واقعی و پایان منفعت‌طلبی کشورهای مهم اسلامی امیدوارند.
  وقتی که فرزندان انگلیس به یاری هم می‌شتابند
استعمارگران انگلیسی بیش از هر بازیگر دیگری در طول تاریخ بنیان‌هایی را در غرب آسیا بنا نهادند که جز خونریزی و کشتار ثمره‌ای برای منطقه نداشته و ندارد.
قسمتی از همراهی امروز به اصطلاح کشورهای سرسپرده منطقه با رژیم صهیونیستی بیش از هر چیز ناشی از تولد آنان از یک آبشخور است.
این حاکمان که تشکیل حکومت‌ها و کشورهای مصنوعی خود را در نتیجه خیانت به عثمانی و خوش‌خدمتی به انگلیس می‌بینند، اکنون نیز با دوستی و همراهی با نامشروع‌ترین فرزند استعمار انگلیس در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی به تلقی خود سعی در ادامه حکومت بر ملت‌های اسلامی و عربی منطقه دارند.
 دوستی با اسرائیل تاوان خواهد داشت
جمهوری اسلامی ایران در حالی که در یک سال گذشته، مردانه در میدان مقابله با اسرائیل از هیچ اقدامی فروگذار نکرده است، بارها و بارها شاهد همراهی این کشورهای سرسپرده با اسرائیل در اقدامات خود علیه محور مقاومت و علیه کشورمان بوده است.
این کشورها وقاحت را به جایی رساندند که علاوه‌بر میزبانی از ناوگان‌های غربی و تامین مایحتاج اسرائیل، برخی از آنها حتی در جریان عملیات وعده صادق 1و 2 در لافی مسخره، از رهگیری موشک ایرانی نیز سخن به میان آوردند.
نگاهی به رویکرد برخی کشورهای سرسپرده منطقه، در یک سال اخیر نشانگر این است که آنان در حالی که اسرائیل جنایت خود در حق اعراب و هم‌نژادان فلسطین و لبنان‌شان را به حد اعلی رسانده است، تیغ سخنانشان را بیشتر به سمت ایران و محور مقاومت گردانده‌اند.
جالب‌تر اینکه یاوه‌گویی‌های این کشورها درست در هنگامه مقابله و ایستادگی مردانه ایران در برابر رژیم صهیونیستی بیشتر از دیگر زمان‌ها بوده و همتی که آنان بر بیان یاوه‌گویی درباره ایران دارند، هیچ‌گاه در برابر جنایت اسرائیل در کشتار هم‌نوعان و هم‌نژاد خودشان نداشته و ندارند.
حکام بی‌رگ‌، خوشگذران و سرسپرده در برخی از کشورهای عربی منطقه در حالی در ماه‌های اخیر، تلاش خود را بر یاوه‌گویی‌های بی‌حاصل علیه ایران مصروف داشته و هم و غمشان را بر تکرار ادعاهای مضحک گذاشته‌اند که حتی به صدور یک بیانیه محکم و قاطعانه علیه کشتار هم‌نژاد‌های عرب خود در فلسطین و لبنان نیز اقدام نکردند. این کشورها حتی به یکی از موانع واکنش قاطع سازمان همکاری اسلامی در برابر جنایات اسرائیل بدل گشته‌اند.
  صبری که رو به پایان است
علاوه ‌بر اعلام واکنش قاطعانه کشورمان به هرگونه همراهی جدید و احتمالی برخی از کشورهای منطقه با اسرائیل در هر ماجراجویی جدید، بدون شک صبر ایران‌، آزادگان منطقه و مردم بیدار در سرتاسر غرب آسیا، در برابر این خیانت‌ها در حال پایان است و زین پس حمایت و دوستی با اسرائیل تاوان سنگینی برای سرسپردگان خواهد داشت.
پایان صبر ایران و وجدان‌ها و ملت‌های بیدار منطقه، سرنوشتی را برای حامیان و خائنان به آرمان فلسطین رقم خواهد زد که سودی که آنان در قبال فروختن شرافت خود به دست آورده‌اند را به کامشان تلخ خواهد کرد.
حکام این کشورها به‌خوبی این نکته را درخواهند یافت که موج‌های خروشان خشم و رگ غیرت عربی و اسلامی، همراهی آنان با اسرائیل را از یاد نخواهد برد و تاوان بی‌شرافتی، سکوت و همراهی خود با جنایتکار‌ترین جانیان تاریخ یعنی صهیونیست‌ها را به بدترین شکل پس خواهند داد.
تاریخ همان‌طور که غیرت عربی نصرالله و عبدالملک حوثی را فراموش نخواهد کرد از خیانت و همراهی حکام سرسپرده در زمانی که اعراب در فلسطین و لبنان به خاک و خون کشیده می‌شوند خواهد نوشت.