kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۷۷۴۰
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶

کیهان و خوانندگان

 
 
* سفر دکتر  قالیباف رئیس‌مجلس شورای اسلامی به بیروت و حضور میدانی‌اش در محل بمباران شده رژیم صهیونیستی در این شرایط خاص، کاری بسیار ارزشمند، مایه عزت و باطل‌السحر شیطنت رسانه‌ای اسرائیل خبیث بود. درود بر همرزم سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی عزیز.
اسدی‌نسب
* درست در زمانی که تصور می‌کردند حزب‌الله به واسطه شهادت فرماندهان خود تضعیف شده این دلاوران مقاومت با حمله هدفمند به مقر تیپ زبده گولانی همزمان قدرت اطلاعاتی و عملیاتی خود را به رخ کشیدند.
جودکی
* هرچند ضربات وارده به حزب‌الله سنگین و دردناک بود. اما حزب‌الله خیلی سریع خود را باز‌سازی کرد و امروز مدام اسرائیل را زیر ضربات پی‌در‌پی خود قرار داده است. عرضم این است که در پیروزی مقاومت تردید نکنید و بدانید بعد از این مجاهدت عظیم و هزینه‌های سنگین، مطابق سنت‌های الهی حتما خداوند نصرت و فتح را نصیب مجاهدان خود خواهد نمود. مشروط به اینکه در راه خدا استقامت داشته باشیم.
خزایی
* آرون لاوی مقام ارشد وزارت کشاورزی دولت وحشی نتانیاهو اعتراف کرده اسرائیل بزرگ‌ترین بحران غذا و کشاورزی تاریخ خود را تجربه می‌کند. البته اوضاع برای سران تل‎آویو بسیار وخیم‌تر از آن است که لاوی مطرح می‎کند. برآوردها نشان می‌دهد نیمی از زمین‌های کشاورزی سرزمین‎های اشغالی به دلیل جنگ رها شده. از جمله ۱۸۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی که در نواحی شمالی واقع است با تشدید تنش میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله ناامن شده و هیچ یک از اشغالگران جرأت جمع‌آوری محصول غصبی خود را از باغ‌های میوه شمال سرزمین‎های اشغالی، در نزدیکی مرز لبنان ندارند.
نصرآبادی
* کسانی که از نزدیک شهید سید حسن نصرالله را می‌شناختند معترفند که ولایت‌پذیری ایشان مثال‌زدنی بود. این شهید با توجه به اینکه خود یک فرمانده توانمند، باهوش، عاقل و دارای قدرت تحلیل سیاسی و نظامی و... بود؛ اما در برابر رهبر معظم انقلاب خود را سرباز می‌دانستند. فقط موضوع تعبد نبود. بلکه راهنمایی‌ها، راهبردها و تدابیر رهبر معظم انقلاب را باور داشتند و بدون چون و چرا تسلیم امر ایشان بود.
حسینی‌نسب
* عملیات وعده صادق 1 و 2 به‌خوبی عزم و اراده و اقتدار نیروهای مسلح ایران را نشان داد که همگان بدانند هرگونه خطای دشمن با پاسخ به مراتب سخت‌تر مواجه خواهد شد. رژیم صهیونیستی اگر بخواهد اراده ایران را آزمایش کند و دست به خطایی بزند مطمئن باشد که پاسخ ایران پرقدرت‌تر از گذشته خواهد بود. بنا بر فرمایشات رهبری، ما در این خصوص نه تعلل خواهیم کرد و نه شتاب‌زده عمل می‌کنیم.
امراللهی
* باز شدن پای ایران به تل‌آویو پس از عملیات‌های تاریخی وعده صادق 1 و 2، افسانه‎ غیرقابل نفوذ بودن دژ اسرائیل را در هم شکسته و زنگ خطر به آتش کشیده شدن سرزمین‌های اشغالی را به صدا درآورده است. فلسطین نیز در رأس موضوعات مهم دنیا قرار دارد و رژیم صهیونیستی دکترین امنیتی و دفاعی خود را به طور کامل از دست داده است. اینها همه از دستاوردهای عملیات طوفان‌الاقصی در سال گذشته می‌باشد.
دیبازر
* هوش مصنوعی نه‌تنها یک تکنولوژی پیشرفته، بلکه کلید حل بسیاری از مشکلات پیچیده انسانی است. در زمینه‌های متنوعی مانند پزشکی، این فناوری توانسته تشخیص و درمان بیماری‌ها را متحول کند. از طرف دیگر، در حوزه‌های امنیتی و نظامی، هوش مصنوعی به ‌عنوان یک ابزار استراتژیک تلقی می‌شود. کشور‌هایی که در این عرصه پیشتاز باشند، می‌توانند نه‌تنها امنیت داخلی خود را تقویت کنند، بلکه در معادلات جهانی نیز نقش تعیین‌کننده‌تری داشته باشند. باید این فناوری را به عنوان یک فرصت بی‌نظیر بپذیریم و با جدیت و سرعت به سوی آن حرکت کنیم و الا اگر هوش مصنوعی تنها در اختیار چند کشور خاص باشد، بلاشک ما در معرض خطر افتادن در یک چرخه وابستگی عمیق به غرب قرار خواهیم گرفت.
زارع
* در این شرایط سخت جنگ در منطقه به جای اینکه شاهد برقراری ثبات در فضای بازار و قیمت‌ها باشیم برعکس در همین مدت کارخانه‌ها و شرکت‌ها تاکنون دو بار محصولاتشان را افزایش قیمت داده‌اند. چرا؟
محمدزاده
* دیده می‌شود برخی عناصر داخلی با انتشار و بازنشر محتواهای غلط در جورچین دشمن بازی می‌کنند که باید به این افراد آگاهی و هشدار لازم را داد تا در کنار هرگونه حضور در فضای مجازی از صحت اخبار و تحلیل‌های موجود و راستی‌آزمایی آنها اطمینان حاصل کنند تا خدای ناکرده در حکم سرباز دشمن در جنگ روایت‌ها عملیات نکرده باشند.
وزیری‌هامانه
* هدف مهم از جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن در این روزها ایجاد ترس، عقب‌نشینی، تردید،‌ یأس، بدبینی نسبت به فرماندهان و کارگزاران نظام، اختلاف بین مردم و دولت، نمایش اقتدار از خود و.... است که عموماً از طریق تولید و انتشار اخبار کذب، ارائه تحلیل‌های جهت‌دار و بیان تحلیل‌های غیرمنطبق با میدان و واقعیت صورت می‌پذیرد. در کنار اطمینان و اعتماد مردم به کارگزاران و مسئولان کشور شناخت توانایی‌های خود و پرهیز از بزرگنمایی توان بدخواهان راه مقابله با جنگ روانی دشمنان است.
منشادی
* ابوعلی العسکری، مسئول امنیتی کتائب حزب‌الله عراق هشدار داده پاسخ ما به هرگونه حمله‌ به عراق یا استفاده از خاک و آسمان عراق برای حمله به ایران، به هدف قرار دادن اسرائیل محدود نخواهد ماند. او گفته در صورت وقوع چنین اقدامی، تمامی پایگاه‌های آمریکا و منافعش در عراق و منطقه مورد هجوم قرار خواهند گرفت و جهان روزانه ۱۲ میلیون بشکه نفت را از دست خواهد داد.
مهریزی
* محمد عفیف مسئول روابط رسانه‌ای حزب‌الله در یک نشست مطبوعاتی که بر روی ویرانه‌های منازل مردم لبنان در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی برگزار شد گفت؛ آمریکا مسئول کشتاری است که در ضاحیه جنوبی بیروت رخ داده است. وی در پایان تاکید کرد هدف قرار دادن تل‌آویو و دیگر شهرهای اسرائیلی تنها نقطه شروع خواهد بود.
یاوری
* رژیم صهیونیستی پس از یک سال جنگ و جنایت در منطقه، از فلسطین اشغالی گرفته تا لبنان و سوریه و یمن، نه‌تنها به اهداف خود دست پیدا نکرده، بلکه روزبه‌روز به نابودی نزدیک‌تر می‌شود. این رژیم به‌رغم دست زدن به جنایت‌های بی‌شمار و کشتار وسیع ولی در حوزه‌های داخلی، سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی شکست خورده و آینده‌ای به‌مراتب تیره‌تر پیش‌رو دارد و به‌طور قطع نتانیاهو به سرنوشت صدام دچار خواهد شد.
دهنوی
* گرچه ممکن است دشمن از نظر تکنولوژی برتری داشته باشد ولی در جنگ تنها تکنولوژی تعیین‌کننده نخواهد بود. امروز جنگ اراده‌هاست. قطعاً پیروزی از آن نیروهای مقاومت در فلسطین‌، لبنان‌، یمن و عراق خواهد بود که با داشتن انگیزه الهی و انسانی صاحب اراده قوی هستند. حداقل طی این چهل و پنج سال ثابت شده اراده بر تکنولوژی غلبه داشته است.
 رخشانی
*کامالا هریس نامزد ریاست جمهوری آمریکا گفته جمهوری اسلامی یکی از بزرگ‌ترین دشمنان آمریکاست. ولی اینجا غربگراها و روزنامه‌های زردشان با هزاران امید به پیروزی این خانم تیتر می‌زنند و در حماقتی آشکار منتظرند هریس رای بیاورد. بارها گفته‌ایم غربگرایی نوعی بیماری است و متاسفانه از این نوع بیماران در کشور و رسانه کم نیستند.
علیخانی