kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۷۷۱۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶
بازتاب سوزاندن فلسطینی‌ها در غزه ادامه دارد

کارشناس انگلیسی: نتانیاهو سلاخی با مصونیت کامل است

 
 
 
صحنه‌های دردناکی که این روز‌ها در فضای مجازی از سوختن مردم بی‌گناه فلسطینی در آتش بمب‌های رژیم آپارتاید دیده می‌شود واکنش‌های بسیاری را در سطح جهانی در پی داشته است. یک کارشناس سیاسی در انگلیس با اشاره به سکوت همراه با تایید این جنایت هولناک گفت که، نتانیاهو در حال سلاخی مردم فلسطین است در حالی که از مصونیت کامل برخوردار است.
وحشیانه‌ترین صحنه این جنایت، زنده زنده سوزاندن «شعبان الدلو» 19 ساله به همراه مادرش در جریان حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آورگان فلسطینی با بمب‌های آتش‌زا است. واقعه‌ای که تماما یادآور افسانه کوره‌های آدم‌سوزی دوران نازی است. منتهی این بار دیگر افسانه نیست. واقعیِ واقعی است. یک کارشناس مجری انگلیسی در برنامه اینترنتی «ال‌بی‌سی» به این جنایت هولناک و ماهیت پلید رژیم صهیونیستی اشاره کرد. او که به شدت از همراهی کشورهای غربی از جمله کشور خودش با این رژیم انتقاد می‌کند و می‌گوید، با این وجود، رژیم صهیونیستی برای آنها هم ذره‌ای ارزش قائل نیست. او می‌گوید: «بیمارستان الاقصی چنان حال زاری پیدا کرده است که شمار زیادی از مردم در چادرهای بیرون بیمارستان پناه گرفته‌اند. به چادرها حمله شده است. برخی تصاویری که منتشر شده‌اند نشان می‌دهند، برخی مردم که به آنها سرم وصل است زنده زنده در آتش می‌سوزند. این اتفاق در سال 2024 رخ می‌دهد. داریم از قرن 21 حرف می‌زنیم. این [اشاره به رژیم صهیونیستی] هم‌پیمان ماست. این هم‌پیمان بریتانیاست. یک مدرسه هم هدف قرار گرفته است و سیاست اسرائیل که الان مورد بحث و تامل است ممکن است همین حالا هم [در غزه] در راه باشد. این ایده یک ژنرال سابق است که می‌گوید در عمل باید مثل یک تروریست اقدام کرد... دولت بنیامین نتانیاهو اکنون در مسیر یک مصونیت کامل است. او به اندازه یک ارزن هم برای آنچه جهان در موردش می‌اندیشد ارزش قائل نیست. آنها نه برای سازمان ملل، نه برای آمریکا و نه برای بریتانیا هیچ ارزشی قائل نیستند. آمار جانباختگان غیرنظامی برایشان اهمیتی ندارد. آنها ارزشی برای کودکانی که می‌سوزند قائل نیستند. آنها به هیچ چیزی جز تداوم آدم‌کشی اهمیت نمی‌دهند. 
نمی‌دانم این را چه باید بنامم؟ قتل عام؟! سلاخی؟! یا...»
تشدید حملات علیه شمال غزه
این روزها رژیم کودک‌کش عملیات نظامی خود را در شمال غزه دوباره تشدید کرده است که طبق آخرین گزارش‌ها موجب شهادت 65 فلسطینی دیگر طی 24 ساعت اخیر شده است. شمار کل شهدای اعلامی بیش از 42 هزار نفر است اما هستند گزارش‌هایی که شمار شهدا را تا 118 هزار نفر هم گفته‌اند.
«سازمان ملل»-که جز حرف زدن کاری نمی‌کند- وضعیت شمال غزه را «بسیار بحرانی» توصیف کرده است. این سازمان می‌گوید رژیم صهیونیستی 85 درصد از کاروان‌های امدادی به شمال غزه را متوقف می‌کند و وضعیت انسانی در شمال غزه به دلیل تشدید عملیات‌های رژیم به سطوح فاجعه‌باری رسیده است و این عملیات‌ها به‌شدت دسترسی مردم به نیاز‌های اولیه بقا را مختل کرده است. با این حال نسل‌کشی مردم فلسطین از نظر وزیر خارجه آلمان نسل‌کشی نیست ولی مورد تایید است! او در اظهاراتی شرم‌آور و جلوی دوربین‌های تلویزیونی گفت: «اسرائیل می‌تواند غیرنظامیان را در غزه بکشد تا از خود دفاع کند.»