kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۷۶۸۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۹

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
فوتبالیست فلسطینی به شهادت رسید 
رژیم اشغالگر قدس در جنایت جدید خود، یکی از بازیکنان شاغل در فوتبال فلسطین به همراه خانواده‌اش را به شهادت رساند.
عماد ابوطعیمه بازیکن 20 ساله فوتبال فلسطین در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. فدراسیون فوتبال فلسطین با تأیید این خبر، درباره شرایط بازیکن سابق فوتبال این کشور نوشت: «ابوطعیمه بازیکن تیم اتحاد خان‌یونس و تیم ملی فلسطین با شروع حملات اسرائیل به غزه بی‌خانمان بود و به شهر بنی‌سهیلا در شرق خان‌یونس رفت. با این حال خانه‌ای که ابوطعیمه و خانواده‌اش در آن پناه گرفته بودند، هدف قرار گرفت تا او به همراه 10 عضو خانواده‌اش به شهادت برسند.
با شهادت ابوطعیمه، تعداد شهدای ورزش فلسطین به عدد 455 رسید که 314 نفر از خانواده فوتبال بودند و 90 شهید از ورزشکاران فدراسیون‌های المپیکی در این میان هستند.»
مذاکرات نهائی استقلال با مربیان خارجی
مدیران استقلال در حال انجام مذاکرات نهائی با پیتسو موسیمانه هستند تا در صورت توافق سکان هدایت آبی‌ها را به سرمربی پیشین تیم ملی آفریقای جنوبی بسپارند.
باشگاه استقلال همچنان در حال تلاش برای انتخاب سرمربی جدید خود است و به همین منظور مذاکرات جدی با «پیتسو موسیمانه» با سرمربی اهل آفریقای جنوبی انجام شده است. مذاکرات ابتدائی با این مربی مثبت پیش رفته و هم اکنون دور نهائی مذاکرات در حال انجام است تا در صورت توافق باشگاه استقلال به صورت رسمی از این مربی رونمایی کند. مسئولان استقلال امیدوارند ظرف امروز و فردا با پیتسو موسیمانه به توافق کامل برسند.
در عین حال یک مربی دیگر از قاره آمریکای جنوبی در لیست انتظار آبی‌ها قرار دارد تا اگر به هر دلیلی با پیتسو موسیمانه توافق نشد سراغ او بروند.
پنجره نقل‌و‌انتقالاتی پرسپولیس بسته شد
پنجره نقل‌و‌انتقالاتی‌ باشگاه پرسپولیس که در چند وقت گذشته با پرونده‌های بین‌المللی از جمله شکایت شیخ دیاباته، نبیل باهویی و لئاندرو پریرا مواجه شده بود، طبق اعلام فیفا بسته شده است.
نامه بسته شدن پنجره پرسپولیس چند روز پیش به این باشگاه ارسال شده است. باشگاه پرسپولیس پس از دریافت نامه فیفا مبنی بر بسته شدن پنجره نقل‌و انتقالاتی، در نامه‌ای از فیفا خواسته مطالبات این بازیکنان را از محل درآمدهای این باشگاه در فیفا پرداخت کند.
باشگاه پرسپولیس دیروز در این خصوص اعلام کرد: با توجه به نامه‌نگاری‌های انجام شده از سوی باشگاه پرسپولیس به فیفا، بدهی این سه بازیکن خارجی پرداخت خواهد شد. این روال در جریان پرونده‌های قبلی باشگاه نیز طی شده و به انجام رسیده است.
مهم‌ترین مأموریت توخل در تیم ملی انگلیس 
سرمربی فصل گذشته بایرن مونیخ به صورت رسمی به عنوان سرمربی تیم ملی انگلیس معرفی شد.
همان‌طور که پیش از این اعلام شده بود، مارک بولینگام مدیراجرائی اتحادیه فوتبال انگلیس، دیروز در ورزشگاه ومبلی لندن یک نشست خبری برگزار و در آن توماس توخل را به عنوان سرمربی جدید سه‌شیر معرفی کرد.
توخل که از پایان فصل گذشته و اتمام قراردادش با بایرن مونیخ بیکار بود؛ با انگلیسی‌ها قراردادی 18 ماهه بسته و از ماه ژانویه سال 2025 کارش را آغاز خواهد کرد و تا آن زمان لی کارسلی، مربی موقت انگلیسی‌ها به کار خود ادامه خواهد داد.
مربی آلمانی جانشین گرت‌ساوت گیتی می‌شود که پس از رقابت‌های یورو 2024 دست از هدایت سه‌شیر کشید. در همین حال آنتونی بری، مربی انگلیسی که در بایرن مونیخ نیز دستیار توخل بود، به عنوان دستیار او در کادر فنی تیم ملی انگلیس معرفی شد.
توخل 51 ساله که تنها سومین سرمربی خارجی تیم ملی انگلیس پس از اسون گوران اریکسون فقید و فابیو کاپلو است، پس از قبول این مسئولیت گفت: بسیار مفتخرم که مسئولیت هدایت تیم ملی انگلیس به من سپرده شده است. من مدت‌هاست که به فوتبال انگلیس یک احساس تعلق خاطر شخصی پیدا کرده‌ام و در تجربه قبلی‌ام از کار در این کشور- با چلسی- نیز لحظات فوق‌العاده‌ای داشتم. به دست آوردن فرصت کار در تیم ملی انگلیس با بازیکنان خاص و با استعدادی که برایش بازی می‌کنند، یک افتخار بزرگ است.
مهم‌ترین مأموریت توخل در تیم ملی انگلیس رساندن این تیم به جام جهانی 2026 است و پس از آن او باید به انتظار طولانی مدت انگلیسی‌ها برای فتح یک تورنمنت بزرگ (از سال 1966) پایان دهد. قرارداد او با سه‌شیر تا پایان جام جهانی 2026 اعتبار دارد.
 
برنامه هفته هشتم لیگ برتر فوتبال
پنجشنبه 26 مهر 1403
*چادرملو اردکان.......................................................خیبر خرم‌آباد (ساعت18:00)
*شمس آذر قزوین.................................................................هوادار (ساعت18:00)
*سپاهان.............................................................................نساجی مازندران (تعویق)
*ملوان...........................................................................................پرسپولیس (تعویق)
*استقلال خوزستان...............................................مس رفسنجان (ساعت18:30)
جمعه 27 مهر 1403
*گل گهرسیرجان..............................................................................تراکتور (تعویق)
*استقلال...........................................................................ذوب آهن (ساعت18:30)
یکشنبه 29 مهر 1403
*آلومینیوم اراک........................................................................فولاد (ساعت18:15)