kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۷۶۴۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۳
شیخ نعیم قاسم:

دستاوردهای ما فراتر از پیش‌بینی‌هایمان است

معاون دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی خود ضمن تأکید بر اینکه «رژیم صهیونیستی به هیولای خشمگینی تبدیل شده که تحمل شکست از مقاومت را ندارد، اما ما این حیوان وحشی را به طویله باز می‌گردانیم» گفت آنچه در این ۲ هفته در میدان انجام دادیم، بیشتر و بهتر از آن چیزی بود که انتظار داشتیم. او افزود که همان‌طور که سید می‌خواست، موشک‌هایمان به حیفا و تل‌آویو رسید.
 
 
 
سرویس خارجی-
 
«شیخ نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، طبق معمول سخنرانی‌های اخیر خود این سخنرانی را نیز با نام و یاد شهید «سید حسن نصرالله»، آغاز کرد و گفت: «ما در مقاومت به دست رهبر شهید ما سید حسن نصرالله پرورش یافته‌ایم و مواضع سید شهید ما برای ما دستورالعمل و کلمات ایشان چراغ راه ماست.» او در این سخنرانی گفت که «آنچه برادران در این ۲ هفته در میدان انجام دادند، بیشتر و بهتر از آن چیزی بود که انتظار داشتیم.» گفتنی است که این سومین سخنرانی معاون دبیرکل حزب‌الله بعد از شهادت سید مقاومت است.
آن‌طور که نصرالله می‌خواست
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که «از یک هفته پیش تاکنون، معادله جدیدی به نام معادله دردسرساز شدن برای دشمن را تعیین کردیم و آن‌طور که سیدحسن می‌خواست، موشک‌ها به حیفا و فراتر از حیفا می‌رسد... تنها راه پیروزی ما و بازپس گرفتن اراضی اشغال شده، ادامه مقاومت و تداوم پایداری ملت حول این محور است. ما در برابر یک هیولای وحشی قرار داریم که نمی‌تواند تحمل کند مقاومت، او را از تحقق اهدافش منع کند، من به شما بشارت می‌دهم که ما افسار این حیوان وحشی را به‌دست گرفته و آن را به طویله باز می‌گردانیم.»
جدا کردن جبهه لبنان از فلسطین محال است
این مقام حزب‌الله تاکید کرد: «اسرائیل روی جنایت‌هایی که دیگران را می‌ترساند حساب باز کرده و آمریکا مطلقا پدرخوانده این رژیم است. هرگز امکان جدا کردن جبهه لبنان از فلسطین یا جدا کردن کل منطقه از فلسطین وجود ندارد. شهید سید حسن نصرالله هرگز ما را رها نکرده (روح بزرگ ایشان همراه ماست)، رزمندگان مقاومت همچنان با پیروی از راه رهبر شهید ما، با تجاوزات دشمن مقابله می‌کنند و ملت شهید نصرالله همچنان بر عشق او ثابت قدم هستند و امید ما به پیروزی حد و مرزی ندارد.
معاون دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد: «حتی روح شهید سید حسن نصرالله هم دشمنان را به وحشت می‌اندازد و دستور این رهبر شهید ما اجرا می‌شود و ما دشمنان را شکست می‌دهیم و از سرزمینمان بیرون و ریشه‌کن می‌کنیم. رژیم اشغالگر صهیونیستی یک رژیم جعلی مبتنی بر کشتار، آوارگی و قتل عام بوده و روی جنایت‌های خود و حمایت‌های مطلقی که از آمریکا دریافت می‌کند حساب باز کرده است.»
طوفان‌الاقصی حق مشروع فلسطینی‌ها است
وی ادامه داد: «طوفان‌الاقصی با هدف رساندن پیامی به جهان به خاطر 75 سال اشغالگری، قتل عام و تجاوزات رژیم اشغالگر در فلسطین صورت گرفت. طوفان‌الاقصی حق مشروع فلسطینی‌ها و همه متحدان آنهاست و نه لبنان و نه منطقه را هرگز نمی‌توان از جبهه فلسطین جدا کرد. رژیم اشغالگر پیش از این جز با مقاومت از لبنان خارج نشد و اکنون هم همین‌طور است. حمایت ما از فلسطینی‌ها در واقع حمایت از حق است؛ زیرا فلسطینی‌ها صاحبان حق هستند و بنابراین ما دامنه پروژه توسعه‌طلبانه رژیم اشغالگر صهیونیستی را محدود می‌کنیم و عرصه را بر این رژیم تنگ می‌سازیم. اگر شیطان بزرگ، آمریکا، نبود اسرائیل نمی‌توانست به این جنایات خود و اشغالگری‌هایش ادامه دهد؛ زیرا اسرائیل به دنبال خاورمیانه جدید است.»
شیخ نعیم قاسم ادامه داد: «ما همچنین به خاطر دفع خطر صهیونیست‌ها و جلوگیری از گسترش پروژه رژیم صهیونیستی، از فلسطین حمایت می‌کنیم. نتانیاهو به دنبال خاورمیانه جدید است و ما امروز در برابر خطر خاورمیانه جدید به روش آمریکایی- اسرائیلی قرار داریم. ما بارها تاکید کردیم که برای توقف عملیات‌های حزب‌الله علیه دشمن صهیونیستی، باید جنگ غزه به طور کامل متوقف گردد و تجاوزات به این باریکه پایان یابد. مقاومت ما مقاومتی مشروع و دفاعی بوده و هدف آن رد اشغالگری و آزادسازی سرزمین است. پروژه امروز در منطقه یک پروژه توسعه‌طلبانه صهیونیستی بوده و آنچه که ضروری است آزادی فلسطین است.»
از ایران تشکر می‌کنم 
این مقام حزب‌الله در ادامه با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی تاکید کرد: ایران با هدف آزادی فلسطین از فلسطینی‌ها حمایت می‌کند. حمایت از فلسطین برای ایران مایه مباهات و افتخار است و این کشور همه تلاش خود را برای ارتقا و تقویت شرایط فلسطینی‌ها به کار می‌گیرد. وی در پاسخ به فتنه‌افروزی‌های حامیان رژیم صهیونیستی در داخل لبنان و تلاش آنها برای تحریک مردم علیه مقاومت نیز گفت: «کسی که به لبنان آسیب می‌زند کسی نیست که از آنها دفاع می‌کند، بلکه کسی است که آنها را می‌کشد. ما اگر در برابر رژیم صهیونیستی نایستیم، این رژیم به اهدافش می‌رسد. ما به عنوان مقاومت، با افتخار با اشغالگران می‌جنگیم و ارتش صهیونیستی را هدف قرار می‌دهیم. این در حالی است که رژیم اشغالگر به وحشیانه‌ترین شکل ممکن کودکان، زنان و سالمندان را قتل عام می‌کند. پروژه اسرائیل یک پروژه مخرب و ویرانگر بوده و هدف آن نابودی مقاومت و حامیان آن است. تنها راه رسیدن به آزادی، استواری مقاومت و حمایت ملت مقاومت از آن است. رژیم صهیونیستی هر کاری که می‌خواهد انجام می‌دهد و به هیچ قطعنامه بین‌المللی پایبند نیست. ما از 17 اکتبر زمانی که رژیم صهیونیستی، جنایت تروریستی انفجار پیجرها را انجام داد، از جبهه پشتیبانی غزه به جبهه تقابل مستقیم با این رژیم منتقل شدیم.»
وسط میدانیم
شیخ نعیم قاسم این را هم گفت که «ما فداکاری‌های زیادی انجام داده‌ایم و از نسل‌های آینده محافظت کرده‌ایم. مقاومت بها دارد، اما در نهایت منجر به آزادی می‌شود. درست است که مقاومت در مرحله اخیر ضرباتی دریافت کرد اما همچنان ثابت قدم بوده و در میان میدان است... رژیم اشغالگر عامدانه اعضای ارتش لبنان و یونیفل را هدف قرار می‌دهد و عبادتگاه‌ها، مساجد، کلیساها و کاروان‌های کمک‌رسانی را بمباران می‌کند. سؤال ما این است که سازمان ملل و کشورهای غربی کجا هستند و چرا به خواسته گستاخانه اسرائیل برای خروج نیروهای یونیفل پاسخ نمی‌دهند؟ قطعنامه‌های بین‌المللی که آمریکا و غرب درباره آن حرف می‌زنند کجاست؟»
معادله دردناک و یک پیام برای شهرک‌نشینان
شیخ مقاومت سپس به حملات تاریخی این جنبش محبوب علیه صهیونیست‌ها طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: «آنچه که مقاومت در دو هفته اخیر انجام داده بسیار بهتر از چیزی بود که انتظار می‌رفت. ماموریت مقاومت، تحت نظر داشتن دشمن و انجام عملیات علیه آن در هر مکانی است. ما یک هفته پیش تصمیم گرفتیم که معادله دردناکی علیه دشمن اجرا کنیم و اکنون موشک‌های ما به حیفا و فراتر از آن رسیده است... موشک‌های ما همچنین به تل‌آویو رسید و 2 میلیون اسرائیلی را به پناهگاه فرستادیم و فرودگاه بن گوریون را تعطیل کردیم. ما می‌توانیم هر نقطه از فلسطین اشغالی را هدف قرار دهیم و نقطه مناسب را انتخاب خواهیم کرد...  من به جبهه داخلی اسرائیل می‌گویم که تنها راهکار برای پایان این وضعیت آتش‌بس کامل است. من خطاب به شهرک‌نشینان صهیونیست می‌گویم که گفته‌های مقامات خود را باور نکنید و به کشته‌های خودتان در جنگ نگاه کنید... این ما هستیم که دشمن صهیونیستی را مهار کردیم. 
ما امروز دیگر در مرحله پشتیبانی نیستیم بلکه در رویارویی مستقیم با رژیم اشغالگر قرار داریم. رزمندگان جوان ما مشتاق جنگ با دشمن هستند و ما با معادله جدید خود ضربه بزرگی به دشمن وارد ساختیم... از آنجایی که دشمن صهیونیستی تمام لبنان را مورد تجاوز قرار می‌دهد ما حق داریم هر نقطه از خاک فلسطین اشغالی را هدف قرار دهیم و عملیات‌های ما ادامه دارد. به صهیونیست‌ها می‌گوییم که تنها راهکار، آتش‌بس جامع و پایان کامل در همه جبهه‌هاست و ما از موضع ضعف حرف نمی‌زنیم.»
قدرت سازمانی خود را احیا کردیم 
شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: «مقاومت هرگز شکست نمی‌خورد، زیرا صاحب حق و زمین است و رزمندگان ما شهادت‌طلب هستند. ارتش اسرائیل شکست خواهد خورد و حزب‌الله با وجود ضرباتی که اخیراً دریافت کرد همچنان قوی است. ما توانستیم قدرت و سلامت خود را بازیابی کنیم و رهبری و فرماندهی سازمانی خودمان را احیا کرده‌ایم. باز هم تاکید می‌کنیم که در هیچ پستی در حزب‌الله جای خالی وجود ندارد و تحولات میدانی حاکی از قدرت ماست...» او سپس خطاب به نیروهای مقاومت گفت: «شما مروارید جهاد، مظهر سربلندی، عزت، امید و بشارت‌دهنده پیروزی هستید. خداوند، جنایتکاران را به دست شما عذاب می‌کند و ما اعتماد زیادی به شما داریم.» وی در ادامه خطاب به مردم لبنان این طور موضع گرفت: «حمایت انسان‌دوستانه شما از مقاومت به ساختن کشورمان کمک می‌کند و این میدان است که واقعیت را نشان می‌دهد و تصمیمات را مشخص می‌کند. ما به حامیان مقاومت می‌گوییم که پیروزی با صبر و شکیبایی حاصل می‌شود.‌ ای شریف‌ترین مردم، من به شما وعده رهبر شهیدمان سید حسن نصرالله را می‌دهم و می‌گویم که مطمئن باشید به خانه‌هایتان برمی‌گردید.»