kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۷۶۴۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۳
دیروز منتشر شد

اظهارات شنیدنی ژنرال صهیونیست درباره عظمت حزب‌الله و سید حسن نصرالله

 
 
 
سرویس خارجی-
در پی تشدید بی‌سابقه حملات حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی، ژنرال صهیونیست از این که پس از ترور 
«سید حسن نصرالله» ابراز شادمانی کرده، ابراز پشیمانی کرد و از توانمندی و عظمت حزب‌الله سخن‌ها گفت.
ارتش رژیم صهیونیستی از صبح دوشنبه (دوم مهر) حملات دیوانه‌وارِ گسترده خود به مناطقی در جنوب و شرق لبنان را آغاز کرده و این حملات همچنان ادامه دارد و تا بدین لحظه صدها شهید و هزاران زخمی از میان مردم عادی بر جای گذاشته است. ارتش رژیم صهیونیستی، در جریان همین تجاوزات، عصر روز جمعه (ششم مهر) نیز منطقه‌ای مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت را با 85 تُن بمب سنگرشکن هدف قرار داد که منجر به شهادت «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان و صدها غیرنظامی دیگر شد. همان طور که انتظار می‌رفت حزب‌الله لبنان نیز، در واکنش به این جنایات، حملات بی‌سابقه و متعددی را به نقاط مختلف اراضی فلسطین اشغالی انجام داده که منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است تا بار دیگر حزب‌الله به عنوان یک سازمان حرفه‌ای فهمیده شود نه گروهی قائم به یک فرد. آمد و رفت رهبران بزرگ و شایسته هر کدام لطمه‌ای جبران‌ناپذیر است، اما سازمان مقاومت را مختل نمی‌کند.
حالا گویا صهیونیست‌ها نیز به این دریافت رسیده‌اند. ژنرال «یارون بوسکیلا»، مدیرعامل انجمن نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی، در اظهاراتی گفت: «کسانی که ترور حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله را جشن ‌گرفتند، در واقع نمی‌دانستند که این جنبش چگونه کار می‌کند.» طبق گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری سما، وی ادامه داد: «این بدان معنا نیست که ضربه وارد شده به حزب‌الله بی‌اهمیت است و قطعاً آسیب زیادی به توانایی‌های آن‌ها وارد کردیم، اما امروز توانایی‌هایی را می‌بینیم که درک و بیان آن برایمان دشوار است... آنچه اکنون می‌بینیم تداوم توانمندی‌های آن‌ها حتی پس از این ضربه است، بنابراین باید قدرت این جنبش را که دارای نقاط قوت بسیار زیادی است و در طول سالیان متمادی ساخته شده است، بپذیریم.»
اعتراف نیویورک تایمز به ناتوانی اسرائیل
نشریه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» اما در واکنش به عملیات پهپادی موفقیت‌آمیز مقاومت لبنان در زدن پایگاه نیروهای ویژه رژیم اسرائیل در حیفا (تیپ گولان) در گزارشی تحلیلی که شامگاه روز دوشنبه منتشر شد، نوشت: «دقایقی پیش از انفجار پهپاد حزب‌الله، پلیس اسرائیل به نیروی هوائی گزارش تحرک پرنده‌ای نگران‌کننده را داد، اما نیروی هوائی اسرائیل این گزارش را رد و اعلام کرد که جای نگرانی نیست... اندکی بعد، پهپاد حزب‌الله منفجر و چندین سرباز اسرائیلی کشته و ده‌ها سرباز دیگر زخمی شدند. این عملیات پهپادی، نشان‌دهنده نقطه ضعف عظیم اسرائیل در برابر پهپادهای متخاصم است.» طبق آخرین گزارش‌ها، 18 نیروی ویژه این رژیم کشته و نزدیک به 110 نظامی این تیپ نیز مجروح شدند. 
همچنین تحلیلگران و کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی بر این باورند که این حادثه توانایی رهگیری پهپادهای حزب‌الله توسط ارتش را مورد تردید قرار می‌دهد و ارتش در حال حاضر وارد جنگ مغزها با این حزب شده است. «ایتای بلومنتال»، خبرنگار امور نظامی شبکه «کان۱۱» هم در این باره نوشت: «۲ پهپاد که این ساختمان را هدف قرار دادند از طریق حوزه دریایی شمالی وارد شدند. یکی از آن‌ها در نزدیکی شهر نهاریا رهگیری شد، در حالی که دیگری از میدان دید جنگنده‌ها و هلیکوپترهای اسرائیلی ناپدید شد و مستقیما به این ساختمان اصابت کرد.» «آوی اشکنازی»، تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی نیز، در تحلیلی در روزنامه «معاریو» نوشت: «چهار کشته و بیش از ۵۰ مجروح که حال هفت تن از آن‌ها وخیم است در حمله پهپادی حزب‌الله به پادگان آموزشی تیپ گولانی در جنوب حیفا، نشان می‌دهد که ارتش از بسیاری جهات شکست خورده است. از عدم توانایی برای رهگیری و عدم هشدار 
به مردم نسبت به نفوذ پهپادها گرفته تا اقدامات تیپ گولانی که مانع تجمع این تعداد زیاد از سربازان در یک مکان نشده بود.»
در این میان، رسانه‌ جنگ مقاومت اسلامی لبنان صحنه‌هایی از بخشی از توانایی‌های راهبردی نظامی خود از جمله تأسیسات بزرگ نیروی هوائی و پهپادهای مختلف خود را منتشر کردند. طبق گزارش شبکه المیادین، در این ویدئو که تحت عنوان «توانمندی‌های ما کاملا خوب است» منتشر شده است، گروهی از رزمندگان مقاومت به تصویر کشیده شده‌اند که درحال آماده‌سازی پهپادهای شناسایی و مسلح برای انجام حمله از آشیانه آن‌ها هستند.
فرار نتانیاهو
مرکز رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اما گزارش داده است که پس از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار نسبت به شلیک موشک از لبنان، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به مکان امن و حفاظت‌شده‌ای در بیمارستان شهر «الخضیره» در شمال تل‌آویو فرار کرد. به گزارش این رسانه عبری، نتانیاهو در بیمارستان «هیلل یافه» شهر الخضیره، در حال ملاقات با جمعی از سربازان مجروحِ تیپ گولانی بود که در حمله پهپادی روز یکشنبه حزب‌الله به پایگاهی آموزشی در منطقه بنیامینا در جنوب حیفا هدف قرار گرفتند.
حملات حزب‌الله
خبر دیگر از حملات جدید حزب‌الله است. مقاومت لبنان اعلام کرد: «در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت آن و دفاع از لبنان و ملتش و پاسخ به تجاوزات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه روستاها، شهرها و غیرنظامیان، مبارزان مقاومت شامگاه دوشنبه با تعدادی موشک حومه تل‌آویو را هدف قرار دادند.» مقاومت لبنان در بیانیه دیگری نیز اعلام کرد: «در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت آن و دفاع از لبنان و ملتش و پاسخ به تجاوزات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه روستاها، شهرها و غیرنظامیان، مبارزان مقاومت اسلامی در یگان‌های دفاع هوایی، یک پهپاد اسرائیلی از نوع هرمس۴۵۰ را سرنگون کردند.»
حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد: «در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آن‌ها و دفاع از لبنان و مردم این کشور و در جریان تلاش نیروهای پیاده نظام دشمن اسرائیلی برای نفوذ به حومه شهرک رب ثلاثین از ضلع شرقی روز سه‌شنبه مبارزان مقاومت اسلامی با مسلسل و موشک با آن‌ها درگیر شدند و درگیری همچنان ادامه دارد.» ارتش رژیم صهیونیستی لحظاتی پیش از شلیک دست‌کم ۲۵ راکت و موشک از لبنان به سوی حیفا و منطقه الکریوت خبر داد. تلویزیون العربی نیز از شنیده شدن صدای بیش از ۲۰ انفجار در آسمان حیفا خبر داد. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در نهاریا از بیم نفوذ پهپادها خبر داد. مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان همچنین از هدف قرار دادن تجمع نظامیان و خودروهای زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه خله ورده (جنوب لبنان) با استفاده از موشک خبر داد. حزب‌الله همچنین در بیانیه‌هایی اعلام کرد که تجمع نظامیان صهیونیست در پایگاه «المرج»، منطقه «خله ورده»، منطقه «السدانه» و «برکه النقار» در مزارع اشغالی شبعا را با موشک‌انداز هدف قرار دادند. در این میان، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت ۱۲۵ تن از نظامیان این رژیم زخمی شده‌اند که اکثر آن‌ها در لبنان بوده‌اند. ارتش رژیم اشغالگر همچنین اعتراف کرد از ابتدای آغاز عملیات زمینی خود در جنوب لبنان، ۱۶ نظامی کشته شده و ۳۰۵ تن دیگر زخمی شدند.