kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۷۶۳۶
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۸

تشییع حماسی سردار شهید عباس نیلفروشان مردم و مسئولان به بدرقه «شهید القدس» آمدند

پیکر مطهر شهید‌القدس، سردار رشید و اندیشمند، سرلشکر پاسدار شهید عباس نیلفروشان پس از تشییع در کربلا و نجف و طواف در حرم مطهر امام حسین(ع) و حرم مطهر امام علی(ع) شامگاه دوشنبه وارد تهران شد و صبح سه‌شنبه با حضور حماسی مردم و مسئولان از میدان امام حسین(ع) تا میدان شهدا تشییع شد.
 
 
 
پیکر مطهر شهید‌القدس، سردار رشید و اندیشمند، سرلشکر پاسدار شهید عباس نیلفروشان مستشار عالی جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حضور مسئولان لشکری و کشوری، خانواده شهدا و مردم قدرشناس تهران صبح سه‌شنبه از میدان آئینی امام حسین(ع) تا میدان شهدا تشییع شد.
مردم شهیدپرور تهران پیش از آغاز رسمی برنامه با حضور در میدان آئینی امام حسین(ع) به استقبال پیکر این شهید والامقام آمدند.
سردار شهید عباس نیلفروشان، ششم مهرماه امسال در حمله هوائی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در منطقه ضاحیه لبنان همراه با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به فیض شهادت نائل آمد.
به گزارش مهر، تلاش‌ها برای شناسایی پیکر این شهید سرافراز ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل پیکر وی شناسایی و برای تشییع ابتدا به عتبات کشور عراق و سپس شامگاه دوشنبه به کشور عزیزمان منتقل شد.
مردم حاضر در مراسم بدرقه سرلشکر شهید نیلفروشان، با مشاهده سردار قاآنی شعار حیدر حیدر سر دادند. همچنین حاضرین در مراسم با در دست داشتن پرچم حزب‌الله لبنان و فلسطین، شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر دادند.
به گزارش فارس، خانواده شهید نیلفروشان نیز در مراسم تشییع پیکر حضور داشتند. جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم از جمله همسر سردار شهید حاج حسین همدانی، سردار شهید سید حمید تقوی‌فر نیز جزو حاضران بودند.
همرزمان قدیمی شهید هم به میدان امام حسین‌(ع) آمدند تا با او وداع کنند. سردار محمد شیرازی رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه، سردار علی‌محمد نائینی معاون روابط عمومی سپاه، سردار محسن رفیق‌دوست وزیر سپاه در دفاع مقدس و ابراهیم دیلمی سفیر یمن در تهران نیز در این مراسم حضور داشتند.
مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور،‌ حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج)، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه،‌ سردار ایرج مسجدی معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس سپاه، سردار حسین نجات جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله(ع) تهران نیز از حاضران در مراسم تشییع سردار شهید نیلفروشان بودند.
پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید، رزم‌نوازان سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ سرود ملی جمهوری اسلامی ایران را نواختند. دختران گروه مهر سوگند نیز سرودهایی را اجرا کردند. حاج محمود کریمی، حاج سید مجید بنی‌فاطمه، سید محمد علوی، علی پورکاوه، محسن عراقی و... در این مراسم به نوحه‌خوانی پرداختند.
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی:
 سیدحسن نصرالله شهید نیلفروشان را
پشتوانه خود می‌دانست
حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه در مراسم تشییع پیکر سردار شهید نیلفروشان به ایراد سخن پرداخت و گفت: حاج عباس رفیق خوبی برای سید حسن بودی و چه خوب تو را شناخت. سید حسن تو را رفیق، شریک و پشتوانه خود معرفی کرد.
وی افزود: تو چقدر زیبا حق رفاقت و شراکت را ادا کردی؛ هم در میدان جهاد و مبارزه وقتی دیدی این سید بزرگوار، سید مقاومت و شهید مقاومت تو را می‌خواهد و رهبرت به تو می‌فرماید، سر و جان نشناختی و به سوی او شتافتی.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه اظهار داشت: شهید نیلفروشان به محض اینکه نظر سید حسن نصرالله و رهبر انقلاب این است که او به لبنان برود، در اوج درگیری‌ها و سختی‌ها به لبنان رفت و چه زیبا سید حسن نصرالله از او استقبال کرد.
وی ادامه داد: او را شریک رفیق و سند و پشتوانه خود معرفی کرد و تو چه زیبا رفیق نیمه راه نشدی و در شهادت نیز رفیق و شریک سید حسن بودی. حاج عباس این شهادت بر تو مبارک باد.
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی خطاب به دشمنان گفت: شهادت‌ها برای سرداران، فرماندهان و همه آنها یک آرزو است. دشمن این را بداند که آیا با این شهادت‌ها می‌خواهد آنها را عزادار و ناکام کند یا مکتب
آنها را.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه بیان داشت: من شهادت می‌دهم که آنها به دنبال شهادت هستند و همه نگران هستند تا نکند از این نعمت و هدیه بزرگ خداوند محروم بمانند لذا التماس آنها به درگاه خداوند این است که از آن بهره‌مند شوند.
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی ادامه داد: اما اگر می‌خواهید مکتب آنها را متوقف کنید؛ تجربه کرده‌اید و باز هم تجربه کنید، ‌ای دشمن ما را بکش ما زنده‌تر می‌شویم، مکتب حسین زنده‌تر می‌شود و مقاومت جان بیشتری می‌گیرد. مکتب حاج عباس، حاج قاسم و همه شهدا با شهادت زنده‌تر می‌شود. آیا این را تجربه نکرده‌اید؟
وی خطاب به دشمنان افزود: آیا مکتب حاج قاسم با شهادت او جهانی‌تر و نهادینه‌تر نشد، آیا دشمنان امروز حزب‌الله و جبهه مقاومت را مشاهده نمی‌کنند که با ایمان و عزم راسخ‌تر و قدرت بیشتر بر سر آنها ضربه وارد می‌کنند و تا نابودی آنها آرام و قرار ندارند؟
نماینده ولی‌فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: گاهی مجاهدان، رزمندگان و سنگرنشینان اسلام ناب پس از عمری مجاهدت، تلاش و ایثار به اینجا می‌رسند که نوبت این است که بزرگ‌ترین کار را برای ماندن دین انجام دهند که آن کار دادن جان و معامله با خداوند است. دشمنان ما را از شهادت نترسانند چون ما قرآنی داریم که شهادت را معامله با خداوند و هدیه الهی معرفی کرده است.
وی خطاب به شهید نیلفروشان عنوان کرد: حاج عباس تو علمدار سید حسن بودی و به خاطر دارم آن زمان که شهید زاهدی در مسئولیت حضور داشت و تو در معاونت عملیات سپاه خدمت می‌کردی، هرگاه سخن از جبهه مقاومت می‌شد سراسر وجود تو عشق و محبت، ایمان، ایثار و جهاد بود.
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی ابراز داشت: تو دانشمندی فرزانه، استادی شایسته، رئیس دانشگاه و رزمنده‌ای که جانباز بود، از دوران دفاع مقدس تلاش داشتی رزمنده گمنام باشی و هم در میدان تخصص و توانمندی شخصیت کم‌نظیر اما در عین حال روح و چهره‌ای آرام داشتی، این شهادت بر تو مبارک باد.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه بیان داشت: خواسته بزرگ شهید نیلفروشان از ما ولایتمداری و فرمانبری مطلق از ولی‌فقیه بود که خود او بر سر این ولایتمداری جان داد. با تو پیمان می‌بندیم تا نابودی تمام ظلم، ظالمان، رژیم ستمگر کودک‌کش، همه دشمنان انسانیت و برقراری پرچم حق در سراسر عالم و آماده کردن عالم برای نهضت ظهور هرگز لحظه‌ای از جهاد مبارزه و سربازی رهبرمان دست بر نخواهیم داشت.
وی افزود: رهبر عزیز ما ‌ای مولای ما فرمودی که عزادار هستید اما عزاداری از جنس حرکت، انقلاب، مبارزه، حسینی و سلم لمن سالمکم. مردم امروز در تشییع یکی از کسانی که به سربازی شما افتخار می‌کرد و بالاترین افتخار و درجه را برای خود این می‌دانست که سرباز ولایت باشد، با تو پیمان می‌بندند که پای کار هستند.
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی خاطرنشان کرد: ما تا پایان جان، نابودی ظلم و ظالم و تا زمانی که به امامت شما در مسجدالاقصی نماز جمعه دوم پس از نماز اول در جمعه نصر را که در جهان اسلام سابقه نداشت با میلیون‌ها رزمنده برگزار خواهیم کرد.
اقشار مختلف مردم پس از سخنان حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی پیکر شهید نیلفروشان را به ‌سمت میدان شهدا بدرقه کردند.
پزشکیان: تا آخر ایستاده‌ایم
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید نیلفروشان در پاسخ به خبرنگار مهر که چه سخنی با شهید نیلفروشان دارید، گفت: ما تا آخر ایستاده‌ایم.
سردار فدوی: عملکرد جبهه مقاومت بی‌نظیر است
سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در حاشیه برگزاری این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میدان و دیپلماسی با هم هماهنگ‌تر و مستحکم‌تر شدند. این موضوعی است که الان بروز بیشتری دارد وگرنه همواره روال ما این بود که هیچ مسیری برای پیروزی بر جبهه کفر آمریکا و همراهانش را نبستیم.
وی تاکید کرد: جبهه میدان همواره باز بوده و جبهه دیپلماسی هم همیشه باز بوده است.
سردار فدوی ادامه داد: عملکرد جبهه مقاومت بی‌نظیر است. کاری که در بیش از یک سال اخیر انجام شده، بی‌نظیر بوده است. یک جبهه بزرگ درست شده است.
جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: خبیثان عالم فکر می‌کردند ما ذره‌ذره در جاهای مختلف هستیم، در حالی که کل منطقه، مقاومت شده است. وقتی ایران، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن به عنوان یک ید واحده عمل می‌کنند یعنی ما با سرعت رو به جلو هستیم.
وی یادآور شد: نتیجه جنگ مسلم است که مطابق وعده الهی، پیروزی از آن حزب خداست و شکست از آن حزب شیطان است. این بار هم داریم همین را می‌بینیم. ما چهل و پنج سال است که این وضعیت را می‌بینیم.
جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: ایران ام‌القرای انقلاب اسلامی است‌. از اول بوده و الان هم هست. ما با قوت مطابق فرامین امامان انقلاب اسلامی که سپاه آن فرامین را به عنوان بازوی ولایت فقیه اجرائی کرده است، از مظلوم دفاع می‌کنیم و با ظالم می‌جنگیم. ما دست همه کسانی که با ظلم و شرارت خبیثان آمریکایی و صهیونیست‌ها می‌خواستند مقابله به مثل کنند را پر کرده‌ایم.
سردار فدوی تأکید کرد: الان فلسطینیان، حزب‌الله و یمن قدرتمند شدند و برای آمریکایی‌ها شاخ و شانه می‌کشند و آنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. این یعنی هر روز توان جبهه حق مقاومت و انقلاب اسلامی قوی‌تر می‌شود و این حتماً به پیروزی که همه عالم بتوانند ببینند ختم می‌شود.
مخبر: شهید نیلفروشان وظیفه‌اش را
 به بهترین شکل انجام داد و اجرش را گرفت
همچنین، محمد مخبر، مشاور و دستیار رهبر معظم انقلاب در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: شهید نیلفروشان جزو شهدای دانشمندی بود که تکلیفش را در حضور و در انتهای جبهه مقاومت می‌دانست و وظیفه‌اش را به بهترین شکل انجام داد و اجرش را هم گرفت و شهادت حق نیلفروشان بود.
رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه:
طرح‌ریزی‌های مناسب در حرکت‌های عملیاتی
از ویژگی‌های اصلی شهید نیلفروشان بود
سردار مجید خادمی، رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه نیز در حاشیه مراسم تشییع پیکر سردار شهید نیلفروشان در گفت‌وگو با مهر گفت: با شهید نیلفروشان چندین سال بود تقریباً روزانه در کنار هم بودیم، شهید همیشه یک روحیه انقلابی، با استقامت، با اراده و با نگاه بلند داشت.
وی افزود: شهید نیلفروشان شناخت خوبی نسبت به دشمن داشت و می‌توان گفت که طراحی و طرح‌ریزی‌های مناسب در حرکت‌های عملیاتی از ویژگی‌های اصلی شهید نیلفروشان بود.
سردار نائینی: عملیات‌های بعد از شهادت شهیدان نصرالله 
و نیلفروشان بی‌سابقه است
همچنین، سردار علی‌محمد نائینی، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه این مراسم گفت: روشن است که جنایت‌های رژیم صهیونیستی در به ‌شهادت ‌رساندن زنان، کودکان و خبرنگاران و هدف قرار دادن بیمارستان و انبارهای دارویی به‌شدت محکوم و این جنایات و تغییر صحنه‌های جنگ به نفع رژیم صهیونی نخواهد بود.
وی افزود: چنانچه شاهد بودیم بعد از شهادت شهید نصرالله و شهید نیلفروشان و فرماندهان مقاومت، جبهه لبنان و حزب‌الله قدرتمندتر شد و عملیات‌هایی را انجام داد که بی‌سابقه بوده است.
تشییع پیکر شهید نیلفروشان در کربلای معلی
گفتنی است، پیکر مطهر سردار شهید نیلفروشان پس از انتقال از لبنان به عراق، شامگاه دوشنبه وارد کربلای معلی شد.
پیکر شهید نیلفروشان پس از تشییع در کربلای معلی در حرم سید و سالار شهیدان امام حسین‌(ع) و حرم مطهر ابوالفضل العباس‌(ع) طواف داده شد.
به گزارش ایرنا، پیکر این شهید سرافراز با حضور اقشار مختلف مردم عراق، گروه‌های مقاومت اسلامی و نمایندگان گروه‌های سیاسی عراق از محل استانداری کربلا تا بین‌الحرمین تشییع شد.
جوانان و نوجوانان کربلا و نمایندگان از تمامی اقشار مردمی عراق، نصیف الخطایی استاندار کربلا و ابوفدک الحمداوی معاون حشد‌الشعبی عراق در این مراسم حضور داشتند.
ده‌ها تن از جوانان و نیروهای مقاومت اسلامی عراق ساعت‌ها در انتظار ورود پیکر مطهر شهید نیلفروشان بودند. خانواده این شهید والامقام نیز در این مراسم حضور داشتند.
تشییع‌کنندگان پیکر شهید سرافراز جبهه مقاومت شهید نیلفروشان، پرچم‌های حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت اسلامی عراق و تصاویر شهید سید حسن نصرالله را به همراه داشتند.
اقامه نماز بر پیکر شهید نیلفروشان به امامت عبدالمهدی الکربلائی تولیت آستان مقدس حسینی و نماینده آیت‌الله سید علی سیستانی در صحن حسینی برگزار شد.
تشییع پیکر شهید نیلفروشان در نجف اشرف 
و طواف در حرم امام علی(ع)
پیکر سردار شهید نیلفروشان سپس با حضور باشکوه ده‌ها تن از همرزمان شهید، نیروهای جبهه مقاومت اسلامی و اقشار مختلف مردم نجف شامگاه دوشنبه در شهر نجف تشییع شد.
پیکر سردار شهید نیلفروشان پس از تشییع در شهر نجف اشرف، در حرم مطهر امیر‌المؤمنین علی‌(ع) طواف داده شد.
به گزارش مهر، ده‌ها تن از جوانان، دوستداران 
اهل بیت‌(ع) و علاقه‌مندان به جبهه مقاومت و مبارزه علیه رژیم صهیونیستی پیکر مطهر شهید راه قدس، سردار شهید نیلفروشان را از «ساحه المیدان» نجف تا حرم مطهر امام علی‌(ع) با سر دادن شعارهای الله‌اکبر، آمریکا شیطان الاکبر و مرگ بر اسرائیل تشییع کردند.
اقامه نماز بر پیکر شهید عباس نیلفروشان به امامت آیت‌الله شیخ حسن جواهری در صحن امام علی‌(ع) برگزار شد.
پیکر این شهید سرافزار روز پنجشنبه ۲۶ مهر‌ماه در اصفهان به خاک سپرده خواهد شد.