kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۷۶۲
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۶
سردار نقدی در نشست خبری تشریح کرد

فعالیت ۲۲ میلیون عضو تشکیلاتی و ۲ هزار گردان رزمی در بسیج

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: بسیج با ۲۲ میلیون عضو تشکیلاتی و ۲ هزار گردان رزمی، پا در رکاب نظام است.


به گزارش خبرنگار کیهان سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح روز گذشته در نشستی خبری که در آستانه آغاز هفته بسیج برگزار شد، طی سخنانی، وضعیت امروز بسیج را در اوج اقتدار و شکوفایی و در بهترین شرایط تاریخ خود عنوان کرد، گفت: بسیج با 22میلیون عضو تشکیلاتی و 2هزار گردان رزمی، پا در رکاب نظام است.
گردان رزمی امام حسین(ع)
 خواب را از چشم دشمن ربوده است
رئیس سازمان بسیج تأکید کرد: 2هزار گردان رزمی امام حسین(ع) بسیج خواب را از چشم دشمن ربوده و فکر تجاوز را هم از سر آنها برده است. علاوه بر آن چندین هزار گردان عاشورا، الزهرا و امام علی(ع) در محلات، این حلقه را تکمیل می‌کنند.
وی افزود: بسیجیانی که برای جنگ نرم آموزش دیده و تمرین کرده بودند، آماده‌اند حماسه‌ای به عظمت حماسه دفاع مقدس با دشمن خلق کنند. نقدی خاطرنشان کرد: بسیج با گروه‌های سازندگی خود حضور فعالی در محرومیت‌زدایی دارد و برنامه هوشمندانه‌ای را برای رفع مشکل رکود و تورم با آموزش مهارت به جوانان اجرا می‌کند که در این راستا فرصت‌های شغلی فراوانی بدون فشار آوردن به بودجه دولت ایجاد شده است.
مدیریت جهادی ترجمه دیگری از مدیریت بسیجی است
وی با اشاره به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری تعیین شد، گفت: با این شعار امسال، سال بسیج است و مدیریت جهادی ترجمه دیگری از مدیریت بسیجی است.
نقدی با بیان اینکه شعار هفته بسیج «بسیج مظهر عزم ملی و مدیریت جهادی است»‌، تأکید کرد: در روز پایانی هفته بسیج 428 گردان بیت‌المقدس و 70 گردان کوثر بسیج در استان‌های منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز رزمایشی برگزار خواهند کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مطرح شدن قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس، گفت:  از سال گذشته آموزش‌های گسترده امر به معروف و نهی از منکر شروع شده و بسیجیان آموزش‌ها و شیوه صحیح و اصولی امر به معروف و نهی از منکر را دیده‌اند.
امر به معروف و نهی از منکر
عشق‌ورزیدن است
نقدی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر محبت و عشق‌ورزیدن به هم است و به هیچ وجه برخورد نیست، هیچ مدیری نباید از امر به معروف بترسد. برخی آن را تضعیف مدیر می‌دانند در حالیکه این تضعیف مدیریت نیست، البته باید از شیوه‌های صحیح استفاده کنیم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به این سئوال که واکنش شما در قبال تخریب بسیج که از سوی رسانه‌های معاند انجام می‌گیرد، چیست، گفت: عملکرد بسیج می‌تواند تخریب‌ها را خنثی کند. همواره ایثارگری‌های بسیج در عرصه‌های مختلف مانند فعالیت گروه‌های جهادی می‌تواند نقش بسزایی را در خنثی‌سازی این تخریب‌ها ایفا کند.
وی ادامه داد: ما همواره سعی می‌کنیم اساس دین و خدمتگزاری را در راس فعالیت‌های خود قرار داده و آن را گسترش دهیم.
به زودی بسیجیان در بیت‌المقدس
 نماز خواهند خواند
نقدی تصریح کرد: هرگاه مسئولین تصمیم بگیرند و نیازی به حضور بسیجیان باشد، میلیون‌ها بسیجی در ایران آماده‌اند پشتیبان مردم سوریه در هر کجا باشند و انشالله به زودی بسیجیان ایرانی، سوری، لبنانی، عراقی و فلسطینی، همه در بیت‌المقدس نماز خواهند خواند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بسیج و مردم حامی هیئت مذاکره‌کننده هسته‌ای هستند، گفت: مردم و بسیج چه اینکه مذاکره‌کنندگان حقوق ملت را اعاده کنند و به توافق خوبی برسند و چه اینکه ببینند حق ایران پایمال می‌شود و مذاکره را کنار بگذارند و تن به توافق ندهند باز هم از آنها حمایت خواهند کرد.
نقدی با اشاره به شبکه اطلاع‌رسانی بسیج ابراز داشت: این شبکه کاملاً مستقل از اینترنت و یک شبکه ملی است و  دو سال است که راه‌اندازی و نصب شده و مراحل آزمایشی و تکاملی را طی کرده است.
وی تصریح کرد: این شبکه تمام قابلیت‌های اینترنت را دارد و آماده افتتاح رسمی و بهره‌برداری عظیم عملیاتی است. ما در حال حاضر در 30هزار نقطه برای این شبکه مشترک داریم که در حال گسترش است.